Noua stagiune deschide „Cutia Pandorei”

Noua stagiune deschide „Cutia Pandorei”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Regizorul Eugen Făt a mutat reprezentaţia din sala studio pe scena mare, a înlocuit unul dintre actori şi a lucrat în detaliu relaţiile dintre personaje *

Ioana Citta Baciu, joc „mai perfect”

După ce, la începutul acestui an, regizorul Eugen Făt a deschis „Cutia Pandorei” în sala studio a Teatrului Dramatic „Fani Tardini”, duminică, de la ora 19,00, piesa se mută în sala mare pentru a inaugura stagiunea 2010-2011.

Piesa la a cărei premieră a participat chiar autoarea textului, Katalin Thuróczy, beneficiază, aşadar, de un nou start, cu câteva modificări destul de importante. Astfel, rolul principal masculin este preluat de Cristi Gheorghe, iar reprezentaţia pare, acum, după câteva luni bune de muncă, mult mai lucrată.

Decorul absolut spectaculos se mută pe o scenă mult mai ofertantă decât cea a sălii studio, iar actorii şi-au desăvârşit jocul. Remarcam la premiera din februarie faptul că piesa „pare a fi închinată actriţei Ioana Citta Baciu.

Cu trăiri dintre cele mai diverse, cu o vivacitate şi un dinamism ieşite din comun, actriţa Dramaticului prezintă o Tanti Hilda plină de senzualitate la o vârstă înaintată. E o dovadă că oamenii îşi păstrează intensitatea sentimentelor chiar şi după ce ating un anumit prag al existenţei.

Ioana Citta Baciu pendulează natural între registrul grav şi cel comic, între zbucium şi linişte, între lacrimi şi zâmbete. E un rol perfect”. Ei bine, la vizionarea de săptămâna trecută am realizat că acel „rol perfect” mai poate şi chiar este îmbunătăţit. Este un rol „mai perfect”, dacă ne este permisă eroarea gramaticală.

Replica lui Cristi Gheorghe

Ei bine, Ioana Citta Baciu are acum un partener pe măsură, pe Cristi Gheorghe. Tanti Hilda pare că a regăsit în noul nepot Bandi o oglindă de trăiri şi replici. Piesa câştigă în substanţă prin schimbarea de distribuţie.

Al treilea personaj, Aurel, adus pe scenă de acelaşi Petrică Păpuşă, râmâne punctul de echilibru în construcţia dramatică a lui Eugen Făt.

Cu un fir epic folosit doar ca pretext (o comoară pe care o caută tânărul Bandi), „Cutia Pandorei” analizează subtil şi discret relaţiile psihologice dintre personaje.

Într-un decor absolut impresionant, desprins parcă dintr-un basm, personajele îşi caută propria identitate sau încearcă să facă pace cu trecutul raportându-se la ceilalţi. Spre deosebire de celelalte piese puse în scenă de Eugen Făt, de data aceasta greul cade pe umerii actorilor, care îşi îndeplinesc sarcina cu brio.

La prima vedere, regizorul dispare din piesă, însă o serie de elemente de fundal, aparent neesenţiale, scot în evidenţă o viziune regizorală deplină. Eugen Făt creează spaţiul perfect pentru jocul actorilor.

Autoarei i-a plăcut reprezentaţia

Prezentă la premiera din sala studio, autoarea textului, Katalin Thuróczy, s-a declarat entuziasmată de punerea în scenă de la Galaţi. Iată ce declara la finalul reprezentaţiei din luna februarie: „Mi-a plăcut foarte mult.

Actorii şi regizorul au reuşit să meargă chiar dincolo de textul meu. Am descoperit în reprezentaţie nişte relaţii psihologice pe care nici eu nu le-am imaginat. Am văzut multă senzualitate la personajul întruchipat de Ioana Citta Baciu, lucru care în textul meu lipsea”.

Vă invităm să vedeţi dacă îi împărtăşiţi punctul de vedere duminică de la ora 19,00, la Teatrul Dramatic.

Citit 677 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.