Evaluaţi acest articol
(15 voturi)
7 comentarii

Grupul Damen a marcat luni, 23 iulie, printr-o ceremonie specială, prima zi de operaţiuni în şantierul naval de la Mangalia, ocazie cu care a fost prezentată şi noua echipă managerială a companiei.

„Evenimentul marchează încheierea cu succes a tranzacţiei cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru şantierul naval Mangalia, cunoscut anterior ca Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Şantierul, care va fi redenumit Şantierul Naval Damen Mangalia, va fi exploatat în cadrul unui joint-venture cu Guvernul României. Damen îşi va asuma controlul operaţional”, se arată într-un comunicat de presă al Grupului Damen, care precizează că noua coordonare managerială va fi asigurată de o echipă condusă de directorul general Chris Groninger.

"Facilităţile impresionante şi experienţa îndelungată a constructorilor navali de la Mangalia, împreună cu modelul şi forţa comercială a Damen ar trebui să ne asigure un viitor de succes”, a declarat noul director general al SN Damen Mangalia.

În acelaşi timp, Frank Eggink, membru în consiliului de administraţie al Grupului Damen şi CFO, a precizat: "Ne vom confrunta cu o perioadă dificilă, având în vedere starea actuală a şantierului (datorii uriaşe şi lipsă de comenzi – n.r.). Cu toate acestea, cu sprijinul deplin al Guvernului României, al Şantierului Naval „2 Mai”, al angajaţilor şi al comunităţii locale, Damen îşi propune să restabilească sănătatea financiară a şantierului, să asigure ocuparea forţei de muncă şi să urmărească oportunităţi comerciale pe plan internaţional care să contribuie la restabilirea nivelurilor de activitate. Între timp, Damen va facilita o tranziţie lină şi va păstra resursele umane, formate mai ales din angajaţi talentaţi şi calificaţi.”

La rândul său, Ministerul Economiei a salutat finalizarea tranzacţiilor privind şantierul naval de la Mangalia. În urma acestora, statul român, prin Şantierul Naval 2 Mai Mangalia SA, devine acţionar majoritar cu 51 la sută din acţiuni, în timp ce Grupul Damen va deţine 49 la din acţiuni, chiar dacă acesta din urmă va asigura controlul operaţional al şantierului.

„Experienţa şi managementul olandez vor contribui la stabilizarea şantierului, fiind aşteptată o recuperare durabilă şi eficientă a activităţii. În calitate de acţionar majoritar, statul român va monitoriza cu atenţie evoluţia în Şantierul Naval, pentru a se asigura în legătură cu revitalizarea obiectivului industrial”, precizează Ministerul Economiei.

Şantierul Naval Damen Mangalia va deveni cea mai mare unitate din cadrul Grupului Damen. Până în prezent, cel mai mare şantier al grupului a fost Şantierul Naval de la Galaţi. Prin noua achiziţie, grupul olandez îşi consolidează prezenţa pe piaţă şi se impune drept principalul jucător din industria navală din România.

Citit 4208 ori Ultima modificare Miercuri, 25 Iulie 2018 00:08

7 comentarii

  • postat de Serban florin Miercuri, 25 Iulie 2018 17:53 86.105.123.*** Link la comentariu
    0
    1

    E o ideie,ideală cu santierul naval mangalia ,pentru ca noi romini ,raminem in tara noastra si construim pentru noi nu,pentru straini eu man ,saturat de strainatate vreau in santierul nostru ,doamne ajuta sa ne întoarcem toti inapoi in tara noastra

    Raportează
  • postat de Ulise Miercuri, 25 Iulie 2018 09:27 82.137.11.*** Link la comentariu
    1
    2

    Astea de laDAMEN in Olanda reparau vapoare nu construiau Au venit la români unde mâna de lucru calificată era plătită că în Sclavagism Au pus mâna pe cel mai mare Șantier Naval de la Dunăre la prețul unui bloc de apartamente din Olanda Au găsit curtea Șantierul naval Galați plin cu vapoare in diferite faze de montaj Le-au Vândut repede pe toate așa cum erau la preț de fier vechi In faza a doua au făcut Reformă prin restructurare care este precum creșterea potentei prin castrare Adică au dat afara 60% din muncitori au dărâmat aproape 60%din halele de producție Acum dacă ei se vor supăra într-o zi când vor primi ordinul de Plecare noi nu vom mai avea cum să Construim un vapor de la A. la. Z Ne-au pisat ca că pe boabele de piper negru Au luat Șantierul naval Mangalia că să-i aplice aceeași rețetă inedită în UE pentru oprirea gândirii analitice a românilor în Sectorul Naval Avem Academia de Marină pentru Ofițeri dar nu mai avem practic nici un vapor Iar vapoarele in Romania sunt la cheremul Olandezilor Zburători ( când vor primi ordinul pe unitate)

    Raportează
  • postat de Remus Marți, 24 Iulie 2018 15:39 82.137.10.*** Link la comentariu
    1
    13

    Am Vândut SECTORUL SIDERURGIC Am Vândut SECTORUL Naval. .....Am Vândut SECTORUL Bancar.........Am Vândut Sectorul Alimentar An Vândut Fabricile de Camioane de Tractoare agricole ...de Avioane. de Medicamente. Am dat60% din pământul agricol Băieții Deștepți din România când Mama Dracului vă opriți din AFACERI care Demolează Țara noastră care acum NUMAI E nici măcar A Voastră

    Raportează
  • postat de Ia gogoasa , neamuleee... Marți, 24 Iulie 2018 12:47 77.243.189.*** Link la comentariu
    1
    11

    Nu ati auzit , cu ce gogosi i-a aburit , pe cei care lucreaza la Santierul Mangalia :

    "Șantierul Naval Damen Mangalia a fost achiziționat”, spune Chirs Groninger, “cu scopul de a putea construi acele nave cu o lungime mai mare de 150 de metri și, în special, nave cu o lățime mai mare decât cele pe care le producem în prezent. Limitarea de lățime de 32 de metri de la Galați ne-a determinat să căutăm o nouă locație adecvată pentru acest tip de nave"...
    De asta nu fac olandezii nave mari aici (cum se facea pe vremea lui Ceasca) , si cum s-au construit si la Galati , intre 2002-2009 ...pentru ca nu au loc ! Mare vrajeala !!

    Raportează
  • postat de HaHAa Marți, 24 Iulie 2018 08:53 95.76.3.*** Link la comentariu
    2
    17

    Hmmm... e bine, e rău, vom vedea. Pe de-o parte mă bucur că statul a preluat minimul pachetului majoritar (51%), probabil în premieră după "revoluție", dar pe de altă parte, mă întristez nespus de mult când îmi amintesc ce industrie a avut această țară în urmă cu 30 ani. Trecând peste acele câteva romane pe care le-aș putea scrie pe acest site legat de economia antedecembristă, nu pot să nu menționez un lucru extrem de important și totodată care te enervează într-atât de mult, încât simți cum fiecare vas de sânge de la creier face eforturi supraomenești, supranaturale să nu explodeze: Așa cum ÎNCĂ nu s-a făcut dreptate/lumină în legătură cu cei care au murit nevinovați și în chinuri groaznice în lagărele comuniste, la fel se poate spune și despre industria românească... 30 ANI... o industrie de invidiat creată de niște... comuniști, printre care se numără ARO, uzina Turda, faimoase combinate chimice și metalurgice etc. toate fiind puse pe butuci. Nu pot să cred că nu s-au găsit vinovații măcar la vandalizarea elitei industriei românești și că nimeni din popor nu a făcut vreo plângere la instituțiile abilitate. Și chiar dacă ar fi făcut, ce, avem justiție, justiție cu adevărat???! Un dement din Teleorman a fost condamnat, dar nu definitiv (uau, ce surpriză... NEplăcută), n-a primit nici măcar 3 ani (din nou, uau, ce surpriză... NEplăcută), iar eu trebuie să mai aștept câteva luni până la sentința finală... Când mă gândeam și eu că scapă PSD-ul de parazitul acesta, că poate vor cădea toți dobitocii de ex-PD-L-iști din vârf și că partidul se va relansa și își va spăla imaginea, surpriză, nope, trebuie să mai aștept câteva luni. Dacă asta se numește cu adevărat justiție, atunci eu sunt votant de extremă dreapta și, totodată, fiul primului om pe Lună... Dar, revenind la industrie. Poate că nu au fost de vină privatizările și nici cei care au preluat mândria economiei naționale... Cine știe... poată că rușii care au preluat aproape toate combinatele metalurgice chiar au făcut eforturi să obțină profit, investind atât dragoste pentru ce au cumpărat, cât și bani pentru retehnologizare. S-au chinuit atât de mult... exact ca un om mort de oboseală care "se chinuie" să adoarmă. Vai, mi se rupe sufletul... De fapt, așa cum spunea o idioată din dreapta mea, fabricile "s-au închis pentru că consumau prea mult". XDDDD Off, off, acel moment când remarci ce radiații de imbecilism monumental degajă, emană persoana/persoanele de lângă tine... Nu mai spun nimic, ci rezum tot la atât, că m-am enervat destul - BĂTAIE DE JOC DE PROPORȚII COSMICE unde fiecare a scăpat, scapă și va scăpa (mereu) basma curată!

    Raportează
  • postat de Suzi Quatro Marți, 24 Iulie 2018 07:56 82.137.10.*** Link la comentariu
    2
    14

    Felicitări pentru Grupul DAMEN Felicitări pentru Facultățile Impresionante obținute de la România,(țară frumoasă păcat că este locuită) Felicitări pentru acest Șantier Uriaș de la Marea Neagră pe care nici măcar în visele voastre și chiar ale Noastre toate nu credeam că veți putea să vă cadă PLEAȘCĂ Acum la TREABĂ mai la anul viitor înainte de Paști sau Revelion cumpărați și Șantierul naval din Constanța oferit la fel Apoi cu puțină răbdare cpararati și PORTUL Constanța Vrem Sa Intrăm și noi cu Bulgaria la pachet in Schengen și vă mai rugăm să încercați să ne dați și Euro Guvernul ne mărește până în anul 2021 toate Salariile și Pensiile de o să fie egali cu Olandezii la venituri Singura deosebire va fi că noi ROMÂNII nu vom avea COLONII in UE

    Raportează
  • postat de Remus Marți, 24 Iulie 2018 07:30 82.137.10.*** Link la comentariu
    6
    12

    Nu au pus Mâna bine pe Șantierul naval Mangalia și pe Facilități impresionante că au și început să se tânguiesca că vor avea PROBLEME Noi și GRAVE Asta miroase a SOMAJ până la CRĂCIUN când e PORCUL cel mai bun și Românii amețiți de fericire vor cânta OLE OLE SANTIERUL NUMAI E (pentru cei care merg in șomaj tehnic)

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.