Radarele noi, scumpe şi detectabile

Radarele noi, scumpe şi detectabile
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Loganul de 70 de mii de euro al poliţiştilor rutieri a scăzut la jumatate de preţ, dar tot scump rămâne *

Cu toţii am auzit despre noile aparate  radar nedetectabile, cu care a fost dotată poliţia rutieră. Cu toţii am auzit şi că aceste aparate au făcut ca detectoarele noastre de radar să fie la fel de utile ca o scobitoare folosită.

Dar se pare că aceste afirmaţii sunt menite doar să justifice preţul exorbitant plătit pentru aparatele cu pricina. Da, într-adevăr, preţul Loganului de 70 de mii de euro (cel special destinat Poliţiei Rutiere) a scăzut la 35 de mii, dar tot scump rămâne.

Totuşi, acest lucru nu trebuie să şocheze pe nimeni pentru că achiziţia este făcută „în dulcele stil romanesc”, adică pe dos, mai întâi cumpărăm aparatele radar şi după aceea, dacă mai rămân bani, reparăm drumurile. Că tot plătim la roviniete, accize şi alte taxe, de ne sufocăm.

Singura noutate semnificativă adusă de acest aparat radar este modul POP sau „instant on”. În acest mod, aparatul este foarte greu de detectat cu un detector radar convenţional, deoarece noul radar Bee III emite o undă doar timp de 67 milisecunde pentru a măsura viteza ţintei.

Într-adevăr, această funcţie ne va da multe bătăi de cap, dar ce nu vi s-a spus este că modul POP este disponibil doar când „Loganul de 35 de mii de euro” staţionează.

Când maşina poliţiei se deplasează, noul radar nedetectabil este aproape la fel de detectabil ca şi vechile aparate de măsurat viteza.

Important de ştiut mai este că, în măsura în care producătorii de detectoare de radar nu au reuşit să dezvolte o tehnologie de detecţie precisă a modului POP, nici producătorii de aparate de măsurare a vitezei nu au putut perfecţiona această funcţie.

Folosirea modului POP poate genera erori foarte mari în citirea vitezei de deplasare a unui vehicul şi tocmai din această cauză producătorul MPH Industries recomandă folosirea aparatului în modul clasic.

O altă informaţie confuză ce se regăseşte în specificaţiile oferite despre acest nou aparat radar se referă la banda în care lucrează acesta.

Astfel, în presă au fost publicate materiale conform cărora aparatul BEE III funcţionează în banda K şi pe frecvenţa 33.8 GHz /-100 Mhz. Nu trebuie să avem cunoştinţe de specialitate, ci doar să citim manualul noului aparat pentru a vedea că această frecvenţă se regăseşte în banda K.

Declaraţiile dure, cum că toate detectoarele radar sunt bune de aruncat la gunoi, au rolul de a descuraja utilizarea acestor aparate şi nu reflectă în totalitate realitatea.

Totuşi, nu uitaţi că cea mai bună metodă să păcălim noile aparate de radar este să respectăm limita de viteză.

Citit 2610 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.