Proiect grandios la Teatrul Muzical: „Aida”, cu o echipă internaţională

Proiect grandios la Teatrul Muzical: „Aida”, cu o echipă internaţională
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Regizor, scenografi şi solişti din Italia, producători din Olanda


Teodor Niţă a anunţat ieri, într-o conferinţă de presă, un proiect grandios în care Teatrul Liric gălăţean, alături de o echipă valoroasă din Italia şi Olanda, va realiza spectacolul „Aida”, ce va fi prezentat pe scena gălăţeană, în premieră, pe 2 noiembrie, iar apoi pe cele mai mari scene din Olanda, inclusiv la Opera Regală, în cadrul unui turneu de o lună. „Anul acesta este Anul Verdi, când se împlinesc 200 de ani de la naşterea marelui compozitor şi am vrut să îl sărbătorim într-un mod deosebit: pe 15 iunie vom prezenta un spectacol „Nabucco”, în Grădina de vară "Leonard", în închiderea stagiunii. Iar deschiderea stagiunii următoare se va face cu această producţie, un proiect multinaţional în care participă România, prin Teatrul nostru, Italia şi Olanda. Noi vom fi producătorii acestui spectacol, coproducător va fi Zdzislaw Supierz, directorul fundaţiei Internationale Opera Producties „STIOP” – dumnealui a adus artişti de primă mărime ai operelor din Europa, pe regizorul Francesco Bellotto, de la Opera din Bergamo, pe Alfredo Corno şi pe Angelo Salla,  cunoscuţi  scenografi, care au lucrat timp de 20 de ani şi, respectiv, 40 de ani, la Scala din Milano. Este o producţie ambiţioasă, un proiect cultural de vizibilitate pentru teatrul nostru şi, de ce nu, şi pentru România”, a declarat Teodor Niţă.

Hieroglife în alb şi negru

Regizorul Francesco Bellotto, prezentând machetele scenografice care vor sta la baza realizării spectacolului, a precizat că prin intermediul elementelor de decor scenic - hieroglife în alb şi negru, spectatorii vor avea sentimentul că răsfoiesc o carte din 1800. Iar costumele personajelor şi, mai ales luminile, prin contrastul culorilor, vor da grandoare imaginii generale. „Pentru a înţelege legătura între tradiţie şi contemporaneitate, elementele de scenografie vor fi realizate din material plastic, cu o tehnologie modernă, care va permite iluminarea lor din interior, astfel încât tabloul pe care îl vor vedea spectatorii va fi unul cu totul diferit de cel tradiţional”, a declarat regizorul.

Scenograful Alfredo Corno a prezentat succesiunea scenelor pe machetă, precizând că starea sufletească a personajelor va fi, de asemenea, punctată prin schimbarea intensităţii şi culorii luminilor. 

Producătorul Zdzislaw Supierz a declarat că „ideea acestui proiect este să poată fi prezentat în spaţii deschise, în aer liber, aşa cum Verdi, când a scris muzica pentru „Aida”, a făcut-o cu prilejul deschiderii canalului Suez. Va fi o coproducţie între Teatrul gălăţean şi Internationale Opera Producties, pentru a arăta că există o posibilitate de a face teatru şi altfel, nu numai în spaţii închise. Începând din anii 1980 am mai realizat astfel de producţii în mai multe state, inclusiv în Benelux, am realizat producţii cu elefanţi, cu cai, cu cămile, pentru a demonstra că spectacolul verdian este pentru o audienţă largă. De data aceasta nu vom folosi animale, propunerea este ca acest spectacol să se bazeze mai mult pe semne de lumină. Distribuţia va fi în majoritate italiană, pentru a arăta la ce nivel se află în momentul de faţă producţia de operă în Italia, regizorul şi scenografii sunt persoane care şi-au creat de-a lungul timpului un nume în arta spectacolului. Galaţiul va produce, practic, spectacolul - tot ceea ce înseamnă costume, decoruri şi va asigura orchestra, corul şi baletul, noi venim doar cu indicaţiile de scenografie şi regie”, a mai adăugat  Zdizslaw Supierz.

Citit 2698 ori Ultima modificare Miercuri, 29 Mai 2013 17:56

10 comentarii

  • postat de pentru realitatea
    Marți, 04 Iunie 2013 22:31
    De ce sa fie acum comentariile inutile iar altadata erau utile? Pentru ca erau comandate? Realitatea e ca totul a fost o minciuna si o inscenare murdara. In spatele ei a stat Nita. Ultimul om din teatru a ajuns director iar acum isi face mendrele pe spatele nostru. A facut lista cu cine sa dea afara. Vrea sa ramana imparat in tara prostilor, sa nu se mai stie adevarata lui valoare. Dar se inseala totul este imprimat.
    0
    0
    Raportează
  • postat de realitatea
    Marți, 04 Iunie 2013 11:17
    parerea mea ar fi ca ,comentariile sunt inutile ,eu cred ca conducerea teatrului ar trebui neaparat sa organizeze o sedinta la scena , cu toti angajatii , si sa -si spuna fiecare nemultumirile,macar o data pe an trebuie facuta aceasta sedinta la scena deschisa, ca sa nu spun la trimestru, fiecare compartiment are probleme si nemultumiri si trebuie dezbatute in public,facuta o sedinta la scena cu toata conducerea teatrului,stiu ca pe la colturi se discuta probleme de salarizare , si in legatura cu turneul .cred ca va trebui sa dam cartile pe fata , si sa purtam un dialog onest , maleabil, civilizat ca doar suntem intr-o institutie de cultura.asa ca conducerea teatrului ar fi bine sa puna un anunt la avizier si sa stabileasca data ora si ziua sedintei....
    0
    0
    Raportează
  • postat de noi, sclavii lui Nita
    Vineri, 31 Mai 2013 20:11
    Doresc sa supun atentiei publice o situatie grava de minciuna si abuz asupra colectivului teatrului. In luna aprilie am fost obligati instrumentistii si coristii sa plecam in turneu in Germania. Desi la avizier deplasarea era trecuta pe ordinul de servici (8-18aprilie) cu doua zile inainte de plecare am fost obligati sa semnam cereri de recuperare (libere) desi nu aveam aceste libere, pentru perioada deplasarii. Cererile erau imprimate, am completat numai numele si am semnat. Apoi am semnat un tabel prin care eram instiintati ca pe perioada deplasarii vom primi suma de 225 euro. Diurna legala este de 35 de euro pe zi. D-L Nita a venit in aceasta deplasare cu sotia si nu s-a interesat deloc de noi de parca eram pe cont propriu. Autocarul cu care am mers era de capsunari. Nici cei mai scunzi dintre noi nu puteau sa-si tina picioarele intre banci iar culoarul era atat de stramt incat nu puteam trece. Tablele zdranganeau de credeai ca acum sar de peste tot. Dupa spectacole in loc sa ne cazeze ne plimba cu rata asta cate 700 de KM ca sa nu plateasca hotel. Melinte ne anunta din timp de astfel de situatii si vorbea cu impresarul si primeam si noi 10-15 euro pentru noaptea de tranzit. Acum Nita vrea sa ne duca sclavii lui in Olanda pe diurna de 30 de euro o luna de zile. Ni s-a "transmis" pe surse ca daca nu ne conformam nu ne vom regasi pe organigrama noua pe care el o face singur la Fundatie si la Teatru. Vreau sa stiti cu totii ca acum este marea dictatura in teatru. Negrisanu, Dumitrascu, Nita ne tin numai in amenintari. Ca sa stiti si voi toti.
    0
    0
    Raportează
  • postat de MIHAIL pentru DOAMNA FELICIA KATZ
    Vineri, 31 Mai 2013 12:06
    Frumoasa initiativa dumneavoastra,distinsa doamna,dar cred educatia muzicala trebuie sa inceapa de la cea mai frageda varsta,sa fie facuta cu toata daruirea si pasiunea,in acest punct scoala avand un rol f.f important,mai ales pentru copii proveniti din familii cu o educatia muzicala precara,dar si pentru ceilalti,se intelege:pasiunea mea pentru muzica clasica,din care opera ocupa primul plan intre miile ore de auditii pe care le am la activ,aceasta pasiune mi-a fost cultivata mai intai de catre parintii mei ,care m-au dus la teatrul muzical si dramatic d epe la 8-9 anII,dar cred ca datorez cel mai mult,in acest sens,DOMNULUI PROFESOR NICOLAE MARES,(sotul reputatei soprane MARILENA MARINESCU MARES),pe care am avut norocul s-al am la orele de muzica in generala,ore de neuitat pentru farmecul si bucuria care ne-a ramas in suflet ,influentandu-ne catorva definitiv gustul artistic si dragostea de muzica buna!In liceu insa ,am avut ghinionul sa dau peste o tipa tanara dar plina de suficienta,plictisita,care ne vorbea de sus si plina de aroganta,facand un teatru ieftin dezagreabil,si mai mult,terorizandu-ne cu notele proaste si obligandu-ne sa mergem la cor,unde ni se bagau pe gat numai cantece patriotice!Din bun simt nu-i dau nuimele acesteia,dar cred ca daca nu as fi avut sansa de a-l intalni mai intai pe DOMNUL PROFESOR NICOLAE MARES,arta muzicii ar fi avut astazi un pasionat meloman in minus!V-am povestit aceste lucruri,pentru a sublinia rolul uneori decisiv al profesorului de muzica in educatia artistica a elevilor!Cu profesori laca venerabilul domn NICOLAE MARES,pasionatii de manele si creatii de cel mai autentic prost gust,ar fi fost mult mai putini!sanatate la toata lumea,TRAIASCA OPERA SI MUZICA BUNA,CAT SI ARTISTII,SLUJITORII FRUMOSULUI MENIT SA NE BUCURE SUFLETELE!
    0
    3
    Raportează
  • postat de felicia katz
    Vineri, 31 Mai 2013 06:15
    Citesc si eu si ma minunez.Asta este.Nu vad,nu aud si nu citesc nimic legat de cei mici.Teatrul Muzical ar trebui sa-si faca griji in legatura cu viitorul iubitor de muzica.De ce nu initiaza D-l Nita un proiect "grandios"legat de cei mici?Sa se creeze sa intelegem si sa iubim muzica.Dar sa aranjeze acest proiect pe grupe de varsta.De la gradinita.Sa fie atractive,pline de zambet si cu exemple atat plastice cat si acustice.Sa vada si sa auda copilul de la 5 ani cum suna vioara cum poate fi facuta sa sune,flautul si uite asa toate instrumentele din orchestra.Un an intreg un curs la un pret accesibil.Sa vina cei mici ai caror parinti inteleg sa-si cultive micutii si care au posibilitati.Sa mearga cei mici la spectacole de balet sa vada cum se exerseaza sa inteleaga sunetul.Sa-i facem pe micuti sa inteleaga sunetul sa-l distinga sa-l doreasca.Sa invete ce este vocea de tenor de soprana de altista.Facem spectacole"grandioase la care merg 3-00-500 de specatori o data de doua de noua ori.teatrul este un organism viu.Trebuie sa traiasca opera.Ca sa traiasca opera trebuie invatata asa cum se invata abecedarul.Abecedarul muzicii cred ca asa ar trebui sa se numeasca actiunea.Sa fie un proiect fix,o zi pe saptamana sa fie ziua viitorului iubitor de muzica.Va asigur ca si bani frumosi se vor strange.magia operei nu se invata intr-o zi.mai ales concursuri sa se faca cu acesti micuti de la 5 la 14 ani.Sa fie mediatizati castigatorii.Concursuri gen recunoasteti aria,recunoasteti compozitorul,etc etc.Mama ce incasari s-ar face.Cum s-a pornit la faimoasele Va place muzica.Leonard Bernstain a cucerit asa milioane de copii.Acesti copii sunt acum cumparatori de bilete la Metropolitan la Scalla si peste tot in lume.
    0
    0
    Raportează
  • postat de pentru F.N.
    Joi, 30 Mai 2013 21:58
    Gafito... Mai bine te scapa nas-tu Melinte in cap... sau te-a scapat.. ca prea ai creierii imprastiati .... nu te mai suportam noi astia din cor... fuate te solista... odata.
    0
    0
    Raportează
  • postat de spectator
    Joi, 30 Mai 2013 13:50
    Domnul Nita s-a specializat in reluari pe care le numeste premiere. Am auzit ca se monteaza in "premiera" Silvia cu regizorul Cristian Mihailescu. Sunt in spectator fidel al teatrului si stiu ca Silvia a fost in repertoriul permanent al teatrului pana acum 2-3 ani tot in regia lui Cristian Mihailescu. Acum face premiera de Aida care este in repertoriul curent al teatrului. Ce se intampla ? Este in lipsa de ideii?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Viky
    Joi, 30 Mai 2013 13:36
    Deci Galatiul PLATESTE... strainii vor lua banii cu ei..... BAIETII DESTEPTI VOR LUA COMISIOANE GRASE (Nita are deja saci in loc de buzunare) iar noi ramanem cu luminile bagate in ochi si vom citi hieroglife (de la 1800????)
    Ba!... voi ne credeti prosti de tot. Pe 2 noiembrie e frig, bre. Care sta afara sa asculte si care sunt "artistii" care canta sa le inghete corzile .....de la vocale . Am vazut Aida in Gradina Publica care a fost o productie galateana de exceptie, cu ani in urma. Nu cred ca nu mai exista decorurile si costumele ca sa bagam iar bani in dealde astea.Concluzia: GOLANELI.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mihail
    Joi, 30 Mai 2013 10:25
    Spectacolul de opera,dupa opinia mea,presupune mai intai si-ntai VOCI DE MARE CALITATE;se vorbeste despre un viitor spectacol de opera de exceptie dar nu se spune nimic depre cine va canta in acest spectacol...Ma tem ca vom vedea.ca de obicei,artisti destul de modesti,asa cum s-a mai intamplat.Se intelege ca vedetele costa foarte mult dar eu as prefera ca in locul catorva invitati fara mare reputatie pe scena internationala sa fie adus macar un solist cu totul si cu totul remarcabil(Ex. pentru Radames sau Aida sau Abigaille,Marele Preot sau Regele)Cu ani in urma,la Muzicalul Galatean se organizau spectacole extraordinare in care era un singur invitat,dar acela cu adevarat mare vedeta,o Zenaidda Pally, un Ludovic Spiess sau David Ohanezian ,Vasile Martinoiu sauOctav Enigarescu si mai pot adauga nume vestite .Prin '74,la un spectacol cu ,,Boema,,in care pentru Rodolfo fusese invitat Ludovic Spiess,sala teatrului devenise arhiplina si pentru a obtine un scaun a trebuit sa fac uz de ceva cunostinte personale din teatru,ca sa nu stau in picioare 3 ore cat dura spectacolul!A fost atunci un singur artist invitat,dar cu adevarat foarte, foarte valoros, dar si teatrul nostru liric de atunci avea angajati multi solisti de foarte buna calitate ,ceea ce permitea ca sa inviti doar o singura vedeta si reteta succesului era garantata!Astazi teatrul ,am mai spus-o, nu mai are solisti ,nu mai poate sustine spectacole cu numai personalul angajat si firesc ,apeleaza mereu la solisti si acum vad ca si la scenografi,regizoridin afara institutiei ,cheltuindu-se bani buni pentru aceste productii artistice,promovate cu foarte mult tam-tam dar care,unele,nici pe departe nu sunt la nivelul exigentelor publicului meloman,dar ,sa recunoastem ,nu putem pretinde solisti de la Scala sau Metropolitan(pe aceia ii admiram in inregistrarile de pe youtube!),suntem multumiti sa vedem spectacole in noi montari,sa putem merge la teatru si sa ne bucuram pe viu de farmecul inepuizabil si magic al operei!Succes deplin realizatorilorsi vorba chinezului;DECAT NIMIC,MAI BINE CEVA!
    0
    1
    Raportează
  • postat de F. N.
    Joi, 30 Mai 2013 08:15
    In sfarsit se intampla ceva cu adevarat important la Teatrul Muzical din Galati, ca pe vremea raposatului Florin Melinte totul se ducea vertiginos in jos si cultura galateana devenise un circ ieftin. Teatrul in sfarsit renaste din propria-i cenusa. Pe F. Melinte d-zeu sa-l odihneasca in pace!
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.