Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
26 comentarii

* Susţine fostul premier Călin Popescu Tăriceanu în cadrul unui interviu în exclusivitate acordat ziarului „Viaţa liberă”


A pune la îndoială, la Galaţi, proiectul subtraversării sau a podului peste Dunăre pare un „gest extrem”. Cu toate acestea, fostul premier Călin Popescu Tăriceanu nu s-a ferit să o facă. În cadrul unui interviu în exclusivitate acordat ziarului „Viaţa liberă”, liderul liberal a explicat de ce a făcut acest lucru:
-Aţi atins un punct foarte sensibil pentru gălăţeni, cel al subtraversării sau a podului peste Dunăre. Nu păreţi a fi foarte încrezător în acest proiect..
-Nu. Vă spun sincer că, până în momentul de faţă, nu am primit suficiente argumente raţionale – subliniez, raţionale – fie de natură economică, în principal, fie de, să spunem, dezvoltare strategică, care să mă convingă de necesitatea unui astfel de proiect. Sunt deschis oricărei discuţii intelectuale pe acest subiect, dar cred că trebuie să acceptăm cu toţii că o lucrare majoră de infrastructură, când se realizează, trebuie să răspundă unei necesităţi; unei necesităţi de cele mai multe ori de natură economică. Se situează Galaţiul pe o axă de transport naturală, la un moment dat depăşită din punct de vedere al capacităţii, iar capacitatea se cere îmbunătăţită sau majorată? Din această perspectivă, din discuţiile de până acum nu am căpătat convingerea că un astfel de pod se situează pe o axă majoră de comunicaţie, în aşa fel încât să necesite o astfel de investiţie.
- Chiar nu a fost nici un argument care să vă pună pe gânduri?
- Sigur, de exemplu, preşedintele CJ Galaţi, dl Nicolae Bacalbaşa a venit cu un argument la care sunt foarte receptiv, şi anume necesitatea, poate, a gândirii unei dezvoltări viitoare a oraşului pe malul drept al Dunării, ţinând cont de condiţiile improprii ale terenului aici, pe malul stâng. Acesta poate să fie un argument, fără îndoială, dar rămâne de văzut cum se prezintă un astfel de proiect din punct de vedere al principalilor indicatori tehnico-economici; dacă o astfel de investiţie - în momentul de faţă şi în perspectiva următorilor zece ani - poate să devină economic justificabilă faţă de o altă soluţie, o alternativă care ar însemna, de exemplu, traversarea fluvială printr-o linie de feribot.
- Necesitatea legăturii Moldovei cu Dobrogea şi a legăturii cu spaţiul ex-sovietic nu vi se par argumente convingătoare?
- Da, sunt, dar problema este următoarea: cred că legătura de transport nu trebuie văzută doar în sensul traversării Dunării, ci şi al continuării drumului până la Constanţa. Noi nu avem nicio cale rutieră convenabilă de transport de capacitate care să lege malul drept, din dreptul Galaţiului, până la Constanţa. Calea cea mai facilă este tot prin sud, până la Feteşti şi după aceea autostrada. Autostrada generează deja, dacă vreţi, o anumită preferinţă pentru transportul Nord – Sud şi după aceea către Constanţa.
- Dar o astfel de traversare n-ar aduce „automat” şi calea rutieră, poate chiar o autostradă?
- Ce se întâmplă cu autostrăzile: trebuie să ţinem cont de faptul că, în momentul de faţă, fluxurile de transport care determină decizia de construcţie a unei autostrăzi nu justifică din punct de vedere economic decât construcţia autostrăzilor pe coridorul IV pan-european (pe axa est-vest, de la Constanţa la Nădlac – n.r.). Nici măcar fluxul de transport Nord – Sud, pe coridorul IX – care ar fi coloana vertebrală pe zona Muntenia – Moldova nu are un trafic suficient, care să justifice construcţia unei autostrăzi. Sigur, că putem privi lucrurile şi invers. Construim autostrada pentru că atunci va creşte fluxul de transport, va crea apetitul… Dar deja a pune, de exemplu, problema unei autostrăzi Constanţa – Galaţi e un proiect „un pic” cam îndepărtat.
- În cazul acesta, ca alternativă, ce prioritate pentru infrastructura Galaţiului vedeţi?
- De departe, portul! Dezvoltarea portului, modernizarea portului – mi se par elemente cu adevărat valoroase în cadrul Strategiei Dunării.
- Dar cum s-ar putea dezvolta porturile dacă fondurilor pe transporturi ocolesc sectorul naval în general, pe cel de pe Dunăre în special?
- Aici, dacă e să discutăm despre prioritatea proiectelor tehnice este un lucru, dacă e să discutăm despre alocarea fondurilor este o altă problemă. Pe de altă parte, se vorbeşte despre insuficienţa fondurilor alocate dezvoltării porturilor, dar trebuie şi proiectele realizate în aşa fel încât să poată fi bugetate şi finanţate ulterior.
- Atunci n-ar trebui să ne îndreptăm spre o strategie naţională? De la Galaţi e greu să determinăm, de exemplu, o sistematizare hidrotehnică a Dunării pentru a asigura transportul indiferent de perioadă.
- Eu cred că Strategia Dunării începe, încet-încet, să-şi facă loc în preocupările Guvernului şi cred că un astfel de proiect de modernizare şi extindere a portului Galaţi îşi va găsi loc fără multă dificultate în proiectele care se încadrează în Strategia Dunării.
- Dacă am pomenit de drumuri, recent s-a lansat şi acea Strategie Naţională de Autostrăzi. În ce măsură credeţi că este realizabilă?
- Ce pot să vă spun în momentul de faţă este că planul pe care l-am văzut de construcţie a autostrăzilor nu face decât să dea imaginea de perspectivă, care este necesară – întotdeauna ne văităm că nu avem o strategie, acum avem o strategie – sigur, după ce avem strategia următoarea problemă care este greu de rezolvat este cea a finanţării unei astfel de reţele de autostrăzi. Cu fondurile pe care le avem de la UE şi la care toată lumea se uită aşa, admirativ, nu putem să facem decât o mică parte din ceea ce avem noi nevoie. Deci, până la urmă trebuie să spunem: atenţie, reţeaua de autostrăzi din România se va construi în măsura în care posibilităţile economice ale României o vor permite! Adică, în măsura în care bugetul alocat pentru construcţia de autostrăzi va fi unul consistent. Altfel, sigur că o să rămână numai un proiect.
- Ne-am putea însă întreba şi cât de serioasă este şi această strategie în condiţiile în care harta autostrăzilor se schimbă, inclusiv în ceea ce priveşte Galaţiul, de la o zi la alta...
- Trebuie să ţinem cont şi de infrastructura de transport europeană. Va exista o axă Nord – Sud, prin Moldova, mie se pare absolut firesc să fie aşa. Acum, sigur, modul în care se leagă la ea zona Galaţi – Brăila sau Focşaniul rămâne de discutat. Dar cred că lucrurile se pot rezolva de o manieră tehnică corectă pentru toată lumea.

 

Citit 2138 ori Ultima modificare Joi, 26 Decembrie 2013 17:34

26 comentarii

  • postat de Renegatul Marți, 31 Decembrie 2013 03:44 70.210.199.*** Link la comentariu
    10
    1

    Taricene sa te frec in bostanel de fost premier mafiot cu diploma ce esti...nu sunt un intelectual ca tine asa ca nu vom discuta vreodata pe tema tunelului/podului insa ca galatean ma doare faptul ca te-am votat si m-am inselat...am pierdut anii la rand asteptand o schimbare care nu s-a materializat...si am plecat de pe plaiurile natale sa scap de nemerniciile voastre care le faceti de 24 de ani incoace...sunteti niste incapabili cu totii...nu mai aburiti lumea cu cei indicatori tehnico-economici si de proiecte tehnice...ca m-ati convins...sunteti cu totii niste fosile postcomuniste...care faceti jocurile vestului si va doare-n stiuca de restul poporului care va voteaza intr-una...e normal ca nu se justifica podul/tunelul si aeroportul (daca ar fi si international) pentru ca toti banisorii ar ramane in zona Galati/Braila...si o autostrada de cativa km spre delta care este biosfera...v-ati suge degetele ca am prelua noi traficul rutier si turistii care n-ar mai ateriza la bucuresti si ar veni direct in zona noastra ca ar fi mai aproape...insa sper ca M Stan sa nu plece urechea la aburelile tale si sa isi duca planul la capat!

    Raportează
  • postat de clar Duminică, 29 Decembrie 2013 03:25 5.13.179.*** Link la comentariu
    9
    3

    Vineri, 27 Decembrie 2013 08:12 postat de Trebuia sa-l intrebati...

    """""...daca i se pare normal , ca noi cei din aceasta zona Galati,Braila,Focsani,Tulcea etc. sa platim taxe suplimentare la benzina, pentru constructia de autostrazi in TRANSILVANIA."""""

    Foarte bun mesajul, am votat pozitiv.

    Raportează
  • postat de @Fresnescu Ionel Sâmbătă, 28 Decembrie 2013 14:32 5.13.203.*** Link la comentariu
    0
    3

    Draga prietene Fresnescu, noi , galatenii suntem tot mai incantati de clarviziunea ta si de bunele tale ganduri pt noi. Galatenii sunt toti la reanimare deja dar numai nadejdea ca au un salvator ca tine ii mai tine in viata. Vom demola statuile din oras, pt a nu concura cu statuia pe care ti-o vom face tie. Dupa ce vom da jos cu forta toata conducerea orasului, te vom pune pe tine ca primar, prefect, poate si ca presedinte.
    Te iubim, inteleptule Ionel !
    Mai scrie-ne .

    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel Sâmbătă, 28 Decembrie 2013 11:54 79.117.177.*** Link la comentariu
    9
    4

    Galatiul la acesta ora este internat in spital la sectia terapie intensiva , masca de oxigen la nas si cu catere la maini si picioare. I sa cerut de la Bucuresti scoaterea lui de pe aparate , dar autoritatile locale si judetene au mai cerut un pic de ragaz , pentru a intocmi un necrolog si a se scrie si testamentul. Galateni unitiva cu brailenioi in metropola NEW BRAILA. Daca nu veti vrea unirea , sa va fie tarana usoara.

    Raportează
  • postat de Aeroport Sâmbătă, 28 Decembrie 2013 11:24 86.34.187.*** Link la comentariu
    2
    15

    Marii investitori nu vin de la Tulcea cu Loganul,ei vin din occident cu avionul,deci, face-ti aeroport !!!

    Raportează
  • postat de MODERN TALKING Sâmbătă, 28 Decembrie 2013 11:16 5.13.204.*** Link la comentariu
    15
    4

    sper ca nu sunt multi imbecili ca acesta in parlamentul Romaniei ca altfel e foarte grav...individul acesta este rupt complet de realitate si sufera de de prostie cronica in stadiu avansat...dute ba lepadatura si lasa-l pe Marius Stan in pace, ca va face din Galati un oras Campion la nivel national si european!!!!

    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel Sâmbătă, 28 Decembrie 2013 11:09 79.117.177.*** Link la comentariu
    13
    2

    Dragii mei galateni , de ce nu s-ar bucura si galatenii de bijuteriile arhitectonice pe care le are Braila , si de ce populatia galateana nu ar sprijinii New Braila sa devina capitala cultural europeana in anul 2021 in lupta cu orasele Timisoara,Cluj Napoca,Iasi,Craiova,Brasov. De ce metropola New Braila ,care din prima strigare ar avea o populatie de cca.500.000. de locuitori , sa fie primul oras dupa Bucuresti , cu metrou . De ce noua noastra metropola sa nu aibe un stadion de 80.000. de locuri , pentru ca odata infiintata aceasta metropola , ea va deveni ca un burete de atractie a populatiei pe o raza de cca.100. de Km. , ceeace va face sunt sigur ca populatia ei in cca.10 ani sa creasca la 800.000.de locuitori.Doresc populatiei GALO-BRAILENE, viitorii locuitori ai metropolei NEW BRAILA ,multa,multa sanatate,fericire si traditionalul "La multi ani".Galateni si braileni , nu mai pierdeti timpul: UNITI-VA.Sa fie intr-un ceas bun , si sigur va fi,astept raspunsul vostru.

    Raportează
  • postat de pro, contra..... Sâmbătă, 28 Decembrie 2013 10:33 5.13.131.*** Link la comentariu
    3
    11

    Vad comentarii inflacarate aici, unele chiar avizate in domeniul de strategie economica si a transporturilor. Pt. mine e clar ca lipsa unei adecvate infrastructuri auto trimite ideea cu tunelul/podul in derizoriu. Aici Tariceanu are dreptate si asta o recunosc chiar si ce-i care il contrazic. In fapt ce a nemultumit in luarile sale de cuvant a fost ca nu vorbeste de vreo perspectiva, nu da nici o speranta de schimbare a acestei situatii. Prin urmare ideea primarului e destul de irealizabila pe moment. Iar unii din sustinatorii sai ar trebui sa-l faca sa-si reevalueze tendintele imobiliare destul de agresive la adresa orasului, respectiv sute si sute de evacuari fortate si de demolari ale unor cladiri ce tin de zestrea noastra arhitectonica. Si dupa gafele facute cu distrugerea teilor ca si cu incercarea nereusita de a schimba pe unii din primarie, simpatia fata de el e tot mai diminuata.

    Interesant ca acel Fresnescu Ionel a-nceput sa stranga aprecieri ale pozitiilor sale atat de hazlii. I-am votat si eu postarea caci avem nevoie si de destindere.

    Raportează
  • postat de florin Sâmbătă, 28 Decembrie 2013 09:22 5.13.200.*** Link la comentariu
    14
    6

    Omul acesta este dus cu capul zau!Dovada unde am ajuns dupa 20 deani!Traficul mai Taricene din si spre Galati este extraordinar de aglomerat!Numai daca stai mai Taricene cu curul pe o caramida la intrarea in Galati dinspre Tirighina si ai sa poti sa deduci ce inseamna pt un sofer de TIR intrarea in Galati.Daca un ucrainean a trecut o data prin Galati a doua oara isi baga ce are in pantaloni si nu mai trece pe aici.Cum naiba sa se dezvolte porturile daca noi nu avem o legatura normala nu autostrada un drum cu patru benzi cu tara!Dacia daca o sa plece din romania din aceasta cauza o sa plece-lipsa infrastructurii!Pentru ca dupa 20 de ani voi astia desteptii de la Bucuresti si aici ma refer si la asazisii nostri alesi in parlament nu ati facut nimic!Nu spun ca ideea cu tunelul este extraordinara!Este o timpenie!Dar un pod peste Dunare pe care noi galatenii trebuie sa -l acceptam construit in dreptul Brailei este absolut necesar pentru ca aceasta zona sa se dezvolte.Acest pod sa fie legat rapid cu o autostrada Ploiesti ,Buzau,Braila,Galati.Peste Dunare continuare legatura cu Tulcea.Altfel pentru pentru orice investitor strain nu este nici un avantaj sa-si aduca marfa in portul Galati.Tariceanu cu Dobre sa treaca putin Prutul sa sa vada cum arata Zona Libera Giurgiulesti cu Portul Giurgiulesti.Si or sa vada amindoi ce inseamna investitii.Si acea zona libera cu acel port asteapta canoi romanii sa facem ceva in aceasta zona a tarii.Ucrainienii la fel asteapta ca cineva din Romania sa lege judetul Tulcea cu o autostrada care sa se termine cu un pod peste Dunare care sa faca legatura cu ei.Pentru Tariceanu din pacate Romania se termina la Bucuresti!Ceea cemi se pare grav este ca unul ca Dobre ii da dreptate!Acest interviu ne arata ca parlamentarilor galateni putin spre deloc le pasa deGalati si lobyul in Parlament nu exista!

    Raportează
  • postat de Vrem aeroport Sâmbătă, 28 Decembrie 2013 08:46 5.13.162.*** Link la comentariu
    5
    16

    Vrem aeroport la Galati sau Braila,nu pod sau tunel !!! Peste Dunare se poate trece cu bacurile si la Galati si la Braila.

    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel Sâmbătă, 28 Decembrie 2013 08:14 79.117.177.*** Link la comentariu
    9
    4

    Mai galatenilor , voi niciodata nu ati facut ceva singuri fara ajutorul statului. Ei a venit momentul adevarului , si se vede de la o posta , ca voi galatenii nu puteti face nimic fara sa sugeti din vlaga brailenilor si a Brailei. Voi in loc sa veniti cu ganduri curate la poarta brailenilor , veniti numai cu fasoane si cu jigniri. Braila ,NU VA MAI DORESTE SA FITI CU IA IMPREUNA.Voi nu va dati serama in ce situatie grava va aflati voi acum , cu Braila in coasta voastra ca cel mai mare dusman al vostru. Veti muri toti pe mana voastra. Braila isi va face Episcopie,Universitate,pod peste Dunare,aeroport,o exceptionala zona de tratament si recuperare la Lacu Sarat, zona turistica in Insula Mica a Brailei, pentru ca si numai pentru ca Braila are unde sa-si faca ,adica are TEREN.Galatiul are teren de dezvoltare numai si numai spre nordul orasului,adica spre nicaieri.Personal eu zic ca cel mai bine ar fi : relocarea Galatiului si galatenilor in viitoarea metropola New Braila.Teren este suficient la Braila , iar teritoriul Galatiului sa ra mana ca zona viitoare de dezvoltare a metropolei ,si nu va mai fii nici o discordie intre braileni si galateni si sunt sigur ca voi vedea oameni fericiti ,metropolitani braileni cu galateni.Va rog sa va ganditi bine si sa-mi raspundeti daca sunteti de acord cu mine.In aceste momente grele ar fi normalsa fim inpreuna ,respectiv populatia galo-braileana. De acord cu mine ? Va rog votati ideea.

    Raportează
  • postat de Gore Sâmbătă, 28 Decembrie 2013 00:36 88.91.86.*** Link la comentariu
    14
    7

    omul nu are viziune de ansamblu iar interesele lui sunt probabil pe alta axa :) . Dupa cum spune el cea mai buna varianta din Bucuresti la Viena ar fi prin Bulgaria ..ca aia au axa. Adevarul este ca Galatiul nu se mai afla pe nici o axa pentru ca in ultimii 70 de ani am fost condusi numai de prosti. Inainte de razboi....avion Galati- Bucuresti, tren Galati -Odessa, vapor Galati- Viena ....odata ca aciuarea prostilor la conducere nu e nici macar un Drum ca lumea Galati- Braila. Galatiul nu e pe nici o axa....realitatea e ca toata Romania e dezaxata...axa trebuie facuta de cineva pentru ca nu trebuie multa scoala sa te uiti pe o harta si sa vezi ca totul e anapoda. Nu e trafic? Il invit pe Bou Baltii sa faca o tura Galati- Tecuci si dupa aceea sa mai deskida gura . Orasele din Romania trebuie sa se dezica o data de Bucuresti ...sa ne lase naibii in pace pentru din cauza lor nu se dezvolta nimic in tara asta. Toate jegurile nationale s-au postat in Bucuresti si acum fac tot posibilul sa atraga acolo tot ce misca....bani , investitii, trafic. Numai daca socotim cat combustibil se consuma aiurea datorita acestor ocolisuri majore...un tunel sau pod sau ce o fi plus niste drumuri ca lumea ar prelua traficul din Moldova si Transilvania si ar avea si taranii din Bucuresti loc pe sosea cand merg vara la mare . Da pe leprele astea nu le intereseaza ca ei doar nu se duc la mare in Romania ....soselele din Romania sunt numai pentru Prostime ...ei se deplaseaza cu elicoptere sau nu se deplaseaza deloc in Romania . Asa ca orice axa in tara asta trebuie sa treaca prin Bucuresti ...sa-si traga si ei malaiul lor . Tunele exista peste tot in lume...celemai multe de interes local (Hamburg, Oslo,etc )....noi vrem unul de interes national . Cum sa dezvolti portul daca in jur nu e nimic ? Sa se mareasca ca sa ce ? Nici macar curent pe linia ferata Galati Tecuci nu e. Vrei investitori ajuta-i tata...normal ca se opresc la Timisoara...mai incoace incepe deja desertul....nu cuteaza sa intre pe teren minat . Maine poimaine o sa intre sper si Ucraina si Moldova in UE....10-15 ani cand vorbim de proiecete de genul asta nu e mult ....ca anii trec si tu daca nu faci nimic ramai prost si sarac....cum au trecut si de la revolutie ...si dupa 20 de ani am construit intr-o tara o sosea de 100 km ....atat ...si Cuza a construit mai mult decat debilii astia. In 20 de ani China a devenit din nimic putere mondiala ... noi am devenit din nimic un cacat ....ratatii, saracii,hotii Europei ......datorita unor minti obtuze...atat de prosti ca nici de furat nu stiu sa fure ....prin alte parti nu stiu ce sa mai construiasca ca sa poata fura mai mult ....ca vorba aia de unde e nu se baga de seama ....

    Raportează
  • postat de unu din galati Vineri, 27 Decembrie 2013 19:13 5.13.191.*** Link la comentariu
    14
    9

    E ceva normal , la ce sa ii trebuiasca lui daca nu locuieste aici ?
    porturile mai baga bani la buget ,iar de acolo.... se descurca ei

    Raportează
  • postat de cetatean Vineri, 27 Decembrie 2013 17:30 5.13.149.*** Link la comentariu
    14
    11

    Fost prim ministru economist ..de cine am fost condusi Dumnezeule Mare..sa ne explice cum dezvoltam porturile fara infrastructura rutiera sa atraga marfuri????..peste tot unde sunt porturi importante reteau de autostrazi ,poduri e chiar mai dezvoltata ...in plus investitile sunt concentrate pe retele de tranport unde exista resursa umana(pe care o avem)

    Raportează
  • postat de shakespeare Vineri, 27 Decembrie 2013 15:58 5.13.206.*** Link la comentariu
    7
    2

    pai....nu-i inetreseaza sa investeasca in Moldova si Muntenia....pentru ca oricum Romania se va destrama ca stat.....nu observati ca toti investitorii si toate investitiile se fac numai in ardeal...directivele astea sunt cu banii din toata romania din impozite si taxe......sa se construiasca autostrazi acum si repede numai in vest ca dupa ce se formeaza Republica Transilvania .....Muntenia si Moldova vor ramine cu saracia ....lucrurile sunt deja stabilite

    Raportează
  • postat de Gimy Vineri, 27 Decembrie 2013 15:39 5.13.239.*** Link la comentariu
    14
    11

    Vine asta sa imi dea mie lectii in casa mea. I s-a spus clar ca nu se va face din banii de la buget, i s-a spus ca exista alte surse de finantare si el tot continua. Lasa, dati totul bucurestenilor ca ei nu trebuie sa se rascoale |( Ceausescu nu a inteles asta) si restul tarii sa intre in criza. M-am saturat sa se spuna ca Moldova e doar ajutata, lasati aceasta zona a tarii sa se ridice odata. Dati-ne sansa sa ne intretinem singuri daca tot ni se spune ca am ajuns o zona de intretinuti. Galatiul si Braila au fost ingenunchiate de taxele de la Canalul Dunare Marea Neagra, doar ca sa ii dea satisfactie lui Mazare si toate marfurile sa se descarce acolo. Porturile noastre mor doar din cauza unor politicieni corupti ( inclusiv ai nostri care accepta tacit). Noi, cetatenii Galatiului si ai Brailei, impreuna sau separat, trebuie sa cautam sa iesim din zona periculoasa in care suntem. De aceea, astfel de comunisti (gen Tariceanu) de la Bucuresti trebuie goniti cu pietre.

    Raportează
  • postat de Sa presupunem ca deocamdata... Vineri, 27 Decembrie 2013 14:30 89.137.220.*** Link la comentariu
    11
    2

    ...tarficul la momentul actual nu este prea intens.Atunci poate o solutie si mai ieftina ar fi realizarea unui tunel cu o singura banda , unde circulatia sa se desfasoare 15 minute intrun sens si 15 minute in celalalt sens.
    La urma urmei sunt atatea drumuri care se intersecteaza cu calea ferata si trebuie sa astepti la bariera , sau sa nu uitam timpii de asteptare la granita din vest pentru iesirea din tara.

    Raportează
  • postat de AEROPORT-POD-AUTOSTRADA, astea sunt prioritatile! Vineri, 27 Decembrie 2013 11:50 5.13.177.*** Link la comentariu
    18
    10

    Mars ma cu porturile tale! Daca erau asa importante, trebuia sa bagi bani in ele cat ai fost premier! Atunci de ce nu ai facut un port adevarat la Galati, turistic, in care sa opreasca vase de croaziera!? Asa ne place noua sa mancam cacut imediat ce nu mai suntem la fel de sus!
    p.s. Aeroportul este principala prioritate, apoi un pod legat de o autostrada sau un drum expres, care sa lege Moldova de Dobrogea! Asa vin investitorii domnule Tariceanu, nu cu vaporul pe Dunare! Dunare care 6 luni pe an este blocata, ba din cauza inghetului, ba din cauza inundatiilor, ba din cauza secetei, pt ca nu s-a facut nimic in acest sector! Dar ce sa stie unul care doarme in scsunele parlamentului!!?

    Raportează
  • postat de uniunea sinucigasilor Vineri, 27 Decembrie 2013 10:49 5.13.231.*** Link la comentariu
    5
    22

    Vrem pod sa avem de unde sa ne aruncam...in rest avem de toate !!!

    Raportează
  • postat de uniunea sinucigasilor Vineri, 27 Decembrie 2013 10:48 5.13.231.*** Link la comentariu
    6
    19

    Vrem pod sa avem de unde sa ne aruncam...in rest avem de toate !!!

    Raportează
  • postat de julien Vineri, 27 Decembrie 2013 10:35 5.13.221.*** Link la comentariu
    16
    14

    limbaj suta la suta de lemn,tipic comunist.cred ca trebuia intrebat ceva si despre puscariabilul vp dobre.de ce nu renunta la imunitate pentru a fi judecat?????!!!!!!

    Raportează
  • postat de Despre Galaţi şi despre gălăţeni Vineri, 27 Decembrie 2013 10:30 5.13.212.*** Link la comentariu
    22
    9

    Discutând "raţional" şi "intelectual", fostul premier Tăriceanu este nu doar depăşit de realitate ci, chiar rău intenţionat.
    După mintea lui, va trebui să aşteptăm până traficul pe şoselele patriei va da pe afară şi atunci vom contacta Becthel pentru a ne face autostrăzi.
    Nu portul este problema oraşului nostru. Acolo există posibilităţi tehnice pentru construirea navelor într-un număr mult mai mare decât în prezent.
    Subtraversarea Dunării este decisivă pentru viitorul gălăţenilor. Traficul de mărfuri, dezvoltarea turismului spre Dobrogea( Mţii Măcin, mănăstiri, litoral, Deltă, s.a.m.d), captarea călătorilor care vin din nordul Moldovei spre Constanţa, extinderea oraşului pe celălalt mal, impulsionarea construcţiei de drumuri, accelerarea amenajării urbane între Galaţi şi Brăila şi altele.
    Vom avea noi locuri de muncă, vom beneficia de dezvoltarea unor afaceri legate de subtraversare(administrare, întreţinere, dezvoltare).
    Şi eu sunt de părerea că un tunel este o soluţie mai bună. Pentru costuri, pentru navigaţia pe Dunăre, pentru siguranţa în caz de cutremur , pentru reclamă.
    Primarul Marius Stan trebuie să-şi continue cu tenacitate, cu răbdare, cu argumente, proiectul.
    Tăriceanu, omul în care" bubuie" economia este o dovadă crasă a lipsei de competenţă a clasei politice.

    Raportează
  • postat de Trebuia sa-l intrebati... Vineri, 27 Decembrie 2013 08:12 89.137.220.*** Link la comentariu
    12
    17

    ...daca i se pare normal , ca noi cei din aceasta zona Galati,Braila,Focsani,Tulcea etc. sa platim taxe suplimentare la benzina, pentru constructia de autostrazi in TRANSILVANIA.

    Raportează
  • postat de Fresnescu Ionel Vineri, 27 Decembrie 2013 06:22 79.117.174.*** Link la comentariu
    19
    6

    Va rog dati galatenilor ceva bun ca sa suga acum in prag de anul nou , sa aibe idei grandomane pe 2014 , iar noi brailenii sa ne facem viitorul nostru.Pentru galatenii cumsecade ,La multi ani , pentru galateni papagali ,le doresc sa vina la Braila sa se alapteze din Trompa braileana , deoarece atunci cand au fost mici au supt prea putin la mamicile lor , acum sa-si ia si suplimentul pentru crestere normala. Va rog sa fiti cuminti sa stati la coada linistiti sa va luati cota de lapte suplimentara.

    Raportează
  • postat de BASIL Vineri, 27 Decembrie 2013 04:09 76.121.151.*** Link la comentariu
    18
    8

    Amintesc cu mandrie ca in Romanie exista si CANALUL DUNARE- MAREA NEAGRA ,O EXTRAORDINARA REALIZARE. RUSHINE calin ...

    Raportează
  • postat de Voi astia de la gazeta... Vineri, 27 Decembrie 2013 00:22 89.137.220.*** Link la comentariu
    20
    17

    ...chiar nu aveti alta treaba decat sa-i luati intruna , interviuri papagalului asta?????

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.