La Teatrul Muzical „Nae Leonard” AVEM de toate/ Un BILANŢ după o stagiune într-o paletă largă

La Teatrul Muzical „Nae Leonard” AVEM de toate/ Un BILANŢ după o stagiune într-o paletă largă
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

După ce sfârşitul anului trecut ducea Teatrul Muzical „N. Leonard” în Europa, cu o coproducţie à grande – „Aida” de Verdi, cu regizor şi cântăreţi italieni, alături de artişti ai noştri, prin mari teatre din Olanda, Belgia şi Luxemburg, instituţia a început acest an cu o ofertă mai diversificată ca niciodată, atât ca teme, cât şi ca public-ţintă. Directorul teatrului, Teodor Niţă, vorbea despre o "strategie": “Îmbogăţirea repertoriului de operetă al teatrului gălăţean, cu titluri reprezentative din creaţia universală”. Dacă trecem în revistă măcar câteva dintre premierele stagiunii încheiate, se pot observa opere şi mai ales operete din repertoriul clasic şi modern universal, creaţii noi, dar şi punerea în valoare a unor creaţii uitate.

Operă, operetă, simfonie, basme, revistă…

În aprilie, era premiera celebrei opere într-un act „Cavalleria rusticana”, de Pietro Mascagni, în regia Eleonorei Constantinova, regizor la Teatrul de Operă şi Balet Chişinău.  A urmat o premieră dedicată celor mici, basmul muzical „Inelul fermecat”, de C. Brentano, dramatizat de actorul Paul Buţa, care a semnat regia spectacolului, cu muzica semnată de Eugen Dan Drăgoi, dirijor al teatrului. S-au jucat, la începutul lui aprilie, câte două-trei spectacole pe săptămână, cu săli pline, răspunzând astfel programului educaţional „Şcoala altfel”.

Basme, succese de casă şi creaţii proprii, în mai

În mai, urma premiera la dubla montare „Zâna păpuşilor”, de I. Bayer, precum şi „Petrică şi lupul”, ambele pe muzica lui Prokofiev. Începutul lunii mai aducea din nou un succes repertorial garantat al unor mai vechi stagiuni: opereta „La Calul Bălan”, de Ralph Benatzky, în regia lui Migry Avram Nicolau. De asemenea, are premiera un spectacol, modern, scris şi regizat de tânărul regizor al teatrului Radu Horghidan: „Little birds nightclub” – un musical, în special pentru tineret care, în pofida temei grave, a oferit ritm muzical şi dans contemporan.

Revistă, spectacol de binefacere şi "Luceafărul", în iunie

Începutul lunii iunie propunea şi un nou spectacol de revistă, nou-nouţă: „Wanted” sau „Evadaţi din ...Revistă”, cu nume îndrăgite de cântăreţi, actori şi dansatori ai teatrului. Urma un spectacol de binefacere, „Pe aripile cântului”, o ofertă vocal simfonică regizată şi dririjată de Dan Drăgoi. Coproducţie a teatrului cu tinerele talente de cor şi orchestră ale Facultăţii de Arte gălăţene. A urmat succesul cu „Don Pasquale”, opera buffă a lui Gaetano Donizetti, solist fiind apreciatul bas Mihnea Lamatic. Regia: italianul Paolo Bosisio, director la Teatrul Giacosa din Ivrea. Luna iunie, luna eternităţii eminescene, a însemnat o provocare nouă: spectacolul cu opera "Luceafărul", de Nicolae Bretan, pe versuri de Eminescu, după o idee regizorală a regretatului Emil Pinghireac, cu orchestra teatrului, solişti vocali şi de balet, acompaniaţi la pian de Valentina Popovciuc. O raritate, premiera fiind 1921, la Cluj, opera mai fiind interpretată doar în 1994, pentru radio!

Operetă şi flash-mob înainte de vacanţă

În iulie, premieră strălucitoare: opereta „Contesa Maritza”, de Emmerich Kalman. Regizorul, Cristian Mihăilescu, este una dintre personalităţile culturale româneşti de excepţie! Spectacol cu concursul unui coregraf cu “o excelentă carte de vizită” de solist balerin şi maestru coregraf naţional, Mihai Mândruţiu. Stagiunea s-a încheiat neobişnuit, sâmbătă, 5 iulie: cu un flash-mob – primul la noi! Astfel, pe Faleză, în Grădina Publică şi în Shopping city, câţiva artişti instrumentişti de la Muzical au ţinut pur şi simplu calea oamenilor, promovându-şi teatrul în faţa trecătorilor deveniţi curioşi, într-un minispectacol. Ideea a fost promovată de dirijorul teatrului, Eugen-Dan Drăgoi.

Citit 857 ori Ultima modificare Joi, 21 August 2014 20:13

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.