Taxele de rebranşare fac prăpăd. Gălăţenii se plâng că legea este făcută în favoarea furnizorilor
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Taxele de rebranşare fac prăpăd. Gălăţenii se plâng că legea este făcută în favoarea furnizorilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Profitând de poziţia de monopol, Distrigaz şi Electrica impun tarife piperate pentru taxele de rebranşare la gaze şi curent electric * Pentru "deranj", facturi restante şi eventuale garanţii se încasează şi peste 1.000 de lei * La TV, internet şi telefonie, concurenţa este singurul leac pentru îndulcirea taxelor


Dacă nu au parte de concurenţă, furnizorii de utilităţi publice fac aproape ce vor cu consumatorii lor. O dovedeşte o analiză pe care am realizat-o asupra costurilor pentru debranşarea (deconectarea) / rebranşarea (reconectarea) ca urmare a neplăţii facturilor. După colectarea datelor de la diverşi furnizori - gaz metan, electricitate, cablu TV, telefonie şi internet - concluzia este una simplă: cine nu are concurenţă practică nişte tarife împovărătoare, în timp ce companiile care au parte de concurenţă ori au stabilit taxe de rebranşare umane, ori au renunţat cu totul la ele. Citiţi o analiză asupra taxelor de debranşare / rebranşare pe care trebuie să le suporte consumatorii casnici în cazul în care ajung în situaţia de a nu-şi mai putea achita datoriile:

Taxele sunt legale

Dacă ajungi în situaţia de a nu-ţi mai putea plăti facturile la diverse utilităţi publice, te aşteaptă un adevărat iad financiar. În situaţia ipotetică în care pleci în străinătate pentru o perioadă mai lungă şi omiţi să îţi suspenzi contractele şi abonamentele la gaz, curent electric, telefonie, internet şi cablu TV, la întoarcere ai de plătit o sumă care poate lejer să ajungă la 3.000 de lei. Practic, numai reconectarea la Distrigaz şi Electrica poate să depăşească 2.000 de lei, aici intrând şi achitarea facturilor restante care au dus la debranşare. Un lucru este cert: aceste taxe sunt perfect legale. În ce măsură sunt ele corecte şi acoperă un cost real al furnizorului e deja o cu totul altă discuţie, care probabil că ar trebui să facă obiectul unei anchete din partea instituţiilor care se ocupă cu protecţia consumatorului.

Distrigaz, cea mai mare taxă de reconectare

De departe, şi probabil deloc întâmplător, companiile care practică cele mai piperate taxe de rebranşare sunt Distrigaz şi Electrica, instituţii care ţin captivi consumatorii într-o relaţie care poate fi definită ca plină de drepturi pentru companie şi plină de obligaţii pentru client. "Taxa pentru deconectare-reconectare din neplată este în valoare de 238,16 RON cu TVA. Furnizorul are dreptul de a sista alimentarea cu gaze naturale clienţilor care nu îşi îndeplinesc obligaţia de plată a consumului de gaze naturale în termenul stipulat de legislaţia aplicabilă în domeniul gazelor naturale (...) Condiţia pentru reconectare este de face dovada achitării integrale a contravalorii debitelor care au generat deconectarea din neplată. Taxele de deconectare/reconectare se vor regăsi pe următoarea factură de gaze naturale emisă clientului", se arată în răspunsul primit de la GDF Suez ca urmare a solicitării noastre. Ce înseamnă asta în bani? Că dacă ai o factură restantă de 800 de lei (perfect posibilă dacă ai centrală, e iarnă şi este vorba despre o factură de regularizare), cu tot cu "deranjul" de 238 de lei pe care îl provoci distribuitorului ajungi să plăteşte peste 1.000 de lei ca să ai din nou la ce să îţi încălzeşti mâncarea.

Electrica a inventat garanţia de bună purtare

O situaţie similară se întâlneşte şi la celălalt monopolist de pe piaţă, Electrica. Deşi are taxă de rebranşare ceva mai mică (pentru majoritatea consumatorilor), Electrica condiţionează rebranşarea şi de plata unei garanţii, care înseamnă, de fapt, factura plătită în avans cam pentru următoarele trei luni. "Tarifele pe care un client debranşat pentru neplata facturilor de energie electrică trebuie să le achite pentru a beneficia din nou de alimentarea cu energie electrică diferă, după cum urmează: a) deconectare branşament monofazat - 92,07 lei / reconectare branşament monofazat - 92,07 lei (aici se încadrează cei mai mulţi dintre consumatorii casnici de pe raza judeţului Galaţi)", se arată în răspunsul Electrica. Tarifele cresc, însă, în funcţie de tipul de branşament (monofazat - trifazat) şi de tipul de operaţie (în reţeaua aeriană sau în cea terestră) şi pot ajunge la un maxim de 417 lei (debranşare plus rebranşare). Dar asta nu e tot. "În cazul reconectării unui loc de consum, realimentarea acestuia cu energie electrică este condiţionată de achitarea facturilor restante, a taxelor de deconectare-reconectare, dar şi de depunerea unei garanţii stabilite în conformitate cu prevederile HGR 1007/2004 art. 155 şi cu Ordinul ANRE nr- 17/2005 art. 61", se mai arată în răspunsul Electrica. Cu alte cuvinte, la un consum lunar de 100 de lei, trebuie să plăteşti cam trei facturi restante (cam atâtea se adună până eşti deconectat), cei 184 de lei (sau mai mult) taxa şi încă aproape trei facturi în avans. Adică în jur de 1.000 de lei.

La debranşare se vine cu limuzină închiriată?

Deşi am solicitat o detaliere a acestor taxe de reconectare, niciuna dintre cele două societăţi nu ne-a oferit explicaţii. "Taxele acoperă costurile operatorului de distribuţie generate de debranşarea din neplată", explică sec GDF Suez. "Costurile acestea sunt stabilite de reglementatorul de pe piaţă, respectiv Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei", evită şi Electrica răspunsul. Şi, totuşi, cât ar putea costa ca un angajat al celor două societăţi să vină de două ori la tine acasă, să apese un buton şi să pună un sigiliu? 200 - 250 de lei? În lipsa unui răspuns, putem estima că nici cu taxiul dacă vine nu ies banii. Poate doar dacă se închiriază limuzine cu şampanie Dom Perignon inclusă, mai putem bănui.

Concurenţa reduce taxele

Ceilalţi furnizori de utilităţi de pe piaţă au, însă, tarife sau modalităţi de penalizare care, prin comparaţie cu taxele monopoliştilor, sunt chiar decente. "Nu se percepe nicio  taxă pentru rebranşare. Clientul ale cărui servicii sunt restricţionate sau deconectate pentru neplată poate solicita reconectarea şi va fi reconectat după plata tuturor sumelor restante şi a penalităţilor de întârziere", se arată în răspunsul primit de la UPC România, furnizor de cablu TV, internet şi telefonie. "Astfel de costuri nu se aplică în cazul COSMOTE România. În cazul în care un client nu achită factura la timp, acestuia i se vor percepe, conform contractului de abonament, penalităţi în valoare de 0,5 la sută pentru fiecare zi de întârziere", explică şi reprezentanţii Cosmote. Aproape la fel e şi la Romtelecom: "Pentru a beneficia din nou de serviciile Romtelecom, după ce acestea au fost suspendate pentru neplată, clienţii Romtelecom trebuie să achite la zi facturile restante, inclusiv eventualele penalizări", ne-au răspuns reprezentanţii furnizorului de telefonie, internet şi televiziune.

Orange şi Vodafone nu au răspuns la solicitări

Din nefericire, nu toate companiile solicitate ne-au răspuns la solicitare. Au făcut-o cu promptitudine GDF Suez, Electrica Galaţi, UPC România, Cosmote România şi Romtelecom. Vodafone şi Orange nu ne-au transmis nici până acum un punct de vedere, în timp ce la RDS RCS pur şi simplu nu am avut cu cine sta de vorbă. În afară de un call-center care se ocupă cu nevoile clienţilor, nicio persoană abilitată să transmită informaţii presei nu a putut fi contactată. De menţionat e că, fiind companii private şi nefiind vorba despre informaţii publice, nu erau obligate să răspundă. La fel de adevărat este, însă, că acest mod de lucru poate fi grăitor în ce priveşte modul în care înţeleg să dialogheze cu cititorii unei publicaţii, în speţă clienţii şi potenţialii lor clienţi.




 


Citit 40143 ori Ultima modificare Joi, 04 Iulie 2013 17:50

25 comentarii

  • postat de Bogdan
    Marți, 19 Ianuarie 2016 21:14
    109.166.139.***
    Buna seara am si eu o intrebare am cumparat o casa batraneasca si nu a avut curent electric de 10 ani a fost taiata cat mar costa sa ma bransez ?
    1
    0
    Raportează
  • postat de elena
    Duminică, 23 August 2015 09:33
    188.25.134.***
    Citesc mesajele voastre. Am o intrebare. S a rezolvat s a schimbat ceva? Stiti çe salarii au cei ce lucreaza la ei? O zi buna .
    0
    0
    Raportează
  • postat de anna
    Joi, 14 Noiembrie 2013 23:58
    85.186.191.***
    d-na ella, cum puteti spune ''asa cum stii sa consumi ,asa sa si platesti''????....vin si va intreb pe dv:ce venit aveti la ora actuala de puteti spune asa ceva?...banuiesc ca ceva zeci de mil.pe luna da?...Un locatar care nu traieste decat din mizerabila leafa de 7mil.luna cum poate plati ''ceea ce consuma'', cum spui d-ta si sa si manance , sa se si imbrace,sa-si poate intretine si copii???.Va rog sa faceti dv. un calcul si sa dati rezultatul corect acestor oameni necajiti care din pacate au ajuns in situatia sa nu-si mai permita sa aprinda un bec, sau sa se incalzeasca un pic!!!...cum puteti judeca semenii dvs..prin cuvintele acelea negandte de dv???"''ASA CUM STII SA CONSUMI , SA DI PLATESTI''!!!!...Ce fel de suflet aveti mai d-na???
    0
    1
    Raportează
  • postat de iacob anisoara
    Duminică, 20 Octombrie 2013 18:37
    85.186.191.***
    Pana in luna august , 24,2012
    , cand am preluat contractul de la vechiul proprietar pe numele meu in mod legal,facturile ENEL veneau pe pe numele acestuia care m-i le prezenta ar eu le plateam regulat,totul era ok.La un moment dat omul nu a mai primit facturi(luna aprilie/august).Deci ENEL nu a mai emis facturile pe perioada aprilie -august, bunnn! Abia in august omul imi prezinta o factura pe toata aceasta perioada de 1560,0 lei.eu deja plateam facturile pe numele meu de la preluarea contractului din 24 aug.2012.In loc ca ENEL sa ia masuri pt plata acelei facturi (adica sa instiinteze,sa someze ceva),a preferat sa taca un an de zile cand s-au trezit in primavara luna mai sa transfere acea suma de pe contractul vechiului proprietar pe contractul meu..FIIND TRECUTA LA SOLDUL MEU PE FACTURA ACEA SUMA ERA DEJA IN CARCA MEA.Am mers la ENEL, am solicitat esalonarea acelei sume deoarece trebuia sa plaresc si factura mea propriuzisa la zi.M-iau impus sa platesc 30% din suma pe loc apoi esalonat.Am platit am plecat.Am primit somatie, apoi m-am trezit cu echipa sa ma debranseze,ripostand an cerut ragaz de o ora sa merg la ENEL sa solutionam cumva.Dar acel trimis al ENEL CALARASI , VAZAND CA SUNT PUTIN SPERIATA IMI SPUNE IN BATAIE DE JOC:DACA IMI CERI SCUZE ITI LAS CURENTUIL!!!!''M-am umilit si i-am facut placerea atunci.Dupa ce au plecat am mers repede la ENEL unde am facut o reclamatie in primul rand pt acel individ in fata caruia m-am umilit,apoi am facut o alta cerere de esalonare de data asta sa platesc 50% din suma ca asa spune legea.Am platit pe loc, fiind asigurata ca restul sumei pot plati in 2 luni!OK am plecat tot dezamagita.La o luna de zile ma trezesc iar cu echipa sa debranseze.Am inlemnit iar.Tot acelasi individ imi arata pe tabel restul de suma de care va spuneam si inca o factura care era platita dar la ei figura neplatita,culmea.Am vrut sa-i explic si sa-i arat chitanta pt acea factura de care spunea dar indvidul, a preferat sa mearga fara sa vad eu si sa taie curentul(ca sa aflu ca s-a razbunat pt ca i-am facut acea reclamatie).Am fugit imediat la ENEL ff necajita.Acolo m-i s-a impus sa platesc integral acea factura emisa de acum un an,plus o garantie ca altfel nu vad curent.Am replicat , spunand ''PAI DE CE NU ATI TAIAT CURENTUL DE ANUL TRECUT ATUNCI SI VENITI ACUM DUPA UN AN?SI MAI ALES CA FACTURA NU ERA PE NUMELE MEU?bunnnn...Cu cine s-o lamuresc?Pt ca fiing mag.alimentar riscam sa mi se strice marfa, am fost nevoita sa platesc tot ceea ce mi s-a impus.Dar curent nu am vazut decat destul de tarziu (deci tot cand vor ei).Acum sunt nevoita sa platec taxa de debransare si rebransare pt ce?....s-a ma lamureasca cineva cine in tara asta?
    0
    2
    Raportează
  • postat de DDDDDD
    Luni, 08 Iulie 2013 09:52
    SINTEM , BUNI , TARI ,PRICEPUTI , DESTEPTI ,,, ETC.... SA FII FERIT SA TREBUIASCA SA AI DE REZOLVAT O PROBLEMA , PE LA UNA DIN INSTITUTIILE ASTEA | NEPOTIZATE , PILOASE CA AI ,PUSO , in schimb avem ffffffff . multe institutii , organizatii , care ne apara interesele ,,,,, MULTUMIM /////////
    0
    0
    Raportează
  • postat de adi
    Duminică, 07 Iulie 2013 00:10
    Am o intrebare pentru cei care spun ca sunt normale aceste taxe? Cum pot explica ca GDF avea acum un an o taxa de 103lei si acum de 238. S-au dublat salariile angajatilor cumva si nu stim noi? Nu cred ca taxa de deconectare/reconectare nu trebuie sa produca profit, mai ales unul nesimtit, ci sa acopere cheltuielile reale, plata personalului si a consumabilelor + uzura masinii. Nu cred ca se poate justifica suma de 238 de lei in nici un fel! Si sa nu uitam ca daca nu platesti la timp, platesti penalizari, care nu au valori mari tocmai fiind ca sunt justificate prin prisma cheltuielilor pe care le are furnizorul in mod real. Problema reala este ca ei nu sunt obligati sa justifice valoarea taxelor. In mod normal ANRE ar fi institutia care sa ceara acestor furnizor justificari si practic sa negocieze cu acesti furnizori in numele cetatenilor. Parerea mea!
    0
    2
    Raportează
  • postat de Vladut0808
    Vineri, 05 Iulie 2013 23:53
    Costi si Phil desi va respect opinia, nu inseamna ca trebuie sa o si impartasesc.
    Am avut factura la GDF de 876 lei apartament cu 2 camere pe timpul iernii la regularizare si nu am avut centrala pornita permanent, deci nu iti trebuie vila sa ai o astfel de factura.
    Taxa ar trebui sa fie facuta de asa natura ca sa incurajeze plata facturilor la timp, insa in actuala perioada economica pentru lumea de rand nu are aplicabilitate.
    In primul rand, contractual vorbind, ai termen de 30 de zile ca sa achiti factura, si dupa esti in preaviz de 15 zile pentru debransare, moment cand incep sa curga penalitati.
    Energia electrica si gazele nu ar trebui sa reprezinte un lux. Practica actuala este una haiduceasca, in care dupa ce a trecut si termenul de 15 zile de preaviz, esti deconectat fara sa fi informat, practic vin delegatii, opresc serviciul si fug lasand o hartie in cutia postala fara sa bata macar la usa sa te informeze. Reconectarea se face, dupa plata facturii si a taxelor, cel mai devreme peste 24 de ore. Aceasta practica este folosita la noi in mod abuziv intrucat veniturile aduse sunt unele fantastice si fara costuri de consum.
    Ca si prestator de servicii, unul esential pentru un trai decent(electricitatea si gazele sunt un strict necesar, nu un lux) compania de electricitate si gaze ar trebui sa foloseasca aceasta alternativa in ultima instanta si sa incurajeze consumatorul sa achite facturile, ce pe perioada iernii au valori considerabile, si sa vina in sprijinul acestuia cu solutii alternative, precum esalonarea facturilor in situatia in care cuantumul acestora depasesc un anumit procent din venituri.
    Trebuie privita situatia din prisma omului de rand, intrucat sunt foarte putini ce nu platesc factura din rea-vointa. Si mai mult, intrucat platesc un serviciu la pret de 5 stele, astept sa fiu tratat la acelasi standard, nu sa stau pe timpul iernii o noapte fara caldura, intrucat nu au personal pentru rebransare dupa ora 16, iar la front-office sa te lovesti de un singur raspuns "asta e politica companiei" .
    0
    0
    Raportează
  • postat de ella
    Vineri, 05 Iulie 2013 16:09
    Asa cum stii sa consumi ceva ,trebuie sa stii sa si platesti.Nu intrerup gazul si curentul electric imediat daca nu ai platit factura.MI SE PARE CA sint 30 sau 45 de zile ,pina cind vin sa te debranseze.Cred ca e o treaba corecta,fiecare trebuie sa/si achite la timp facturilr.Asa ar trebui sa se gaseasca si la intretinere o metoda de constringere si atunci nu ar mai fi probleme ca ni se inchide apa sau caldura din cauza celor rai platnici.
    3
    0
    Raportează
  • postat de mario
    Vineri, 05 Iulie 2013 14:28
    ASA NE TREBUIE CA NU IESIM IN STRADA...AI CONTOR DE GAZ CARE MASOARA IN M CUBI IAR EI ITI INCASEAZA IN PUTERE CALORICA DE CE NU MONTEZA CONTOARE CARE MASOARA IN PUTERE CALORICA?..... SE BAGA FOARTE MULT AER IN COLOANELE DE GAZ, SI MICSOREAZA PUTEREA CALORICA,, FACI O CIORBA CU UN METRU CUB DE GAZ,,, SINT TOTI NISTE HOTI IAR NOI TOTI NISTE PROSTI.
    0
    4
    Raportează
  • postat de costi
    Vineri, 05 Iulie 2013 14:10
    ALFAR n-ai inteles nimic. Omul ala care zici ca vine in 3 secunde face 2 drumuri dus si 2 intors ca sa te debranseze si rebranseze. Pe drum se pierde si timp, ca nu toata lumea coase goblenuri in masina. Operatorii, la randul lor trebuie sa completeze si sa bage in baza de date un contract nou. Nu e normal sa coste tot timpul asta pierdut si benzina consumata din vina consumatorului? Taxele nu sunt nici mici dar nici mari, sunt exact cum ar trebui sa fie.
    2
    0
    Raportează
  • postat de ALFAR
    Vineri, 05 Iulie 2013 12:41
    Phill, tu ţii cu ursul...
    Ori esti vreun cocalar care nu are niciodata grija banilor, ori lucrezi la un furnizor de utilităţi.
    Uite că nu toată lumea se pricepe la contracte, clauze, termeni. Nu toată lumea are bani să plătească facturile la vreme (încearcă să faci asta dintr-o pensie de 800 de lei lună, singurul venit!
    70% din populaţia Galaţiului habar nu are ce e aceea o clauză. Faptul că oamenii plătesc sume exorbitante pentru ca un nene să sucească un robinet, operaţiune ce durează, 3 secunde, mi se pare o aberaţie, un abuz, o porcărie.
    0
    0
    Raportează
  • postat de hehe
    Vineri, 05 Iulie 2013 12:36
    Eu imi platesc lunar facturile si nu am avut nici o problema cu nici o taxa. Sunt alte lucruri serioase despre care se poate scrie.
    5
    0
    Raportează
  • postat de Gigi
    Vineri, 05 Iulie 2013 12:25
    Poate vedem ceva si de roviniete, aici problema este a agentiei nationale de reglementare, care primeste cash ca sa aprobe toate aceste mizerii. Pentru o masina veche de 13 ani platesc RCA 8 milioane pe jumatate de an. Poate aflu unde e bonusul si de ce sunt aprobate aceste mariri de taxe cu peste 100% de la an la an
    0
    0
    Raportează
  • postat de Dana
    Vineri, 05 Iulie 2013 12:18
    Pe 3 iulie m-am dus sa mi platesc factura la lumina , la Electrica pe Siderurgistilor, fostul Ireg. In fata mea era o batrinica de peste 70 de ani ,speriata ca a primit o instiintare de debransare , pt ca nu achitase factura de 33, 5 lei, Doamna explica ca primeste multe oferte si probabil nu a vazut plicul cu factura si l-a aruncat odata cu ofertele si acum; venise intr-un suflet sa achite . Doamna casiera dupa ce a platit , i-a spus sa se duca urgent acasa, sa aprinda un bec , sa astepte asa pina vede ca numai are lumina, apoi sa coboare repede sa le spuna celor care o debranseaza ca a platit factura . Am simtit ca numai rezist la auzul acestor indicatii, si am rugat-o sa sune dinsa la echipa de pe teren sa anunte ca la adresa batrinei a fost achitata factura, Batrina speriata numai stia cum sa plece mai repede sa ajunga acasa , sa se conformeze . Doamna casiera iritata de spusele mele, mi-a replicat ca ea nu-si consuma impulsurile si ca nu indrazneste sa sune pe telefonul personal al colegului . I-am spus ca nu cred ca nu exista un telefon de serviciu, si deja am derajat-o , Atunci au intervenit si alti cetateni, aratindu-si nemultumirea ,Ne am obisnuit din pacate sa platim tot felul de taxe, impozite , sa suportam tot felul de biruri , sa fim umiliti si sa mai spunem si ,,,multumesc!Oare chiar nu exista telefon de serviciu la Electrica?II era atit de greu sa ajute o batrina care putea sa-i fie mama sau bunica, punind-o sa mai stea si cu becul aprins, deci sa consume , pina venea echipa sa o debranseze,,,, Sa auzim numai de bine!!
    0
    1
    Raportează
  • postat de La gaze se poate trece ușor pe butelii cu gaz lichefiat, sunt mai rentabile și i control pe consum.
    Vineri, 05 Iulie 2013 12:00
    De gaze puteți scăpa ușor, treceți pe butelii cu gaz lichefiat, eu la Constanța cu trei butelii treceam anul, cu puțină economie, dar aveam control pe consumul de la aragaz. Am observat că puterea calorică este de trei ori mai puternică decât gazul metan, ce arde în prostie pentru a-ți face o simplă cafea sau un amărât de ceai. Cred că or fi și centrale termice pe apartament cu butelii pe gaz lichefiat, puterea calorică a flăcării de la arzător fiind înzecit mai puternică și mai eficientă.
    0
    2
    Raportează
  • postat de madame
    Vineri, 05 Iulie 2013 11:48
    Pe la noi ,in micro 20,au aparut la aviziere un comunicat precum ca,trebuie sa ne verificam instalatiile de gaz-centrala-aragaz inperioada 5-17 iulie,obligatoriu-astfel vom plati 500lei amenda.Firma care va verifica,trebuie sa fie agreeata de asociatie.Un vecin panicard deja a contactat o firma de instalatii gaze,care a incasat 120 lei (numai aragaz).Hmm,eu cred ca e vorba de o excrocherie,de o diversiune a cuiva.Daca Distrigaz are instalatia pina la contoar,imi asigura gazul,imi trimite facturi-nu-i normal sa-mi asigure(contra cost) si verificarea?Sint in ceatza!
    0
    0
    Raportează
  • postat de costi
    Vineri, 05 Iulie 2013 11:48
    Din punctul meu de vedere taxele nu sunt foarte mari. Taxele sunt la nivel national si trebuie sa acopere cheltuielile din Bucuresti unde dai lejer 50 de lei pe taxi la dus, 50 la intors la debransare si apoi inca 50 si inca 50 la rebransare, la care se adauga si niste bani care sa-i ramana muncitorului care nu pierde doar 10 minute, ci de doua ori cate 10 minute + 4 drumuri de cate jumatate de ora cel putin. Ala care se lauda mai jos ca face doar 10 lei pe ora, sunt sigur ca nu isi schimba locul in care presteaza serviciul din 10 in 10 minute, ca nu ar face mai mult de 15 lei pe zi. Comparatia cu furnizorul de telefonie mobila e irelevanta, pentru ca daca Orange iti suspenda numarul, nu vinde Dorel cu surubelnita sa umble in smartphone.

    Pe de alta si exemplul ales de VL imi da dreptate. La 800 de lei factura la gaze, sigur are vila sau apartament cu 8 camere, si i se falfaie pentru 238 de lei.
    0
    0
    Raportează
  • postat de cir
    Vineri, 05 Iulie 2013 11:17
    Phill, intru totul de acord cu tine, pana la sanctiuni. Nu poti face orice si oricum, este exact deosebirea intre oameni care respecta legea si banditi. In acelasi mod descris de tine legea romaneasca ar trebui sa impoziteze asemenea taxe cu 98 % si sa infiinteze un fond pentru returnarea sumelor retinute abuziv de companiile cu pozitie de monopol. Eu am patit-o fara vreun avertisment, in timpul verii achitam odata la 3-4 luni, fara sa-mi spuna cineva ca este vreo problema (facturi de cativa lei vechi) si dupa cativa ani in care am facut acest lucru, mi-au inchis gazele (fara avertisment) si mi-au impus sa platesc o suma uriasa-drept garantie (taxa dovedita ilegala si returnata ulterior). Am discutat atunci cu avocatul, mi-a spus ca as castiga un eventual proces insa in afara de suma retinuta ilegal altceva nu puteam obtne (Romania nu era in UE). Evident acum achit totul la timp insa cand apare un alt furnizor, voi merge la el.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Phill
    Vineri, 05 Iulie 2013 10:39
    Mai intai ar fi trebuit explicati termenii - bransare si conectare.
    Apoi, e simplu de inteles ca, la fel ca si amenzile, in toate lumea, aceste taxe sunt facute ca sa-i descurajeze pe cei ce incalca legea, contractul cu furnizorul etc. Ai utilizat serviciul respectiv ? Trebui sa-l achiti intr-un termen. N-o faci ? Platesti taxe de intarziere pana la un anumit temen extins, dupa care esti scos din circuit ... iar reintrarea in circuit costa. Si toate acestea sunt mentionate pe contractul de furnizare a serviciului respectiv, deci utilizatorul trebuie sa citeasca bine ce semneaza.
    Nu vad rostul acestei "anchete" jurnalistice ... cu monopoluri, limuzine inchiriate, sampanie etc.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ex-Taxi Chaufeur
    Vineri, 05 Iulie 2013 09:16
    "fiind companii private şi nefiind vorba despre informaţii publice, nu erau obligate să răspundă" - eroare. In momentul in care prestezi servicii publice, tre sa te supui unor reguli.
    Cand prestezi taximetrie, par example, NU tre sa: porti bermude sau slapi, asculti manele, fumezi, mergi cu geamul deschis, incasezi fara bon fiscal (ca doar nu suntem la pescarie, bacanie, toneta de inghetata, florarie, butic non-stop, vulcanizare sau chioscul de ziare!), ai masina alta culoare decat alba, iti lipseasca pretul afisat (ca la service sau stomatolog), fie masina mai veche de cinci ani la licentiere, sa NU, sa NU etc.
    De ce pe unii sa-i suprareglementam si pe altii sa-i lasam de capul lor?
    Cred ca asta ar fi o campanie cu adevarat utila, local si national, spre deosebire de satele care ne miram ca mor cand tot noi incurajam cultivatorii de tulpini de eoliene...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Vineri, 05 Iulie 2013 09:07
    foarte bun calculul dle Vladut0808

    bravo


    Ideea este ca plata se poate face la aproape orice oficiu postal, pay-point, banca transilvania, etc
    nu ii trebuie caserii
    0
    0
    Raportează
  • postat de Slavu
    Vineri, 05 Iulie 2013 07:47
    In aceste situattii din pacate nu avem ce face,aceste taxe sunt prevazute in baza unor reglementari legale.Deci cel mai bine e sa ne achitam facturile la scadenta,beneficiem de un serviciu,trebuie sa-l achitam.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Stănică Ambrinoc
    Vineri, 05 Iulie 2013 05:30
    Dacă trăiam într-o țară civilizată, aceste lucruri ar fi fost reglementate clar de ANRE, repezentantul Guvernului. În România, suntem tratați, doar ca o turmă de vite, nenumărate niciodată corect, și care trebuie doar să vină la vot, odată la 4 ani, pentru a legitima incompetența veșnică a clasei politice. Accesul la dreptate socială este o lozincă electorală, răsuflată demult, există doar legea banilor și a tupeului. Justiția nu funcționează rapid și eficient, astfel încât, cetățeanul de rând este la cheremul clientelei politice din conducerea furnizorilor de servicii monopoliste.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Vladut0808
    Vineri, 05 Iulie 2013 00:48
    Treaba este foarte simpla si logica.
    Eu sunt platit cu circa 10 lei /h la servici. Avand in vedere facturile enorme pe timpul iernii la gaze(avand centrala montata), GDF SUEZ,furnizorul in regim de monopol de gaze, pentru neplata chiar si unei sume de 1 leu, debranseaza de la retea in conditiile in care nu au nici macar o casierie cash operabila.
    Serviciul de debransare dureaza 30 de secunde(invart de o canea la intrarea in conducta ta). Luand in calcul si deplasarea de la centru(circa 10 minute dus + 10 minute intors), acest serviciu este platit cu circa 750 lei /h(250 lei / debransare/ 20 min) cu cheltuieli constand strict in carburantul consumat(un taxi incaseaza maxim 10 lei).
    Concluzia : castig 10 lei /h, platesc pentru un astfel de serviciu 750 lei /h.
    Daca nu platesc, intrucat nu sunt multumit de serviciile GDF ca am stat o noapte fara gaze fiindca nu au echipa de mentenanta dupa ora 16.00, care este alternativa!?!
    0
    0
    Raportează
  • postat de cir
    Vineri, 05 Iulie 2013 00:10
    Un subiect extrem de interesant. Domnilor de la Viata Libera, Romgaz m-a deconectat acum ceva ani (Pentru o factura de vara de cativa Lei), mi-a retinut o taxa uriasa drept "garantie" (nu am mai putut pleca in concediu-cat voi trai vom tine minte eu si copiii mei si vom cauta sa recuperam paguba), apoi au fost obligati sa-mi returneze garantia "ilegala".
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.