Artişti fără vacanţă: „Poarta hanului turcesc”, în varianta „Athanor”, la Galaţi

Artişti fără vacanţă: „Poarta hanului turcesc”, în varianta „Athanor”, la Galaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* „Construcţii - deconstrucţii” din cărămizi-ferestre


Membrii Grupului „Athanor” s-au reunit într-un nou proiect artistic, o tabără de creaţie care cuprinde mai multe etape. Primul pas, „Oraşe în aşteptare”, a avut loc în luna iunie, în parcul de lângă sediul Consiliului Judeţului. Pasul al doilea, intitulat „În trecere”, s-a derulat la Galeriile de Artă, în luna iulie. Pasul al treilea, „Construcţii - deconstrucţii”, se desfăşoară în prezent la Facultatea de Mecanică, unde 13 artişti plastici realizează, din module, lucrări-instalaţii de artă. Eduard Costandache, coordonatorul „Athanor”, ne dezvăluie: „Este un proiect derulat prin Consiliul Judeţului, în care sunt implicate muzeele gălăţene. Vom realiza 12 lucrări de artă care se vor armoniza, toate având la bază aceste module plastice, „cărămida-fereastră”, dar fiecare lucrare va avea altă compoziţie. Peste ele vom aplica fotografii prelucrate, pentru că avem şi doi artişti fotografi – Simona Andrei şi Cornel Gingăraşu, cărora li se alătură Mihaela Lefterache, aflată în prezent la Londra. Într-unul dintre module vom colabora, de asemenea, cu o actriţă, Geanina Andrei, dar şi cu scriitori gălăţeni”.

Ideea de la baza proiectului este una ecologică: „Ne-am gândit la natură ca fiind marele reciclator: ea transformă totul, inclusiv oraşele. În momentul în care oamenii abandonează un oraş, natura intervine, transformându-l. Noi, practic, am preluat elemente din diverse perioade ale dezvoltării umane – din preistorie, menhire şi dolmene, apoi trecând prin zigurate, acele piramide din trepte, oraşul Machu Picchu, Marele Zid Chinezesc – un alt reper important pe care se vede amprenta timpului şi a naturii. Am găsit şi câteva repere naţionale – diverse turnuri circulare, dar şi un simbol local, Poarta hanului turcesc. Oraşul părăsit Pripiat, de lângă Cernobîl, un loc unde natura şi-a reintrat în drepturi, precum şi hotelul Ryugyong, hotelul „blestemat” din Coreea de Nord, început în 1987, dar neterminat până astăzi - sunt alte două repere simbolice în proiectul nostru”, declară artistul plastic.

Când i-am fotografiat noi, câţiva dintre cei 13 plasticieni asamblau lucrarea simbolizând „Poarta turcească”. „La final, reperele vor fi recognoscibile, însă clădirile pe care le simbolizează vor fi stilizate, reflectând viziunea noastră artistică. Le trecem prin prisma personală, aducându-le spre arta modernă, astfel încât, la final, vor rezulta clădiri-instalaţii de artă. Practic, acel modul, laitmotiv, cărămida-fereastră, simbolizează locuinţa umană, habitatul uman”, conchide Eduard Costandache. În luna septembrie, lucrările vor fi prezentate publicului în cele patru muzee gălăţene (inclusiv Muzeul Satului de la Gârboavele), acesta fiind ultimul pas al proiectului Grupării "Athanor".

Citit 1692 ori Ultima modificare Joi, 08 August 2013 18:37

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.