Drumurile județene ”înghit” sute de milioane de lei

Drumurile județene ”înghit” sute de milioane de lei
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

La această dată, peste 40 de kilometri de drumuri județene sunt în lucru, fiind vorba tot despre patru proiecte ale Consiliului Județean (CJ) Galați. În primul rând, discutăm despre modernizarea DJ 251M (așa-numita ”centură mică”), în oarece blocaj administrativ al ”fazei pe hârtii”, mai exact, în etapa orgoliilor politice, investiția fiind una pe fonduri europene, cu o valoare de circa 30 de milioane de euro. Dincolo de blocajul exproprierilor, în teren au loc intervenții, inclusiv la podul hobanat.


În județ, se mai lucrează, în prezent, pe DJ 242A (pe ruta Rădești - Cruceanu - Berești - Slivna - Gănești), cei 18 kilometri fiind modernizați tot cu fonduri europene de circa 38,65 milioane lei, dar și pe alți 8,6 kilometri din zona localităților Jorăști, Roșcani, Braniștea, Poiana, Buciumeni, Vizurești, Tecucelu Sec, Lungești, precum și în pădurea Gârboavele. De această dată, vorbim despre o investiție de aproape 14 milioane lei, din bugetul propriu al instituției. Tot în execuție sunt alți 3,6 kilometri, drumuri de acces către Tirighina și către depozitul de deșeuri menajere de la Valea
Mărului, părți componente ale Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor.

Fonduri europene, echivalent a peste 323 milioane lei

Reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport regional pe tronsonul funcțional de interes județean DN 24D - DJ 251B - DJ 251A - DJ 251H – DJ 251 – DJ 255A – DN 25, o investiție masivă de peste 211 milioane lei, sunt în faza de verificare a documentației tehnice. Cu fonduri europene, prin noul POR 2021 – 2027, ar urma să se intervină pe ruta Bălăbănești - Ciurești - Cotoroaia - Cerțești - Blânzi - Corod - Valea Mărului - Slobozia Conachi - Traian, pe o lungime de 57 de kilometri. Alte două reabilitări urmează a fi depuse spre finanțare pe noul Program Operațional Regional, fiind în etapa obținerii certificatelor de urbanism. Este vorba despre aproape 16 kilometri de pe tronsonul funcțional E581 – DJ241 – DJ241 A – DJ241 G, pe traseul Berheci – Nărtești – Gohor – Brăhășești, dar și de 9,6 kilometri de pe DJ 255 (Slobozia Conachi – Izvoarele – Independența), valoarea cumulată a celor două proiecte fiind de peste 112,5 milioane lei.

Aproape 100 de kilometri, în așteptarea lui... ”Anghel Saligny”

Alte lucrări au fost depuse pe Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”, valoarea cumulată a acestora fiind de peste 285,1 milioane lei. Mai întâi, discutăm de modernizarea unor tronsoane de drumuri județene de pe DJ 253, DJ 242 H, DJ 255, DJ 240A, DJ 252G și DJ 251A, însumând 50,5 kilometri de pe raza localităților Umbrărești, Cudalbi, Băleni, Viile, Zărnești, Rădești, Odaia Manolache, Gârbovăț, Cârlomănești, Țepu, Tecucelu Sec, Matca, Corod și din Pădurea Gârboavele. Totodată, se intenționează reabilitări și modernizări pe 24 de kilometri de pe DJ 240 (aferente localităților Munteni, Țigănești, Negrilești și Ghidigeni) și 21 de pe DJ 242D, pe traseul Băneasa – Rogojeni, inclusiv în Suceveni. Aceste investiții se află în faza de licitație pentru proiectare tehnică și execuție.
Din bugetul propriu al CJ se proiectează alte modernizări de tronsoane de pe drumurile județene, mai concret 10,5 kilometri în zona localităților Matca, Lunca, Hanu Conachi, Grivița, Mândrești, Corni și Vârlezi, valoarea estimată fiind de aproape 71,8 milioane lei. Nu în cele din urmă, CJ are în faza de licitație a documentației tehnice plus execuție lucrări de întreținere covoare asfaltice pe drumurile județene în zonele: Berești - Pleșa, Rădești, Fundeanu, DN 24D - Adam, Mihail Kogălniceanu, Zătun, Nicorești - Poiana, Țepu, Movileni și Lungești, evaluate la peste 79,5 milioane lei.

Finalizări și alte documentații în curs

La toate acestea se adaugă DJ 254, investiție finalizată, și DJ 251A (la care urmează conferința de închidere a proiectului), cele două însemnând aproximativ 84 de milioane lei, cu o lungime cumulată de 32 de kilometri. Totodată, conform reprezentanților CJ, se lucrează la documentația pentru modernizarea DN25 până la Tudor Vladimirescu (circa 40 de kilometri) și la varianta de aproximativ 8 kilometri ce ar urma să unească Drumul Expres Galați – Brăila și Drumul Mare de Centură (VO).

CITEŞTE ŞI: Niciun progres în cazul exproprierilor de pe "centura mică"

Citit 2079 ori Ultima modificare Vineri, 27 Mai 2022 22:13

5 comentarii

  • postat de Vox
    Sâmbătă, 28 Mai 2022 08:01
    77.111.247.***
    @dorrus: Mulțumesc pentru informații. În foto se vede ca se montează piatră și ca e o pădure dar nu reiese de nicăieri ca ar fi Gârboavele. În plus, in legătură cu acest drum am pus o întrebare nu am făcut o afirmație și in consecință nu am de ce sa ma informez mai bine. De asta întreb, ca să aflu.
    Întrebarea a venit ca urmare a ceea ce am văzut la fata locului în zonele în care am avut acces. Poate ca undeva în interiorul pădurii chiar se lucrează la asta. Apreciez ca doriți sa ma informați vad ca dețineți suficiente date despre acea zona. Sa speram ca va fi bine!
    Aveți info și despre piatra scoasa de pe străzile orașului?
    0
    0
    Raportează
  • postat de marr
    Vineri, 27 Mai 2022 21:15
    86.124.200.***
    O paine buna de mancat pentru firme ( mai ales cele agreate de Partid ) . Un fel de complex militaro-industrial , numai ca-i Mioritico-Autohton . Industria noastra , cum s-ar zice .
    0
    0
    Raportează
  • postat de dorrus
    Vineri, 27 Mai 2022 14:14
    5.14.140.***
    Domnule Vox ar trebui sa va informati mai bine când afirmati ceva. Piatra cubica de la Garboavele se sortează și se montează pe un strat de nisip. În prealabil s-a refăcut și drumul cu doua straturi de balast și piatra sparta. Și în poza reporterilor de la Viata libera se vede cum se montează piatra cubica. O zi buna sa aveti
    0
    0
    Raportează
  • postat de Vox
    Vineri, 27 Mai 2022 06:05
    86.124.200.***
    Dacă tot s-a pomenit aici de drumul din pădurea Garboavele, întreb și eu ceva poate ma lămuresc "cunoscatorii"!
    Unde a dispărut piatra cubica care era pe drumul din pădure?
    Unde a dispărut piatra cubica din orașul ăsta?
    Unde se duc pietrele astea? Pleacă ele asa aiurea prin lume și nu se mai întorc? Asa mult au suferit în zecii de ani în care au fost călcate în picioare? Asa multe au văzut încât au decis ca viata de oraș nu e pentru ele?
    Avem câteva rânduri pe Mihai Bravu. Unde sunt restul? De ce nu sunt prin parcuri sau prin curțile școlilor, printre zone cu iarba unde sa se poată întinde copiii?
    Cum de alții pot face și Galațiul nu?
    Vagoane întregi de piatra au dispărut de pe străzile Galațiului și au ajuns prin curțile unor smecheri sau baroni locali.
    Viata liberă, aveți curajul sa investigați și sa dezgropat trecutul? Poate ies la suprafață și pietrele astea plecate dintre noi
    1
    22
    Raportează
  • postat de cnair
    Vineri, 27 Mai 2022 04:01
    89.137.231.***
    Cerem urgent refacerea dumurilor Soveja-Lepsa si Slanic Moldova - Poiana Sarata !!! E inadmisibil sa nu exista legaturile acestea si sa ocolesti zeci de kilometri ! Fotea sa trimita urgent o scrisoare catre presedintele din Vrancea ! Urgent! Proiectare 6 luni si executie 2 ani !
    6
    15
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.