Dacă e aer, să fie condiţionat!

Dacă e aer, să fie condiţionat!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Chiar dacă, în momentul acesta, vremea nu este chiar cea mai călduroasă, nu trebuie să ignorăm instalaţia de aer condiţionat a maşinii.

Dacă nu suntem mulţumiţi de randamentul AC-ului, este un bun semn că există o problemă cu acesta. Dar nu vă grăbiţi să daţi fuga într-un service de specialitate, pentru că unele probleme le puteţi rezolva chiar dumneavoastră.

Astfel, dacă instalaţia de climatizare vă oferă confort termic când maşina se află în mişcare dar nu şi când staţionaţi, în cele mai multe cazuri înseamnă că radiatorul AC-ului este îmbâcsit cu praf şi alte mizerii şi nu mai are capacitatea de dispersa căldura formată în urma procesului de lichefiere a freonului din instalaţie.

Această teorie este una plauzibilă deoarece radiatorul de aer condiţionat este primul din faţa maşinii şi el este lovit primul de toate impurităţile din aer în momentul unei deplasări şi de-abia apoi radiatorul lichidului de răcire.

O altă problemă pe care o puteţi rezolva singuri este cea a radiatorului din habitaclul maşini şi anume cel de după filtrul de polen, unde puţinele mizerii care trec de filtru se lipesc de aparatul de mici dimensiuni, deoarece acesta formează condens, fiind în permanenţă ud.

Simptomele acestei probleme sunt mirosurile urâte în timpul folosirii ventilaţiei şi ineficienţa acesteia. Pentru a remedia această problemă este nevoie să daţi jos filtrul de polen, pentru a avea acces la acest radiator şi a încerca să îl curăţaţi pe cât posibil cu mâna goală pentru a nu risca defectarea acestuia.

Chiar dacă pe o vreme că aceasta nu simţim nevoia folosiri aerului condiţionat în maşină, nu uitaţi totuşi vorba aceea din bătrâni cu „să-ţi faci sanie vara şi car iarna.

Citit 1192 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.