Al şaptelea geam la Logan - Taxi anti-agresori

Al şaptelea geam la Logan - Taxi anti-agresori
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Propunerea legislativă privind dotarea taxiurilor cu geam securizat, buton de panică şi sistem automat 112 stârneşte reacţii contradictorii printre taximetriştii gălăţeni. Unii văd măsura ca pe o supra-legiferare, alţii o consideră doar un vis utopic, cu slabe şanse de aplicare în practică.

Soluţii scumpe sau imposibile

Administratorul Albertini CM SRL e de părere că propunerile legislative, atât cât le cunoaşte, sunt în mare parte inaplicabile. Astfel, Cătălin Constantinescu consideră doar butonul de panică o măsură realizabilă.

„Am adus personal din Germania maşini care au un astfel de buton, e plasat sub coloana volanului, e mare, cât un ceas, şi declanşează o alarmă specifică, ca o sirenă, dar şi o conexiune cu serviciul telefonic de urgenţă. Ar fi bine dacă s-ar ajunge şi la noi, cum se propune, la o legătură directă cu 112 şi o localizare instant în trafic. Dar asta presupune costuri mari, e vorba de un car-kit cu telefon, dispozitiv de localizare prin GPS, deci vreo 1.000-1.500 de euro pe care un proprietar de maşină în leasing nu şi-i poate permite. Cât priveşte geamul de separaţie, să ne arate şi nouă cineva unde se poate monta aşa ceva într-un Logan, de exemplu”, ne-a precizat Cătălin Constantinescu.

În ceea ce priveşte problemele secundare propuse spre rezolvare prin proiectul de lege, respectiv ţinuta taximetriştilor şi verificarea psihologică a acestora, administratorul Albertini CM e de părere că acestea sunt deja acoperite de legislaţia existentă, doar că verificările întreprinse de autorităţi lasă de dorit.

„Taximetriştii au şi alte probleme, la fel de mari”

Aceeaşi circumspecţie vizavi de geamul de separaţie şi sustenabilitatea unui sistem de conectare directă cu serviciul 112 şi localizare prin GPS şi la administratorul Samatax. Dar şi nemulţumiri, legate de probleme mult mai stringente ale taximetriştilor. „Unde să pui geamul? Hai, un buton de panică e cât de cât OK. Dar de unde să plătească colaboratorii conexiune directă la 112 şi GPS? Că ei de-abia îşi târâie zilele plătind la leasing şi rate.

Taximetriştii au şi alte probleme, la fel de mari. Iar în Galaţi mai rău ca în alte părţi. Ne-au fixat un tarif maximal, de 2 lei pe kilometru. Dar de ce n-au fixat atunci şi unul minimal, ca să nu mai practice unii preţuri de dumping, de ruină. Ce face Consiliul Concurenţei? Bine că ne iau taxă anuală, de 560 de lei, pentru vizarea unei licenţe care e valabilă cinci ani. Unde mai sunt asemenea taxe mari şi măsuri aberante impuse de Primărie taximetriştilor?” ne întreabă cu năduf Cristi Dragoş, administratorul Samatax.

„Unii vor să vândă geamuri…”

Un taximetrist independent, al cărui nume îl vom omite la cererea sa, susţine că această nouă lege nu e decât un alt prilej de afaceri.

„Unii vor să vândă geamuri...O să vedeţi că nici n-apucă să apară legea în Monitorul Oficial şi deja apare o firmă de geamuri securizate, poate tot aceea va vinde şi butoane de panică, dispozitive de localizare… Mereu a fost aşa. Legile nu-s atât făcute pentru noi, cât pentru îmbogăţirea unora…”

Citit 2765 ori Ultima modificare Marți, 27 Martie 2012 23:35

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.