Evaluaţi acest articol
(3 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Planurile pentru reducerea până în 2030 a emisiilor de gaze cu efect de seră provenind de la autoturisme şi camionete, convenite deja informal cu Consiliul, au fost votate miercuri, 27 martie, la sesiunea Parlamentului European de la Strasbourg.

Eurodeputaţii şi miniştrii UE au convenit asupra unui obiectiv de 37,5 la sută de reducere a emisiilor pentru întregul parc de autoturisme noi de la nivelul Uniunii, precum şi asupra reducerii emisiilor de dioxid de carbon cu 31 la sută pentru vehiculele utilitare. 

Producătorii ale căror emisii medii depăşesc limitele impuse vor trebui să plătească o taxă pe emisiile în exces. 

De asemenea, noile reglementări prevăd realizarea unor analize complete ale ciclului de viaţă a emisiilor la nivel european, urmând ca până în 2030 să fie evaluată posibilitatea elaborării unei metodologii comune la nivelul Uniunii pentru evaluarea şi raportarea consecventă a datelor privind emisiile. 

Potrivit Agenţiei Europene de Mediu, transportul rutier generează cea mai însemnată cantitate de emisii de gaze cu efect de seră şi este responsabil de aproximativ 20 la sută din totalul emisiilor la nivel european.

Citit 2118 ori Ultima modificare Luni, 01 Aprilie 2019 18:02

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro