Premieră la Teatru Muzical: „Cabaret”, de Ziua Îndrăgostiţilor

Premieră la Teatru Muzical: „Cabaret”, de Ziua Îndrăgostiţilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Muzică, dans, lumini şi...  fum


Anul acesta, îndrăgostiţii de toate vârstele sunt invitaţi, pe 14 februarie, la Teatrul Muzical „Nae Leonard”, la un eveniment inedit: premiera spectacolului „Cabaret”, la care cuplurile vor putea intra cu un singur bilet. Directorul teatrului, Teodor Niţă, declară: „Ne-am gândit să le oferim ceva special spectatorilor noştri. Ne raliem gustului publicului şi îi oferim un spectacol tip musical, la care îşi dau concursul orchestra de estradă, baletul şi corul teatrului. Cuvântul „estradă” suna frumos cândva şi avea o strălucire aparte. Din păcate, acum termenul e perimat şi nu mai e atrăgător pentru public. Ne duce cu gândul la acele spectacole gen Constantin Tănase, în care cineva cântă, altcineva spune o glumă şi tot aşa. Estrada muzicalului nostru a fost, la un moment dat, una dintre cele mai bune din ţară. Acum, chiar şi la Bucureşti, genul acesta de spectacole se joacă doar cu 70-80 de persoane în sală. La noi, experienţa e clară: în 2012 nu am mai pus în scenă decât comedii muzicale, gen Firfirică, niciun spectacol de estradă, pentru că veneau câte 30-40 de persoane în sală. Acum sunt la modă musicalurile. Vorbim, în plan internaţional, de „Cats”, de „Mamma mia”, spectacole pe care eu le-am accesat deja, în doresc să le avem în repertoriul viitor al teatrului, numai că sunt foarte scumpe drepturile de autor. Acesta este singurul impediment”.

„Un SF cu oameni vii”…

Până să putem avea la Galaţi musicalurile în vogă, conducerea teatrului a găsit o soluţie la îndemână: „Am inventat un spectacol sută la sută autohton”, ne spune Teodor Niţă, detaliind: „Am pornit de la o idee proprie, care mi-a venit în timp ce căutam soluţii. Şi dacă la operă şi operetă mă simt ca peştele în apă, fiind exact domeniul meu, cu estrada am avut mari probleme - fiind un domeniu, aşa cum spuneam, în impas. Nu vrem să o desfiinţăm, idee care s-a vehiculat cu câţiva ani în urmă. Pentru că teatrul muzical gălăţean a luat fiinţă prin estrada lui. Mi-a venit, aşadar, ideea unui spectacol „Cabaret”, i-am împărtăşit-o lui Ionuţ Negrişanu şi împreună am vorbit apoi cu Bogdan Drăgulescu, regizor de film. Ne-am dorit să fie un spectacol care să aibă un impact puternic şi prin imagine. Bogdan semnează atât regia cât şi scenografia acestui spectacol de producţie autohtonă, cu piese internaţionale, alese de Bogdan, dar şi de noi, în conjunctura scenografiei, în cursivitatea şi logica gândite de el, puse în scenă într-un mod cu totul inedit. Vă asigur că nu aţi mai văzut un astfel de spectacol la Galaţi. Este realizat ca un film science fiction, cu dansuri autohtone, cu oameni vii, dar pus în scenă cu multe lumini, cu fum, cu imagini, proiecţii, cu întoarceri în timp - în anii 1940. Este un spectacol într-un singur act, care va dura probabil o oră şi jumătate, cu orchestră în avanscenă. Pe mine m-a fascinat ceea ce a reuşit Bogdan şi sunt sigur că spectacolul va fi de succes. Vreau ca 14 februarie să fie data revenirii estradei în inima gălăţenilor”.

"Trebuie să devenim un teatru performant"

Este a treia premieră cu Teodor Niţă director al teatrului - după My fair Lady şi Noaptea furtunoasă, iar pe 1 martie urmează încă una. „Am ajuns la concluzia că noi, în teatru, nu avem lumini. La un spectacol de operă, regizorul Cristian Mihăilescu a spus că, pur şi simplu, nu are ce-i trebuie în materie de lumini. La sfârşitul anului trecut ne-au rămas nişte bani, i-am investit pe toţi în lumini şi sonorizare. Trebuie să devenim un teatru performant, trendul este al spectacolelor moderne, cu proiectoare, cu imagini de film, cu lumini extraordinare. Lumini de cuarţ, aparat de fum, dar fum greu, care se aşterne, ca o pătură. La „Cabaret” s-a lucrat două luni din plin şi este un spectacol în care am investit, din toate punctele de vedere”, conchide directorul teatrului.

Pe 14 februarie va fi avanpremiera de la „Cabaret”, iar pe 16 şi 17 - premiera spectacolului.

Citit 18596 ori Ultima modificare Joi, 07 Februarie 2013 16:15

5 comentarii

  • postat de un galatean
    Joi, 14 Februarie 2013 21:11
    Mult succes domnului Teodor Nita si intregului colectiv al teatrului!
    0
    0
    Raportează
  • postat de critic
    Marți, 12 Februarie 2013 16:23
    Sa nu ne mai legam de lucruri "minore" adica de profesionalism in arta. Sa ne legam de lucruri "majore" si sa ne intrebam impreuna cu organele abilitate de ce in 2012 Ziua Marinei a costat 200.000 lei si nu 20.000 lei cum a costat in 2011. De ce "programul de sarbatori de iarna" a fost "strigat" la scor final de 487.000 euro cand in realitate a costat 980.000 de euro? De ce eu platesc bilet cand intru la spectacolele teatrului iar foarte multi in jurul meu intre cu "invitatii? De ce multi solisti ai teatrului nu mai apar in spectacole dar in schimb altii din Iasi , Cluj sau profesorii lui Nita din Chisinau vin aproape saptamanal. Banuiesc pe bani, nu gratis. Cum spuneam asteptam premiera.. Deocamdata nu pot sa nu remarc prezenta pe afis a sotiei d-lui Nita, doamna Silvia Nita si a fiului acestora Mihut. Vom plati bilet pentru a privi serbarea si sarbatorirea familiei Nita. Inca odata salutari domnilor consilieri care nu s-au trezit dupa chelmezele domnului Nita.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Raspuns Critic
    Marți, 12 Februarie 2013 13:03
    Nu va mai legati domnule/doamna asa zis "critic" de lucruri minore. De ce nu acceptati sa recunoasteti ca de cand vechea conducere a teatrului a fost inlaturata si trimisa acolo unde trebuia sa fie de mult, adica pe tusha, Teatrul Muzical a devenit intradevar un templu al artei, in care spectatorii intra du dragoste si admiratie. Actorii lucreaza cu placere, nemaifiind terorizati la repetitii de apucaturile bahice ale "ex-celentei sale", marele cavaler. Nu se mai joaca spectacole cu 10-20 de spectatori in sala, care nu faceau altceva decat sa-i demobilizeze pe artisti. Toate spectacolele din 2012, s-au desfasurat cu sali pline, sau aproape pline, lucru pe care va feriti sa-l constatati domnule/doamna "critic". Actuala conducere, depune toate eforturile pentru eficientizarea activitatii teatrului, dand o noua imagine spectacolelor, fie ca sunt premiere sau reluari. Mult succes domnule Director Nita si cat mai multe realizari, in ciuda carcotasilor, care nu stiu de cat sa critice, precum acei europarlamentari, care nu pot fi numiti romani si care denigreaza Romania in inaltele foruri europene. Mult succes intregului colectiv al Teatrului Muzical, care prin realizarile sale sa faca cinste culturii romanesti.
    0
    0
    Raportează
  • postat de critic
    Vineri, 08 Februarie 2013 11:57
    Apropo! My Fair Lady nu a fost premiera. Teatrul anuntase deja RELUAREA acestui spectacol pentru luna februarie. My Fair Lady a avut premiera in 1988 in regia lui Emil Pinghireac si s-a jucat pana acum 4-5 ani. Reluarea din 2012 respecta intocmai regia, scenografia si o parte din distributie. Deci nu poate fi premiera. Studiati d-l Nita, studiati. Poate pana vi se termina mandatul veti sti ce inseamna institutie de spectacole muzicale.
    0
    0
    Raportează
  • postat de critic
    Vineri, 08 Februarie 2013 11:50
    Domnul Nita insista sa ne demonstreze ca nu este competent pentru functia pe care o ocupa. In declaratiile de mai sus da dovada ca are carente in ceea ce priveste cunostiintele elementare privind genurile muzicale, se contrazice singur incurcandu-se in termeni, minte in legatura cu in cadrarea repertoriala a spectacolelor. Sa analizam: "în 2012 nu am mai pus în scenă decât comedii muzicale, gen Firfirică, niciun spectacol de estradă,"- fals. In 2012 s-au jucat spectacolele de divertismen "Se-ntorc romanii acasa" si "Pierduti in dragoste" care, desi montate in anii din urma au tinut cu succes afisul teatrului. Ce a facut d-l Nita nou? In incropit 2 asa zise spectacole, intitulate neinspirat si desuet :"Revista de weekend" si "Portativ de toamna" care se desfasurau dupa scenariul invechit acuzat de domnia sa mai sus:"acele spectacole gen Constantin Tănase, în care cineva cântă, altcineva spune o glumă şi tot aşa". Desi director al Teatrului din Galati, domnia sa habar n-are de istoricul institutiei. De prin ani 80 sectia nu s-a mai numit de estrada ci de revista. Dar sa mergem mai departe. Iar ne amageste insinuand ca vom avea la Galati "Cats" si "Mamma mia". Va asigur ca daca se putea Dinca, la Teatrul de opereta le monta de mult. Trebuie respectate prea multe clauze in contractele de drepturi de autor care tin de integritatea spectacolului (nu se pot face adaptari si restrangeri provinciale) ca sa poat fi indeplinite de colectivele actuale ale teatrului. Costurile sunt imense! De ce leaga numele acestor mari spectacole si induce ideea ca acest "Cabaret" ar fi ceva asemanator? D-l Nita confunda, diletant ,scenografia cu scenariul. Regia si scenariul sunt semnate de Bogdan Dragulescu, scenografia este a doamnei Daniela Dragulescu. Confuzie de neiertat pentru un conducator de instituie de cultura! Intrebarea mea este : cine este Ionut Negrisanu? Cu ani in urma numele sau l-am intalnit in scandaluri de proportii la Teatrul Gulliver. In lumea culturii galatene este cunoscut ca un impostor si un individ lipsit de moralitate. Se pare ca domnul Nita se consulta cu "specialisti" de nivelul domniei sale, pentru a nu se simti cumva in inferioritate. O ultima recomandare d-l Nita: studiati va rog in DEX notiunea de "autohton" inainte de a folosi alaturi de procente maximale tip 100%. Personal astept cu interes noua productie a teatrului avand incredere ca artistii, in momentele evolutiei lor, vor reusi sa estompeze din stangaciile "ideilor conceptuale nitiene". Salutari domnilor consilieri.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.