VERNISAJ bine ”gustat”, la Muzeul de Artă. Pictura Mirelei Iordache, foto-lumea în culori acrilice

VERNISAJ bine ”gustat”, la Muzeul de Artă. Pictura Mirelei Iordache, foto-lumea în culori acrilice
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

"Sânge tânăr" pe simezele gălăţene! Curatorul expoziţiei de pictură de la Muzeul de Artă Vizuală a bucureştencei Mirela Iordache, muzeograful şi plasticianul Gheorghe Miron, care remarcase mai demult, în atelierul din Capitală al artistei, mulţimea impresionantă de lucrări, mărturisea la vernisajul expoziţiei că a fost dificil să aleagă doar două din multitudinea de expresii artistice abordate. A optat pentru lucrări realist-simbolice, în tehnică aproape fotografică, dar şi de pictură abstractă.

La vernisaj, managerul Muzeului de Artă, Dan Basarab Nanu, ne-a relatat teatral că, atunci când s-a aprins lumina în sala de expoziţie şi au apărut lucrările impecabil aşezate, artista şi însoţitorii săi au spus la unison doar "Wow!". Dincolo de valoarea incontestabilă a picturilor, arta punerii în valoare a unei lucrări faţă de celelalte este un dar, cu care Gheorghe Miron se poate lăuda şi pe care l-a dovedit şi în alte expoziţii. Ba chiar la ultima sa expoziţie de autor, plasticianul a vopsit şi pereţii, pentru un efect de contrast şi de îmbrăţişare a tablourilor...

"Vom fi mândri că am fost contemporani"


Acum, am văzut câteva lucrări de mai mici dimensiuni, (aproape) pătrate, ca nişte studii artistice, cu fragmente simbolice ale portretului: într-un stil renascentist, cu desen impecabil, mâini care strâng părul (lucrarea "Prevestiri") sau se strâng împreună pentru a ne vădi un sentiment puternic ("Fragment dintr-o lume"). Alături, pânze mari, în culori îndrăzneţe, cu lumina pastelată a Orientului, până la culori fauve, amintind uneori de experimente pop ale anilor ´60, alteori cu o anatomie uşor inventată. Doar vreo două griuri mai puţin curate şi nişte perspectivă inversată parcă prea brutal, prin grosimea diferită a straturilor de culoare, dar o impresie generală puternică. Picturile sunt executate în culori acrilice, pe pânză.

Artista, prezentă la vernisaj, este un "drum" care va urca în mod sigur, după cum crede curatorul Miron, care la vernisaj a vorbit despre "volumul impresionant de muncă" cerut de lucrări, inclusiv de cele care nu au putut ajunge la Galaţi. "Este doar de câţiva ani pe simeze, în alţi câţiva ani vom fi mândri că am fost contemporani cu începuturile tinerei artiste", a mai spus Miron.

Muzeul, neîncăpător


"Fotorealism" - aşa încearcă să o definească dr. Dan Basarab Nanu, care suspecta la început că are în faţă fotografii, nu construcţii realizate din creion şi penel! "Mirela Iordache este în permanenţă ALTCINEVA", a adăugat managerul. "Înţelegi că îi place să lucreze şi se vede asta prin volumul mare de lucrări. Este o căutătoare de proiecte: abstract entropic, expresionism abstract, neo-expresionism, fotorealism."

Vernisajul în sine a făcut, ca de obicei, neîncăpător muzeul! Stare de normalitate (mai puţin lipsa spaţiului): plasticieni (normal!), fotografi, scriitori, critici de artă, prefectul judeţului, colecţionari de artă (începe să se înfiripeze, din fericire pentru normalitatea culturii, o "castă" a celor implicaţi în realizarea de colecţii particulare mai mici şi mai mari, dar şi în mecenat artistic), iubitori de artă, presă. Una peste alta, expoziţia Mirelei Iordache merită din plin văzută!

Fişa artistei


Născută în 1978, Mirela Iordache se defineşte pe blogul său ca neoexpresionistă şi abstractă. A absolvit în 2002 Facultatea de Teologie Ortodoxă, Secţia Arte Plastice/ Patrimoniu Cultural - Restaurare, din cadrul Universităţii Bucureşti, iar în 2014, cursurile masterale ale Universităţii Naţionale de Arte Bucureşti.

Mirela Iordache a fost selectată în 2013 pentru Strabag Artward International şi, tot atunci, pentru Trienale Europeene d´Estampe, iar anul trecut, pentru Bienala Internaţională de Pictură de la Chişinău. A obţinut Premiul „pArte dArte” al Funaţiei Culturale Criterion, 2014. Are lucrări expuse în „rezidenţe artistice” la Barcares şi Chateau de Trousse Barriere, în Franţa. Din 2007, a participat la numeroase expoziţii de grup şi colective în ţară şi străinătate (una în Olanda şi două în Franţa, una chiar la Paris).

Citit 2325 ori Ultima modificare Marți, 02 August 2016 16:55

1 comentariu

  • postat de Pas in doi
    Joi, 04 August 2016 11:26
    84.117.45.***
    Asa este, aveti dreptate! Gheorghe Miron a vopsit peretii, deoarece este un bun muzograf! Felicitari!
    0
    2
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.