Misiune imposibilă: Sterică Bădălan şi fiii, în aceeaşi expoziţie

Misiune imposibilă: Sterică Bădălan şi fiii, în aceeaşi expoziţie
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

„Trei, Doamne, şi toţi trei!” O exclamaţie, de data aceasta de bucurie: surpriza că toţi, dar toţi membrii familiei Bădălan, artişti, expun în acelaşi muzeu. La vernisajul expoziţiei de pictură-icoană-design "Sterică Bădălan şi fiii" au venit prietenii în păr, foarte mulţi plasticieni cunoscuţi şi apreciaţi, care au umplut sala Muzeului de Artă Vizuală. Pictorul peisagist autodidact Sterică Bădălan, premiat naţional, expus pe simeze din ţară, dar şi la Padova, şi-a prezentat pânzele luminoase alături de Cristian, absolvent al Universităţii Naţionale de Arte Bucureşti - secţia Artă Murală, expus în ţară, la Padova, dar şi pe murii multor biserici româneşti, care a venit acum cu icoane, fragmente de frescă de pe şantierul bisericilor din judeţ, dar şi alături de Ciprian, absolvent al Facultăţii de Arte Plastice, Decorative şi Design - Universitatea de Artă ,,George Enescu” din Iaşi, senior brand designer la Brandient, companie de consultanţă şi strategie şi design de brand cu birouri la Bucureşti şi Singapore - care a expus lucrări de design folosite în campaniile ultimilor şapte ani.

Şi tatăl lui Corneliu Baba picta…

În prezentarea caldă făcută, ca în familie, de către directorul muzeului, Dan Basarab Nanu, acesta şi-a amintit de prima expoziţie serioasă Sterică Bădălan, din ´96, realizată la Muzeul de Istorie, pe vremea când directorul Muzeului de Artă lucra acolo, şi atunci tot cu concursul aceluiaşi plastician extraordinar, sufletistul Gheorghe Miron, organizator şi acum al acestei neaşteptate expoziţii. „Doi excepţionali desenatori, doi excepţionali colorişti” - i-a prezentat Miron pe Sterică şi Cristi. „Sterică, acelaşi tenace colorist”, în culori calde, care pictează „dumnezeieşte”, a avut curajul să expună lângă fiii săi, căci exista riscul ca părintele să fie socotit ori mai talentat, ori mai puţin dăruit decât fiul. Miron a mai vorbit şi despre abnegaţia lui Sterică, care l-a adus unde merita, în Uniunea Artiştilor Plastici, într-o lume a convenţiilor care cereau o diplomă, fie şi de circumstanţă: în Occident pictorului i se cere proba talentului, nu o diplomă, ca la noi, a observat Miron, care l-a sprijinit în timp pe artist. La rândul său, Cristian, care a studiat zece ani tehnica, a adăugat că întoarcerea la pictura bisericească românească „face parte din brandul de ţară!” Responsabil cu brandul… este însă celălalt fiu, Ciprian, „un designer remarcabil şi unul dintre oamenii-cheie din Bradient”, după cum recunosc cei din conducerea companiei. Cu emoţie, Sterică a evocat momentul care l-a determinat să-şi dorească o astfel de expoziţie de grup: în ´97, aflat, împreună cu Nanu şi Miron la Muzeul Naţional de Artă, la ultima expoziţie Corneliu Baba, a văzut portretul tatălui maestrului… pictând: rămăsese o taină…

Citit 5279 ori Ultima modificare Duminică, 16 Decembrie 2012 12:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.