„Perpetuum”, la Facultatea de Mecanică: Pictură murală Brumar - Costandache

„Perpetuum”, la Facultatea de Mecanică: Pictură murală Brumar - Costandache
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

La Facultatea de Mecanică, în corpul H, holul de trecere între Laboratorul de cercetare materiale polimerice şi Laboratorul de Maşini-Unelte a fost decorat de doi artişti plastici gălăţeni, Mihaela Brumar şi Eduard Costandache, membri ai grupării „Athanor” - cu  o lucrare de artă inedită. O pictură murală intitulată „Perpetuum”, o premieră în Galaţi, realizată din iniţiativa decanului Cătălin Fetecău. „A durat câteva luni, ceva mai mult decât am estimat iniţial, pentru că a trebuit să ne punem cap la cap programul, eu şi Mihaela”, declară Eduard Costandache: „Lucrând împreună ne-am consultat permanent, ceea ce e foarte important când e vorba despre o lucrare la dublu. E un câştig din acest punct de vedere, să vezi de aproape cum gândeşte un coleg. Învăţăm unul de la celălalt, văzând cum se desfăşoară actul de creaţie, la nivel intim, şi nu doar ca spectator”, mai spune Edi Costandache.

Liniile lui Hundertwasser

Povestea lucrării este următoarea: totul a pornit de la liniile pictorului şi arhitectului austriac Hundertwasser, cel care a lansat ideea că linia dreaptă nu corespunde naturii: de aceea, arhitectura nu ar trebui să fie rigidă, ortogonală, ci să aibă fluiditate. „Domnul decan Cătălin Fetecău a văzut un album Hundertwasser cu liniile pe care acesta le-a făcut la Institutul de Artă din Viena, pe care l-a absolvit - linii ce redau ideea de continuitate. Ne-a rugat să realizăm o lucrare în acel stil dar, evident, trecând totul prin filtrul nostru. Titlul „Perpetuum” îi aparţine Mihaelei Brumar, pentru că lucrarea nu are un început şi un sfârşit, ea merge dintr-un capăt în altul, plimbă privirea de-a lungul încăperii, având dinamica unor pompe ce plimbă aerul sau apa prin interiorul unor tubulaturi: ne-am inspirat din zona fragmentelor vegetale - segmente de trestie, acele module sau picioare de cărăbuş şi, pe structura lor, am compus într-o cheie nonfigurativă. Am folosit o gamă de culori reci, armonizate în diverse nuanţe - albastru, verde şi violet. Iar ca să ieşim din caracterul strict decorativ al lucrării, spre final am aplicat o serie de grafisme care atrag privirea în anumite centre de interes”, declară Edi Costandache. În măsura în care se vor găsi sponsori pentru viitor, lucrarea nu va rămâne singulară.

Citit 1353 ori Ultima modificare Vineri, 21 Iunie 2013 17:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.