De ce a ajuns Apaterm în pragul dezastrului

De ce a ajuns Apaterm în pragul dezastrului

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
42 comentarii

* Societatea are nevoie de 3 milioane de lei lunar ca să îşi asigure existenţa, fără să plătească factura la Electrocentrale * Cu doar 3,4 milioane de lei încasate de la populaţie în luna decembrie e greu să se facă primăvară


Aflat cu mai mult de un picior în groapă, sistemul public de termoficare din Galaţi trage nădejde să se salveze pe ultima sută de metri. Chiar în mijlocul iernii, Apaterm e pe cale să tragă obloanele pentru simplul motiv că există un risc foarte ridicat de a rămâne fără obiectul muncii. Electrocentrale a anunţat deja că a redus semnificativ parametrii de distribuţie a agentului termic şi urmează să închidă de tot robinetul cu căldură şi cu apă caldă dacă nu se fac plăţi consistente în următoarea perioadă. "Viaţa liberă" vă prezintă astăzi câteva aspecte financiare esenţiale în relaţia proprietari-asociaţii-Apaterm-Electrocentrale, din care rezultă fără dubiu că distribuitorul de agent termic din Galaţi este, practic, în anticamera dezastrului.

Costul de funcţionare al societăţii

De cât are nevoie lunar Apaterm ca să existe, ca să distribuie în oraş, prin reţeaua publică, materia primă pe care o cumpără de la Electrocentrale? Ei, bine, potrivit cifrelor puse la dispoziţie de actuala conducere a Apaterm, e nevoie de aproximativ trei milioane de lei pentru ca societatea să supravieţuiască, fără să îşi plătească cel mai important furnizor, adică Electrocentrale. Astfel, în luna decembrie 2013, Apaterm a plătit salarii în valoare totală de 1.480.000 lei, la care se adaugă tichete de masă în valoare de 128.000 de lei şi obligaţii bugetare de 810.000 de lei. Practic asta înseamnă că peste 2,3 milioane de lei s-au dus pe forţa de muncă, adică în contul celor puţin peste 700 de salariaţi, şi către bugetele local şi de stat. E drept, cifrele din decembrie cuprind şi o serie de salarii compensatorii pentru cei câţiva oameni daţi afară.

Salarii şi obligaţii bugetare de 2,3 milioane de lei

Apoi, la cele peste 2,3 milioane de lei se mai adaugă facturile la Electrica (125.000 de lei), Apă Canal (30.000 de lei), la gaze naturale (pentru centralele de la blocurile ANL, aproape 40.000 de lei), diverşi furnizori de materiale (de la hârtie, electrozi, becuri, piese de schimb etc, 130.000 de lei), diverşi furnizori de servicii (130.000 de lei), administratorul judiciar CC Insol (157.000 de lei, sumă stabilită prin hotărâre judecătorească), precum şi alte taxe (puţin sub 5000 de lei). Trăgând linie şi adunând avem o sumă de peste 2,9 milioane de lei pe care Apaterm a cheltuit-o în luna decembrie, dacă excludem factura către Electrocentrale.

Cât s-a încasat şi cât s-a plătit în decembrie

În aceste condiţii este mai mult decât important ca nivelul încasărilor de la asociaţiile de proprietari să fie mult peste acest prag de supravieţuire a societăţii, adică peste 3 milioane de lei.

În luna decembrie, Apaterm a primit de la asociaţii 3.463.336 de lei, ceea ce înseamnă că a încasat cu aproximativ 500.000 de lei mai mult decât îi este necesar ca să existe. De fapt, suma reprezintă chiar nivelul plăţilor făcute în decembrie către Electrocentrale din încasările de la populaţie. Sigur, Apaterm nu a plătit doar această sumă către Electrocentrale, pentru că la toate acestea se mai adaugă şi ajutoarele de încălzire şi sumele alocate de Consiliul Local pentru subvenţionarea sistemului public de termoficare. În total, Apaterm a plătit în decembrie 5,5 milioane de lei către Electrocentrale, însă 5 milioane de lei provin din ajutoare şi subvenţii şi doar 0,5 milioane vin direct de la populaţie. Însă aici vorbim doar despre luna decembrie, o lună oarecum atipică întrucât se ştie că majoritatea populaţiei preferă să mai amâne plata întreţinerii în favoarea unor sărbători îmbelşugate. În anul 2013, Apaterm a încasat de la asociaţiile de proprietari un total de 73 de milioane de lei, adică o medie de 6 milioane de lei pe lună.

Încasările au crescut când s-au blindat asociaţii

Interesantă este şi analiza asupra fluctuaţiilor nivelului de încasare de anul acesta faţă de anii precedenţi. Două luni par a fi oarecum grăitoare pentru modul în care reacţionează populaţa faţă de anunţurile publice care se fac pe tema încălzirii.

Astfel, în luna noiembrie 2013 s-au încasat de la populaţie 4 milioane de lei, cu 25 la sută mai mult decât s-a încasat în luna similară a anului 2012. De ce este relevantă această creştere? Pentru că, în luna noiembrie 2013, Apaterm a blindat asociaţiile datornice. Adică punerea în aplicare a ameninţărilor cu privire la sistarea căldurii pare să fi funcţionat.

Apoi, tot grăitoare sunt şi cifrele lunii decembrie. În decembrie 2013 s-au încasat 3,4 milioane de lei de la populaţie, faţă de 5,3 milioane de lei încasate în decembrie 2012, adică cu 35 la sută mai puţin. Ce s-a întâmplat în luna decembrie 2013? Căldura a fost la liber, ca urmare a alocării celor 10 milioane de lei de la Guvern pentru deblocarea situaţiei termoficării de la Galaţi.

Producerea de agent termic costă 194 de lei, livrarea costă 132 de lei

De fapt, analiza costurilor de producţie şi de livrare a agentului termic poate fi făcută şi prin detalierea preţului gigacaloriei. Preţul total al gigacaloriei consumate în Galaţi este 326 de lei. Dar Electrocentrale o livrează către Apaterm la un preţ de 194 de lei. Restul de 132 de lei reprezintă costul cu distribuţia agentului termic, adică cu livrarea până la caloriferele gălăţenilor. Asta înseamnă că 60 la sută din preţul agentului termic îl reprezintă în Galaţi costurile cu producţia, iar restul de 40 la sută îl reprezintă costurile cu livrarea. E drept, populaţia nu plăteşte întregul cost, cel puţin nu direct. Din preţul de 326 de lei al unei gigacalorii, consumatorul plăteşte 247 de lei, restul de 79 de lei fiind subvenţionat.

În loc de concluzii

Acestea sunt doar câteva aspecte financiare care definesc sistemul actual de termoficare de la Galaţi. Concluziile sunt simple. Ca să existe, Apaterm are nevoie cam de jumătate din banii pe care îi încasează lunar de la populaţie (ca medie anuală). Dar ca să cumpere materie primă de la Electrocentrale are nevoie de mult mai mult de atât. Cum celelalte surse, ajutoare de încălzire, subvenţii etc ar trebui cât mai mult reduse, poate chiar eliminate, rezultă că singura şansă ca Apaterm să devină o societate funcţională este să crească substanţial gradul de încasare de la populaţie. În mod cert, doar de acest aspect depinde dacă Apaterm va dispărea sau se va repune pe picioare. Iar asta numai timpul o va dovedi.

Administratorul special, Didi Dunitru: "Am mers din uşă în uşă la datornici"

 

Chestionată pe tema acţiunilor iniţiate de Apaterm pentru recuperarea datoriilor de la populaţie, actuala conducere a instituţiei ne-a pus la dispoziţie un raport de activitate al comisiilor constituite pentru creşterea gradului de încasare.

Practic, acestea reprezintă primele acţiuni ale actualului adminsitrator special al Apaterm, Didi Dumitru, în vederea creşterii încasărilor societăţii. "În perioada 27 noiembrie 23 decembrie, un număr de 94 de salariaţi constituiţi în 47 de comisii mobile şi-au desfăşurat activitatea în teren la Asociaţiile din categoria celor «159 de asociaţii cu contract de furnizare energie termică suspendat» având următoarele obiective:
- încheierea de Acte adiţionale la Contractul de furnizare energie termică cu reprezentanţii legali ai asociaţiilor;
- încheierea de Convenţii individuale de plată cu consumatorii finali din cadrul asociaţiilor (campanie desfăşurata din uşă în uşă);
- recuperare debite de la consumatorii finali din rândul celor cu datorii istorice (campanie desfăşurată din uşă în uşă);

Oamenii au fost informaţi direct şi prin fluturaşi

În această perioadă s-a acoperit un număr de 119 asociaţii şi s-au încheiat 1.820 Convenţii individuale de plată. În ultima săptămână de activitate a comisiilor mobile s-a desfăşurat o campanie de informare a cetăţenilor prin distribuirea de fluturaşi informativi în cutiile poştale precum şi prin afişarea acestora în locuri vizibile din fiecare scară de bloc.

În total s-au confecţionat şi distribuit în teren un număr de 9.000 de fluturaşi. Aceşti fluturaşi au fost personalizaţi pentru fiecare asociaţie în parte, conţinând date cu privire la valoarea debitului restant al asociaţiei către SC Apaterm SA, valoarea penalităţilor neachitate, numărul de luni cu care aceştia sunt în întârziere cu plata către furnizorul de energie termică, valoarea plăţilor efectuate de asociaţie în contul energiei termice, precum şi efortul financiar al Primăriei Galaţi, care a redirecţionat suma de 15.000.000 lei de la investiţii către subvenţia pentru diferenţa de preţ a energiei termice furnizate populaţiei.



Citit 4252 ori Ultima modificare Duminică, 12 Ianuarie 2014 15:54

42 comentarii

  • postat de the dan Miercuri, 12 Februarie 2014 14:00 84.117.40.*** Link la comentariu
    0
    0

    tare as vrea ca sa se stie adevarul tot. stie toata lumea care e circuitul apei in "natura". cet-apaterm-asociatii-consumatorul final. cine fura? toti! in special asociatiile, pentru ca acolo este adevarata capusa gen "ISTA" sau cum s-or mai numi. cum se calculeaza consumurile? nimeni nu stie. asociatiile primesc bani din banii consumatorului sa duca mai departe rahaturile astea de repartitoare. de aici apare toata cearta si nemultumirea. de aici si de la cei care au invatat sa-si scoata repartitorul de pe calorifer si sa-l puna pe balcon sau sa puna magnetul pe aparatul de masura. invatati sa nu mai furati CONSUMATORULE, invatati sa nu mai furati ADMINISTRATORULE invatati cu totii sa fiti cinstiti si o sa aveti caldura.

    Raportează
  • postat de AAA-PT FLORIN Joi, 16 Ianuarie 2014 13:18 86.124.204.*** Link la comentariu
    0
    0

    Acum vad ca schimbi subiectul.Despre profitabilitatea celor 2 societati ai MARE DREPTATE.Cel mai bine ar fi ca cele 2 societati sa fie unite si facute disponibilizari masive.De exemplu Dalkia la Ploiesti a cumparat ambele societati si au in prezent 400 angajati.In comparatie, la Galati ambele societati au aprox 1300 angajati.Nu spun ca ar trebui sa ramana 400 de oameni tinand cont ca apartamentele in sistem centralizat sunt de 5-6 ori mai multe ca la Ploiesti, dar 500-600 tot ar trebui sa ramana.Investitii masive ar trebui si in retehnologizare atat in CET cat si in punctele termice ale Apaterm SI RETELELE DE TERMOFICAREpentru eliminarea pirderilor masive de pe retea.Facut contorizare pe fiecare apartament ca la gaze si curent electric.Si redus implicarea politicului cat mai mult:::)))Cel putin cu ultima ar fi cea mai mare parte din reducerea pierderilor:::)))

    Raportează
  • postat de florin Miercuri, 15 Ianuarie 2014 20:11 5.13.214.*** Link la comentariu
    0
    2

    Domnul meu aveti perfecta dreptate.Profitabilitatea Apaterm si a Electrocentralelor este dovedita in prezent.Imi pare rau ca de10 ani nu pot beneficia de serviciile inalte de buna calitate ieftine etc pe care cele 2 firme le ofera .In continuare galatenii o sa simta din plin aceasta minunata mirobolanda extraordinara coopeare dintre Electrocentrale si Apaterm.

    Raportează
  • postat de AAA-PT FLORIN Miercuri, 15 Ianuarie 2014 17:37 86.124.204.*** Link la comentariu
    0
    0

    Acum am observat:daca spui ca te-ai uitat pe OPCOM inseamna ca esti atat de ingust la minte incat nici nu stii sa citesti.Afla baietica o oferta de vanzare scoasa de un participant pleaca de la pretul solicitat iIN SUS.Daca participi la o oferta de cumparare scoasa de alta societate pretul pleaca IN JOS de la pretul cerut de firma aia ca l-ar oferi pe MW.Asa ca nu are cum o firma sa ofere mai putin decat pretul solicitat dintr-o oferta de VANZARE.Vezi de ex in noiembrie 2013 s-au incheiat mai multe contracte :pret pornire 172.5 ron/MWh, castigatorul licitatiei a oferit parca 174.99 ron/MWh.Asa ca baietica daca n-ai habar despre astfel de lucruri bate in retragere cat esti inca in "GLORIE" :::::))))

    Raportează
  • postat de AAA-PT FLORIN Miercuri, 15 Ianuarie 2014 16:33 86.124.204.*** Link la comentariu
    0
    1

    In continuare nu vrei sa recunosti ca vorbesti aiureli.O centrala in cogenerare tre' sa produca echilibrat energie electrica si energie termica.Contractele pe electric si le face in functie si de ce termica da la oras, combinat si Linde pentru a fi eficienta.O centrala in cogenerare daca produce mai mult electric(in condensatie) nu e eficienta.De aceea contractele sunt facute doar pentru atat.Ai sa vezi contracte pe perioada verii(cum a fost si anul trecut) mult mai mici la vreo 20 mwh parca a avut anul trecut.N-ai sa vezi nicio centrala in cogenerare sa mearga in condensatie si sa fie eficienta.Dar la coltul blocului la spart de seminte toti sunt ingineri.Hai ca totusi vad c-o mai dai pe brazda:pana acum spuneai ca nu produce electric, doar abur:::))) (prea tare chestia asta, inginer de inginer) acum spui ca are contracte prea mici.Hai ca usor usor ai sa inveti si care-i treaba cu cogenerarea samd

    Raportează
  • postat de florin Miercuri, 15 Ianuarie 2014 15:40 5.13.214.*** Link la comentariu
    1
    1

    Da m-am uitat si pe OPCOM.La licitatiile din decembrie Electrocentrale nu s-a deranjat sa mai participe.Preturile de atribuire a fost oricum sub pretul solicitat de Electrocentrale

    Raportează
  • postat de AAA-PT FLORIN Miercuri, 15 Ianuarie 2014 14:23 86.124.204.*** Link la comentariu
    1
    1

    De ce vreti sa va dati atotstiutor fara sa aveti habar de ceva.Afla ca CET Galati are contracte de energie electrica incheiate pentru anul 2014.Puteti sa va informati singur, sunteti doar la un CLICK distanta:::))) Intra pe site-ul OPCOM si acolo se vad toate contractele incheiate pe piata de energie electrica.Nu-i secret, doar putina pricepere de a sti unde sa va informati.Ca sa produci acel abur , produci si energie electrica.Afla tot de pe acel site ca CET Galati are contracte in total de 70 MWh*24h*90 ZILE=.............????GHICI:)

    Raportează
  • postat de florin Marți, 14 Ianuarie 2014 16:07 5.13.214.*** Link la comentariu
    1
    2

    Pt d-ul anti-usl
    Nu ati inteles.Aici este problema.ELECTROCENTRALE DIN CAUZA PRETULUI DE PRODUCTIE RIDICAT NU POATE FURNIZA IN ACEST MOMENT CURENT ELECTRIC.Nu il cumpara nimeni.PRODUCE DOAR ABUR Combinatul Arcelor Mittal Galati trebuia sa fie principalul client al curentului electric produs de catre Electrocentrale .Din proiect combinatul din Galati trebuia sa fie principalul client .Nu stiu daca cunoasteti dar Arcelor Galati are contract pina in luna Septembrie 2014 cu Nuclearelectrica .Informati-va putin si o sa vedeti de ce in acest moment nu poate intra pe piata curentului electric Electrocentrale Galati.
    Din pacate Electrocentrale nu mai are cum sa reziste.Tehnic,economic.........

    Raportează
  • postat de anti-usl pt flroin Marți, 14 Ianuarie 2014 09:35 5.13.157.*** Link la comentariu
    1
    1

    Destept tare Florin asta:"Curentul electric pe care Electrocentrale il produce este foarte scump deci in sistemul national nu introduce nimic!Aici este marea problema!".Dar unde se duce curentul electric??Il iau angajatii in pungi de un leu acasa?:::)))Ai fix gandirea unui alt mare "destept" , seful de galerie din fruntea orasului:acum aproape un an spunea ca stie el, ca CET-ul fura gazul metan si-l ascunde:::::))))

    Raportează
  • postat de anti-usl Marți, 14 Ianuarie 2014 09:26 5.13.157.*** Link la comentariu
    0
    1

    Repet pt a mia oara:aburul dela CET nu este un produs residual.O centrala in cogenerare, precum e CET Galati, produce energie electrica cu ajutorul aburului.Dupa racire(produs energie electrica) aburul rezultat incalzeste apa pentru termoficare.Concluzie pentru creierele arse care tot o dau cu aburul residual:centrala de la Galati a fost special construita pentru energie electrica si energie termica pentru orasul Galati.Nimic nu e residual.Daca nu se facea si pt caldura orasului se construia o central in condensatie.

    Raportează
  • postat de galatean Luni, 13 Ianuarie 2014 22:39 5.13.229.*** Link la comentariu
    0
    5

    Nu mi se pare normal ca in conditiile in care am caldura deschisa la baie si un dormitor, factura la caldura sa vina aproape 10 milioane. Nu mi se pare normal ca intr-un bloc cu 9 apartamente bransate la sistemul central de incalzire sa se emita factura pentru 9 Gigacalorii iar la un bloc cu 14 apartamente bransate la sistem sa fie aceeasi cantitate. Rog pe cei care sunt in masura sa verifice modul de calculare a facturilor. Iar ca o concluzie, in caz ca cineva totusi citeste si acest comentariu...eu unul voi actiona in instanta societatea/asociatia de proprietari daca se pastreaza aceste sume exorbitante si invit toti galatenii sa faca acest lucru deoarece nu se mai poate cu aceasta bataie de joc. Stima!

    Raportează
  • postat de Ion Luni, 13 Ianuarie 2014 21:33 5.13.227.*** Link la comentariu
    4
    1

    Mai ce tot o dati cu aburul asta de la Electrocentrale, abur in sus, abur in jos?
    Agentul termic este apa fierbinte, nu abur.

    Raportează
  • postat de un fraier.. Luni, 13 Ianuarie 2014 17:18 5.13.151.*** Link la comentariu
    1
    3

    "Astfel, în luna decembrie 2013, Apaterm a plătit salarii în valoare totală de 1.480.000 lei"

    Pe bune de unde scoateti asemenea sume!?
    Muncesc in sistem si chiar imi vine sa cred ca sunt bogat dupa ce va citesc articolul , dar imi revin subit dupa ce ma uit pe acel fluturas de salariu si vad exact ce bani am luat in luna decembrie!
    Am muncit aproape 250 de ore in decembrie si nu am sarit calul mai mult de 1300 ron , iar cand vad cifrele dumneavoastra ma intreb daca suma reflecta chiar realitatea!
    Pt cei care urmeaza sa imi povesteasca ca suma primita de mine e FABULOASA , ii rog oricand sa pofteasca sa serveasca 8 ore de munca printre sobolani / mizerie ( a se citi ceea ce vine de pe coloana de unde va faceti dumneavoastra nevoile ) / etc etc... si atunci chiar is curios dc realitatea e la fel!

    Raportează
  • postat de florin Luni, 13 Ianuarie 2014 16:29 5.13.183.*** Link la comentariu
    3
    8

    Apaterm sau Carlogal sau orice altceva care va incerca sa distribuie aburul in sistemul centralizat al orasului vor falimenta oricum!Pentru ca din vara va deveni singurul client al Electrocentralei!Informatia importanta care lipseste din articol este ca in iarna urmatoare ORASUL GALATI VA DEVENI SINGURUL CLIENT AL ELECTROCENTRALE!COMBINATUL DIN ACEST AN ISI VA PRODUCE ABURUL SINGUR!Curentul electric pe care Electrocentrale il produce este foarte scump deci in sistemul national nu introduce nimic!Aici este marea problema!Politicienii galateni au asteptat au muls au pus directori diversi cubasa si acum nota de plata se apropie!
    Banii au fost cheltuiti.....Cine va intretine instalatia dintre Electrocentrale si oras???Sunt multe probleme de rezolvat ....Banii cheltuiti in ultimii ani cu tot felul de timpenii de catre Apaterm trebuiau pur si simplu sa ajunga la cetatenii oresului cu un anumit venit pt montarea de centrale termice de aparatment!Este singul mod de incalzire in care fiecare plateste ce consuma!Restul inclusiv centralede bloc(vezi cazul blocurilor din Cantemir) nu sunt de actualitate pentru romanul simplu.

    Raportează
  • postat de De ce ștergi mă cuvintele????? Luni, 13 Ianuarie 2014 16:21 5.13.204.*** Link la comentariu
    3
    7

    Băi,jurnalistule!De ce ștergi mă cuvintele??????????
    CENZUREZI????????????
    Băi dobitocule,tu lucrezi pentru VIAȚA.........LIBERĂ!!!!!!!!!!!
    Dacă-i liberă,lasă mă să zic ce simt,cum vreau eu!!!!!!!

    Nu mai ai voie nici să înjuri!Voi îmi opriți căldura și eu ar trebui să vorbesc frumos!

    Raportează
  • postat de ion de la raion Luni, 13 Ianuarie 2014 16:02 5.13.197.*** Link la comentariu
    3
    8

    Domnule Marius Tuca, felicitari !!! In sfarsit un articol de presa in care doar se constata o stare de lucruri (ma rog un pic trunchiata, dar este foarte reala) !!! Bravo !!!


    De ce va muri Apatermul ? Pentru ca asta e ... Stiu suna cam aiurea si-o sa va spun si de ce: nu poti sa mai dai drumul la caldura in casa cand stii ca luna trecuta ai primit o factura de 600 de lei numai pentru caldura. Intr-un apartament de 55 mmp n-ai ce face cu 600 de lei !!! Bine, ai putea, dar sa ai apartamentul pe nord, la ultimul etaj si sa fie complet neizolat, plus vreo 26 de grade in casa. Altfel se numeste hotie. Pai eu vad la casa pe pamant factura de 1100 de lei gazul (caldura, gatit, spalat), la o familie cu doi copii mici (deci caldura cat de cat) si astia fac 600 de lei numai caldura la un apartament cu 2 camere ?

    Toate societatile de termoficare comuniste au fost concepute ca niste mamuti, care produca mult si de la care se consuma mult. In capitalism, cand fiecare consuma "cat poate", trebuiau luate niste masuri suplimentare de ordin tehnic. Care nu s-au luat. D-alde robineti de echilibrare hidraulica, infrastructura inlocuita cu alta mai rentabila si mai putin disipanta de caldura, etc ...

    La momentul T0 in 2002-2003-2004 cand s-a inceput tarasenia cu repartitoarele, treaba trebuia facuta cu cap. De-aia lumea prefera sa stea in frig, numai sa moara Apatermul. Stiu, 700 de oameni or sa ramana fara o paine, nu-i nicio fericire, dar stiti cum e vorba aia: mila mi-e de tine, dar de mine mi se rupe inima ...

    Domnule Marius Stanica, opriti-va din aberatii si din posturi d-astea kilometrice !!! Va rog frumos !!! Daca eu am in casa apometru clasa B, iar pe casa scarii este apometru de clasa C, iar nu toate 20 de apartamentele dau indexul in aceeasi perioada, NU se poate face nimic cu acele conventii !!! Eu vreau sa platesc exact cat scrie pe apometru !!! ATI INTELES ? In conditiile Dvs. NU SE POATE !!!

    Raportează
  • postat de Cel ce vrea sa plateasca doar ceea ce consuma Luni, 13 Ianuarie 2014 12:48 5.13.128.*** Link la comentariu
    1
    4

    Apaterm ajunge in faliment pentru ca asa trebuie, adica pentru ca asa doresc muschii unor alesi locali sau mai degraba a unor sefi de partide. trebuie facut loc calorgalului. Dar cine isi face iluzii ca urmatoarea societate de distributie, indiferent cum se va numi , va face minuni se insala amarnic. Va face exact ce a facut apaterm. Cestia cu conventiile de plata este o mare pacaleala deoarece nu va rezolva problema. Societatea de distributie isi va face bugetul dupa nevoi si va factura in consecinta indiferent de calitatea agentului termic livrat consumatorilor. Va livra agent termic la o temperatura de 36 grade si va factura in functie de cati bani are nevoie. Singura solutie viabila este CONTORIZAREA INDIVIDUALA, CU CONTRACT INCHEIAT INTRE FURNIZOR SI CONSUMATOR. DECI FARA CONVENTIE SI FARA REPARTITOARE. In acest fel vor putea fi folositi lucratorii calificati de la apaterm si in perioada aprilie-octombrie poate fi contorizat toti consumatorii iar cheltuielile pot reduse prin reducerea personalului.

    Raportează
  • postat de Premarele metropulei Luni, 13 Ianuarie 2014 12:27 5.13.133.*** Link la comentariu
    2
    4

    Eu stau la mine în vilă
    Și-am căldură de cămilă,
    Voi stați în apartamente
    Și vă faceți tratamente!

    Io-am căldură de centrală
    Iar la voi e țeava goală,
    Eu mă lăfăi,că am bani
    Nu ca voi,niște țărani!

    Eu-s primar pe banii tăi
    Și umblu pe alte căi,
    Și-am să scap de Apaterm


    Și-o să vă mai încălziți
    Când mustața mi-o zăriți!

    Raportează
  • postat de Soluția soluțiilor Luni, 13 Ianuarie 2014 11:34 5.13.134.*** Link la comentariu
    0
    6

    Soluții????Păi soluții sunt,dar unii sunt incompetenți,iar restul sunt hoți și nu vor să aplice acele soluții pentru că nu mai au de unde fura!!!!!!Înțelegi matale?????
    Soluții sunt,dar e mai simplu să stai la căldură în vilă pe banii celor care muncesc și când ajung acasă să se încălzească....p.u.l.a.
    Deci soluția este să-i omori pe cei care nu vor să aplice soluțiile!

    Raportează
  • postat de NELU Luni, 13 Ianuarie 2014 11:30 82.137.15.*** Link la comentariu
    1
    3

    In cunostinta de cauza va pot spune ca salariu mediu net, al unei formatii de muncitori,inclusiv seful lor nu depaseste 1300 lei /persoana. Extraordinare salarii !!! Restul e nenorocirea politica care va duce la faliment o societate publica nepoluanta,cu preturile cele mai mici in occident si ne va obliga ca pe niste cretini ce suntem sa ne montam fiecare cate o bombita in camera. Niciodata problemele complicate, nu vor putea fi rezolvate de oameni MICI.

    Raportează
  • postat de Baciul moldovean ......(versiune 2014).......!!!!!!!!!!!!!! Luni, 13 Ianuarie 2014 11:27 78.96.254.*** Link la comentariu
    4
    6

    Unii vorbesc in dodii , altii bat campii , cativa cauta capra vecinului sa-i ia gatul si cu totii vor sange pe pereti. !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Nu suntem uniti in fata greutatilor si nu cautam solutii reale.

    Mi-e scarba si nu mai pot spune decat:

    DA DOAMNE VISCOLUL CEL MARE , CU GERURI DE - 30* , CA POATE ATUNCI NE-O VENI SI MINTEA LA CAP SI-OM GASI SOLUTIILE DE ACUM PATRU CINCI ANI. CASA' I ROMANUL CU MINTEA LUI DE PE URMA CU TOT.
    AM ZIS SOLUTII NU VINOVATI INEXISTENTI , CA VINOVATI LA URMA URMEI SUNTEM TOTI PRIN COMPLICITATEA ORI TACEREA NOASTRA MIORITICA.

    Raportează
  • postat de Dacă vreți centrală o să vă luați țeapă de...... Luni, 13 Ianuarie 2014 11:21 5.13.134.*** Link la comentariu
    10
    10

    Băi fraierilor-ăsta e și scopul lor-SĂ TREACĂ PROȘTII LA CENTRALE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Și când toți proștii vor avea centrală se scumpește gazul de nu -i adevărat!!!!!!

    Acum ăștia vă prostesc,la fel cum era cu Sidexul:că nu-i bun,că are datorii și l-au dat pe degeaba la indian.Și după aia imediat avea profit!!!!!!!!
    Cu repartitoarele n-a fost la fel???????


    Soluția:dacă sunteți incompetenți puneți-mă pe mine la Apaterm,Electrocentrale sau unde vreți și o să vedeți că totul va fi bine!!!!

    În rest MANIPULARE!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Raportează
  • postat de gaby Luni, 13 Ianuarie 2014 11:05 89.136.7.*** Link la comentariu
    7
    8

    Cea mai buna solutie...:-FALIMENTUL - DESFIINTAREA APATERM primaria sa faca centrale de bloc cu bransamente individuale ca sa aiba un control asupra celor care nu vor sa plateasca....dai bani ai , nu dai bani nu ai

    Raportează
  • postat de Genocid Luni, 13 Ianuarie 2014 11:01 5.13.134.*** Link la comentariu
    1
    9

    Galațiul e condus de hoți
    Și Marius Stan e peste toți,
    Degeaba mi-a luat căldura,


    Incompetenții ne conduc
    Și peste toți e-un mameluc,
    Căci banii nu le mai ajung
    Și vor ca să ne pună-n jug.

    Orașul e plin de bolnavi,
    Problema e că mulți sunt sclavi,
    Și dacă nu ne dați căldură,

    Raportează
  • postat de Să vă FacUnTichet în gură Luni, 13 Ianuarie 2014 10:51 5.13.134.*** Link la comentariu
    2
    9

    Băi nene eu ca plătitor la zi,n-am nici o treabă!!!!!
    Ce nu înțelegeți?????????????????????
    Am plătit-vreau căldură!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Cât costă căldura-atâta plătesc!!!!!
    Asta cu cheltuielile lor nu mă privește pe mine în calitate de consumator!!!!!!!

    De exemplu la curentul electric:se anunță prețul ,consumi,plătești și gata.Am contract să dai curent și în schimb dau bani!!!!!!!!

    La fel și la ăștia:TREBUIE SĂ DAȚI CĂLDURĂ pentru că n-am datorii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dacă fac datorii găsiți soluții și tăiați căldura.MIE,nu ALTORA!!!!!



    Este ILEGAL,IMORAL ȘI PENIBIL să tăiați căldura la toată lumea!!!!!!!!!

    Raportează
  • postat de stefan Luni, 13 Ianuarie 2014 10:34 84.117.40.*** Link la comentariu
    0
    9

    S-a capusat schema de personal, asta este cauza. In primul rand cei din TESA. Sa faca curatenie in secretarele, biberoanele puse pe linie de partid pentru a incasa salarii mari si a cotiza la partid, neamurile bagate in sistem pentru a plimba doua hartii. Exact cei cu salariile mai ,,rasarite' care umfla nota de plata'.

    Raportează
  • postat de un cetatean care - si plateste factura luna de luna Luni, 13 Ianuarie 2014 10:31 79.116.97.*** Link la comentariu
    0
    9

    Mai Didi si cum te mai cheama ca nu a auzit nimeni de tine , spune si care sunt rezultatele acestor actiuni din casa in casa , ca din ceea ce ne explici deduc ca ai facut numai cheltuieli cu fluturasi , salariati etc. Concret spune ,,in urma acestei actiuni s-a recuperat suma de ...,,restu vrajeala de 2 lei ca de obicei . Si Graure asta de la Electrocentrale ce vrea ? ... nici nu au venit facturile pe decembrie asa ca de unde vrea bani , intii sa se afiseze si apoi mai vb. Oricum toti sunteti penibili si niste incompetenti fara remediu , am mai spus si cu alte ocazii ... o tara de rahat in care tie sila sa mai traiesti .

    Raportează
  • postat de julien Luni, 13 Ianuarie 2014 10:07 5.13.137.*** Link la comentariu
    0
    5

    in aceasta statistica nu se spune nimic si de sumele furate, care nu sunt deloc neglijabile.

    Raportează
  • postat de popo_acas Luni, 13 Ianuarie 2014 10:04 89.137.220.*** Link la comentariu
    2
    10

    In articol se specifica :
    -o cheltuiala de 128000 lei tichete de masa / 700 salariati =182 lei /angajat ?????????
    -o cheltuiala de 1480000 lei salarii /700 salatiati = 2115 lei/salariat ????????
    Deci , salariati de la apaterm sint foarte bine platiti , mult mai bine decit cei ce lucreaza in conditii grele .
    Cine a aprobat asa ceva ?
    Dl. reporter , fiecare consilier local trebuie intreabat daca el stie acesta situatie . Trebuie sa ne lamurim cu parerea consilierilor , ca acolo se voteaza si se aproba bugetul de la apaterm .

    Misterul pierderilor energetice , inca nu a aparut la suprafata ! Unde se raceste agentul termic ? De ce in conditiile in care avem astfel de pierderi energetice pe traseu , nu se admit debransarile ?

    Raportează
  • postat de Eu! Luni, 13 Ianuarie 2014 09:22 86.34.187.*** Link la comentariu
    0
    10

    "... în luna decembrie 2013, Apaterm a plătit salarii în valoare totală de 1.480.000 lei, la care se adaugă tichete de masă în valoare de 128.000 de lei şi obligaţii bugetare de 810.000 de lei. Practic asta înseamnă că peste 2,3 milioane de lei s-au dus pe forţa de muncă, adică în contul celor puţin peste 700 de salariaţi, şi către bugetele local şi de stat."
    1.480.000 numerar + 128.000 bonuri de masa = 1.608.000 lei net salarii pentru cca 700 salariati (penru care se platesc obligatii bugetare de 810.000 lei). Rezulta un salariu mediu net de cca 2.300 lei/salariat (si cca 1.155 lei/salariat obligaii bugetae)!!!!! La o societate de stat, prestatoare de servicii si falimentara, nu vi se pare cam exagerat aces nivel de salarizare?!?!? Comparati cu salariile din societatile private din galati si vedeti de ce costul gigacaloriei este asa de mare la noi!!!
    Tare de tot!!!!

    Raportează
  • postat de Băi ăștia de la Electrocentrale, voi mai produceți curent electric? Voi vreți să vă acoperiți ineficiența cu aburul livrat ce nu mai este rezidual? Luni, 13 Ianuarie 2014 09:07 109.99.205.*** Link la comentariu
    1
    10

    Odată cu căderea economică a României în 24 de ani de ,,succesuri'', a căzut și consumul de curent electric și cei de la Electrocentrale au ajuns să nu moară de foame și pentru a lor salarii, Termocentrale producerea curentului electric din gaze fiind prea scump pentru a fi livrat în rețeaua națională, deci aburul nu mai este rezidual, este mijlocul lor de existență livrat la prețuri exorbitante pentru sărăcia noastră. Electocentrale este mort, falimentară, curentul electric fiind produs mai ieftin prin energia nucleară, hidro, eoliene,panouri solare, producerea curentului din gaze fiind foarte scump și ineficient, deci Electrocentrale funcționează în regim de avarie, aburul livrat ca agent de încălzire fiind singura lor sursă de venit pe buzunarul gălățenilor.

    Raportează
  • postat de JUSTITIARUL Luni, 13 Ianuarie 2014 08:28 89.136.235.*** Link la comentariu
    5
    4

    MARIUS STANICA, esti penibil, ca de obicei: ,,PS: acum Viata Libera ar fi bine sa intrebe in al 13 lea ceas - de ce nu se implementeaza Conventii de plata cu facturare individuala atat la Apaterm cat si la Apacanal ????"
    Tu mai si citesti articolele, sau debitezi la nesfarsit aceleasi ineptii?
    În perioada 27 noiembrie 23 decembrie, un număr de 94 de salariaţi constituiţi în 47 de comisii mobile şi-au desfăşurat activitatea în teren la Asociaţiile din categoria celor «159 de asociaţii cu contract de furnizare energie termică suspendat» având următoarele obiective:
    - încheierea de Convenţii individuale de plată cu consumatorii finali din cadrul asociaţiilor (campanie desfăşurata din uşă în uşă);
    În această perioadă s-a acoperit un număr de 119 asociaţii şi s-au încheiat 1.820 Convenţii individuale de plată"
    ESTI JALNIC !!!

    Raportează
  • postat de Didi ospatarul rezolva toate problemele Luni, 13 Ianuarie 2014 08:27 5.13.214.*** Link la comentariu
    0
    6

    Didi ospatarul rezolva toate problemele :-)

    Raportează
  • postat de Pentru Marius Stanca de sub mine postare. Luni, 13 Ianuarie 2014 08:12 109.99.205.*** Link la comentariu
    0
    10

    Gazul din apartament este mai scump decât gazul de la Electrocentrale deoarece este subvenționat cu 79 de la stat, adică tot din buzunarul românului, subvenție ce va dispărea în curând conform cu convențiile UE și FMI, deci gaz mai scump, gigacalorie mau scumpă produsă de Electrocentrale și livrată de Apaterm, două societăți falimentare și energofage din proiect la care se adaugă îmbătrânirea sistemului de producere cu a lor cazane ..made URSS'' a Electrocentralelor și țevăraie a Apaterm pierzătoare de căldură observate chiar pe pământul uscat sau dezghețat dintre blocuri.

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Luni, 13 Ianuarie 2014 07:29 79.59.136.*** Link la comentariu
    2
    9

    la un cost de administrare de 3000000 lei noi, impartit la cle 80.000 apartamente la care livreaza vin 37,5 lei / apartament doar costul de functionare al Apaterm.

    Daca cineva isi pune centrala de apartament pe gaz, atunci nu va plati acest 37,5 lei pe luna si nici diferenta de transport al gigacaloriei in valoare de 132 lei, si atunci un apartament (in medie - si sa zicem minimul de 1gigacalorie) economiseste 170 lei pe luna daca nu este clientul Apaterm.
    Acum pretul gigacaloriei ca o fi mai ieftin la Electrocentrale decat a centralei de apartament pe gaz (desi ma indoiesc ca o tehnologie sovietica din anii 60 poate sa bata o centrala pe gaz cu condensare din anii 2010) dar diferenta oricum este mare.

    Ceea ce este de luat in calcul costul de instalare a unei centrale de apartament pe gaz, dar nu am auzit pe nimeni sa zica ca nu merita, sau ca vrea sa se intoarca inapoi la Apaterm.


    CAT DESPRE FALIMENTUL APATERM este frumos ca viata libera tot prezinta cifre, dar pana la urma PRINCIPALUL MOTIV al falimentului Apaterm este ca A LASAT ACUMULAREA DE DATORII si care a dus probleme nu numai furnizorului ci si clientilor - rai platinicii au ajuns la sume extraordinar de mari de platit !!!
    (in UE15 este imposibil sa ajungi sa iti pierzi apartamentul ca acumulezi datorii la vreun serviciu de utilitati care sa ajunga la valoarea apartamentului !!)


    Cum spune foarte bine dl aDrian
    "Mi se pare jenant ca cineva sa zica - Didi Dunitru: "Am mers din uşă în uşă la datornici" - .
    Nu exista tribunal,executor?Datoriile nu au fost acumulate peste noapte ci in ani de zile."

    Exact aceasta este problema. Tot timpul cand asociatiile isi doreau decuplarea ca s-au acumulat prea multe datorii erau refuzati (culmea !) si cand se propuneau sistem de facturare individuala pe apartament datorita unor conventii de plata, se tacea din gura in incompetenta si ignoranta !

    Sistemul de plata, de a incasa banii, sistemul de relatie cu clientii cu adevarat finali - proprietarii de apartamente, este prost si este vina IN INTREGIME a CL Galati, primaria Galati si primarul Galati (toti cei care s-au perindat) si care nu numai ca din incompetenta nu au stiut sa rezolve problema, dar nici nu au vrut sa rezolve problema pentru ca: ba pusculita de afaceri a partidului, ba principalii rai platnici dar beneficiari ai caldurii moca sunt cladiri din administratia statului (spitale, sedii judetene, etc), ba mai dam niste bani de la dezvoltare ca sa facem "modernizari ale sistemului".


    PS: acum Viata Libera ar fi bine sa intrebe in al 13 lea ceas - de ce nu se implementeaza Conventii de plata cu facturare individuala atat la Apaterm cat si la Apacanal ????

    Si ea sa se faca tinand cont de REGULARIZAREA CARE SE FACE ASTAZI de catre Asociatiile de proprietari, care este oricum conform legii, si sa nu mai caute nod in papura si sa puna bete in roate, si sa ceara IN MOD MARSAV, ABUZIV si ILEGAL precum Apacanal alte investitii facute de catre proprietarii de apartamente - tevi noi, robineti noi, contoare noi !!!!

    Eu stiu ca ANRSC spune ca regularizarea cade in responsabilitatea Asociatiei de proprietari (adica responsabililor condiminiilor) si mai ales Apacanal refuza CONTRACTELE individuale tocmai datorita faptului ca nu doresc sa faca ei citirea individuala si regularizarea pe o Asociatie !!!!?!??!?!
    Si atunci de ce cand sa faca sistemul de CONVENTII individuale sa ceara contoare individuale ???!?!?!?

    Nu numai ca se contrazic, dar si fac abuzuri !!
    Pun oamenii pe investitii in mod ilegal si fara motiv, pentru ca de fapt ei sunt INCOMPETENTI si nu isi doresc implementarea oricarui sistem care ar aduce claritate in linea de - furnizor de servicii - client.

    Raportează
  • postat de Trăiască încălzirea globală, Dumnezeu ne-a dat căldură, cu ăștia ai noștri mori de frig și mai iau și bani pe frigul nostru. Luni, 13 Ianuarie 2014 07:07 92.86.70.*** Link la comentariu
    2
    10

    Bună-i încălzirea globală la o Românie ineficientă privind încălzirea pe timp de Iarnă. Bine că nu avem și aer condiționat asigurat de Electrocentrale și Apaterm pe timp de Vară !!!!????!!! Mai simplu, Electocentrale face parte din firma mamă ce are sediul la Ploiești numită Termoelectrica cu pierderi și afaceri proaste timp de ani de zile, firmă apărută de la Năstase pușcăriașu, o șmecherie din care mai fac parte Electrocentrale București și Deva, Deva având alimentare pe cărbune ca bază. Ce distribuie Apaterm? O marfă scumpă ce nu poate fi cumpărată fiind prea scumpă pentru populație, scumpă pentru că pierderile firmei mame numită Termoelectrica fiind foarte mari, firmă datoare vândută, falimentară și odată cu ea și Electrocentrale Galați. Ce mai, trăiască încălzirea globală, să ne ajute Dumnezeu să ieșim în Primăvară cu o vreme caldă.

    Raportează
  • postat de tiri Luni, 13 Ianuarie 2014 06:37 5.13.139.*** Link la comentariu
    1
    5

    De ce Aparermul prin angajatii sai trec eronat si in mod intentionat citirea apometrelor ,cumva ca populatia sa platesca mai mult decit a consuma ca sa-si saveze societatea ,am vazut intro zi ca o masina de a societatii o facea pe taxiul ori isi lua tipul nevasta cu copii de la semaforul din tiglina 1 sa-i duca acasa ,ori era copii unui boss de acolo di nsocietatea mai sus amintita ca de bani de benzina e pentru asa ceva.

    Raportează
  • postat de pepeman Luni, 13 Ianuarie 2014 06:26 5.13.145.*** Link la comentariu
    1
    15

    Tichete de masă? Bravo lor, sunt pe profit.

    Raportează
  • postat de NONI Luni, 13 Ianuarie 2014 06:25 5.13.139.*** Link la comentariu
    2
    11

    Pe luna Decembrie nu au venit plata intretinerii de ce se vorbeste in tirg de asa ceva ,si partea a doua e ca ce-i de la apaterm cincitesc apometrele de scara de de trece alta valoare decit ce-a ce este acolo , ca unii locatari plteasc apa rece cu 4-5 metri cubi mai mult decit se incrie pe apometrul de apartament care e de tip clasa''C''de exeplu eu am platit 8 m.c. in loc de 4 m.c. asta inseamna ca eu am consumat 8000 de litri de apa pe luna ,cred ca fac mincare la elefanti si hipopotami e ceva esit din comun ,cine papa banii astia ,Apatermul cu Administratorul oare???????

    Raportează
  • postat de apa Luni, 13 Ianuarie 2014 05:03 151.18.137.*** Link la comentariu
    2
    15

    Simplu. Apaterm este si a fost pusculita de partid. Directorii din 90 incoace au fost numiti pe linie de partid si practic au ingropat firma asta in datorii. E normal ca oamenii sa nu plateasca datiriile stiind ca ei finanteaza doar campaniile electorale.

    Raportează
  • postat de claudiu Luni, 13 Ianuarie 2014 01:51 5.13.240.*** Link la comentariu
    6
    6

    @ drian: scuze, dar banii se dau la asociatii. de acolo ajung mai departe. mai departe, adica la partide.
    Si zau, parca esti gind la gind cu Zburlea, adjunct la casa de pensii care acum o luna avea datorii la intretinere de 25 de milioane.

    Raportează
  • postat de Drian Luni, 13 Ianuarie 2014 00:15 5.13.212.*** Link la comentariu
    3
    20

    Mi se pare jenant ca cineva sa zica - Didi Dunitru: "Am mers din uşă în uşă la datornici" - .
    Nu exista tribunal,executor?Datoriile nu au fost acumulate peste noapte ci in ani de zile.

    Eu recomand tuturor galatenilor sa nu mai dea nici macar un ban la apaterm sau electrocentrale pentru ca sunt doar doi paraziti care subventioneaza campaniile electorale ale partidelor politice.

    In momentul in care o sa le vedem in faliment o sa avem si schimbarea/solutia din partea celor care ne conduc.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.