Acum se împart banii/ Dacă nu luptă, Galaţiul va rămâne fără infrastructură de transport!

Acum se împart banii/ Dacă nu luptă, Galaţiul va rămâne fără infrastructură de transport!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Modernizarea portului Galaţi, dar şi a legăturilor rutiere şi feroviare pe rutele Galaţi-Brăila-Buzău şi Galaţi-Brăila-Tulcea-Constanţa s-ar putea realiza cu banii europeni * Mecanismul de Conectare a Europei pune pe masă 1,2 miliarde de euro * Care vor fi proiectele finanţate cu prioritate se va hotărî la nivel central


Noua politică în domeniul reţelelor de transport transeuropene (TEN-T) va aduce României, prin Mecanismul de Conectare a Europei (MCE), un surplus de 1,2 miliarde euro, la fondurile ce vor fi disponibile în perioada 2014 – 2020 pentru reţeaua de transport. Sunt fonduri menite să completeze alocaţiile acordate din fondurile structurale, prin intermediul POS Transporturi sau POS Dezvoltare Regională. Ar fi o şansă pentru ca, în sfârşit, Galaţiul să fie pus pe pus harta unor mari proiecte de infrastructură, însă în ce măsură acest lucru se va întâmpla, depinde deopotrivă de capacitatea autorităţilor de a întocmi proiecte coerente.

Galaţiul, pus pe harta TEN-T

Reţeaua transeuropeană de transport (TEN-T) reuneşte cele mai importante artere europene, fie că vorbim de căi rutiere, navale sau feroviare. TEN-T are două componente principale - reţeaua centrală (core network) ce va trebui finalizată până în 2030 şi reţeaua globală (comprehensive network), ce va trebui finalizată până în 2050 – în funcţie de această clasificare fiind realizate şi alocaţiile financiare, şi cotele de cofinanţare. Ei bine, în aceste reţele, portul Galaţi, situat pe Coridorul european Rin-Dunăre, a fost definit ca nod în reţeaua centrală şi are şansa de a atrage fonduri consistente atât pentru dezvoltarea infrastructurii portuare, cât şi pentru asigurarea unor conexiuni intermodale cu reţelele de transport rutiere şi feroviare. Deloc de neglijat este şi faptul că, în reţeaua globală, au fost introduse şi segmente rutiere şi feroviare Galaţi – Brăila – Buzău, precum şi drumul Galaţi – Brăila- Tulcea – Constanţa. „Proiecte importante pentru viitorul Galaţiului au astfel şansa să fie finanţate, dar pentru asta este nevoie şi ca autorităţile locale şi naţionale să fie capabile să realizeze astfel de proiecte, să fie atât de bună calitate, cât şi suficient de mature încât să poată fi transmise Comisiei Europene spre a fi evaluate în vederea finanţării”, ne-a declarat europarlamentara Adriana Ţicău, vicepreşedinte al Comisiei de Transporturi din cadrul Parlamentului European şi iniţiatoare a amendamentelor la MCE favorabile Galaţiului.

Masterplanul şi proiectele

Desigur, una este să se ivească o oportunitate de dezvoltare a Galaţiului, alta e ca aceste oportunităţi să şi fie valorificate. Astfel, un prim apel de proiecte în cadrul Mecanismului Conectivitatea Europei va fi în septembrie. Rolul principal în gestionarea proiectelor va reveni Ministerului Transporturilor, dar acesta se află încă în perioada în care lucrează la Masterplanul în baza căruia va solicitat finanţări atât prin programe cu fonduri structurale, precum POS Transporturi, cât şi prin Mecanismul de Conectare a Europei. „Este important să prioritizeze proiectele, pentru că nu pot fi finanţate toate într-o perioadă scurtă de timp, iar acest lucru se va face prin acest masterplan. Acum, la nivelul Ministerului Transporturilor se face o colectare şi centralizare a fişelor de proiecte din sectorul Transporturi, iar acestea vor fi testate prin intermediul modelului naţional de transport, având ca orizont de timp anul 2030”, ne-a declarat Ionuţ Petrescu, manager public în cadrul Ministerului Transporturilor. Acesta a precizat că principalul criteriu de prioritizare va fi criteriul cost-beneficiu. Aceasta nu ar fi neapărat o veste bună pentru Galaţi, dat fiind faptul că adesea astfel de „analize cost-beneficiu” au fost invocate ca scuză pentru respingerea unor proiecte importante, precum aeroportul sau o autostradă care să ne lege de restul ţării. Astfel, Galaţiul, marcată în ultimii ani de dezindustrializare, riscă să rămână captiv într-un cerc vicios, considerat insuficient de „rentabil” pentru a se mai investi în el. Pe de altă parte, s-ar trece cu vederea că existenţa infrastructurii este generatoare de activităţi economice, iar lipsa ei a adâncit criza socială şi economică a oraşului.

Ce are ministerul de gând

Deocamdată, pe partea portuară, planurile Ministerului Transporturilor sunt încă în faza de studii. De exemplu, în noiembrie anul trecut a fost depus, pe POS Transporturi, o cerere de finanţare de două milioane de euro, pentru realizarea unui „Program strategic de dezvoltare a portului Galaţi”, cererea fiind în curs de evaluare. Cât priveşte „Terminalul intermodal în portul Galaţi”, la nivelul instituţiilor interesate s-a realizat încă din martie 2013 un grup de lucru în vederea realizării studiului de fezabilitate, a identificării modului de realizare şi obţinerea finanţării. Problema e că Ministerul Transporturilor apreciază că studiul de fezabilitate va fi finalizat abia în 2018, în condiţiile în care primele apeluri de proiecte sunt în septembrie 2014, iar alocaţia naţională din fondurile de coeziune din cadrul MCE, care asigură şi cea mai mare cotă de cofinanţare a lucrărilor (85 la sută), e valabilă până în 2016. Prin urmare, Galaţiul poate spera cel mult doar la finanţarea prin MCE a studiului de fezabilitate, iar în ceea ce priveşte lucrările efective mai rămâne de văzut în ce măsuri voi fi considerate prioritare.

Drumurile noastre toate

În ceea ce priveşte drumurile, modernizarea secţiunii rutiere şi feroviare Buzău-Brăila-Galaţi-Giurgiuleşti, inclusă în reţeaua globală a TEN-T, s-ar putea face prin intermediul Mecanismului de Conectivitate a Europei, cu o cofinaţare ce poate merge până la 40 la sută, un argument în favoarea proiectului fiind acela că ar asigura legătura dintre portul Galaţi şi punctul de trecere a frontierei de reţeaua centrală şi Bucureşti, care are statut de nod urban al reţelei TEN-T. Problema e că, parte a reţelei globale, pentru acest tip de proiecte fondurile disponibile sunt de doar cinci la sută din anvelopa financiară pusă la dispoziţie prin MCE. Completări ar putea însă veni din fondurile structurale sau fondurile naţionale. Până acum, nici autorităţile nu sunt lămurite pe deplin dacă vor să facă pe aici vreo autostradă, vreun drum expres, să modernizeze calea ferată sau dacă vor, pur şi simplu, să facă ceva. Cât priveşte drumul Galaţi-Brăila-Tulcea-Constanţa el este, de asemenea, unul necesar pentru această parte de ţară, dar cum reţeaua globală are ca termen 2050, s-ar putea să fie luat în calcul abia după vreo reactualizare ulterioară a Master planului pe Transporturi. Trebuie însă ştiut că, pe lângă factori precum pomenita analiză cost-beneficii, la Ministerul Transporturilor, în secundar, în prioritizarea proiectelor se pot lua în calcul elemente precum crearea de locuri de muncă, factori geografici şi chiar politici. Prin urmare, Galaţiul ar putea avea o şansă dacă s-ar şi găsi autorităţile, agenţii economici sau chiar politicienii care să se bată pentru el. Întrebarea e, mai are Galaţiul astfel de oameni?

Finanţarea prin Mecanismul de Conectare a Europei

Mecanismul de Conectare a Europei (MCE) este menit să accelereze investiţiile privind reţelele de transport transeuropene (TEN-T), reţelele energetice şi de telecomunicaţii. MCE dispune, pentru 2014-2020, de un buget total de 33 miliarde euro.

Strict pentru sectorul transporturi sunt alocate 26,2 miliarde de euro, din care 11,3 milioane de euro au fost virate din Fondul de Coeziune şi pot fi accesate doar de statele eligibile pentru acest fond, printre care şi România.

Pentru proiectele din România s-a făcut o rezervare financiară de 1,2 miliarde de euro, dar, dacă banii nu vor fi folosiţi, ei vor putea fi acordaţi, după 2016, şi proiectelor din alte state. Proiectele finanţate vor fi alese în urma apelurilor lansate de Comisia Europeană, una dintre condiţii fiind ca acestea să fie de foarte bună calitate. Urmărirea derulării acestora se va face pe fiecare etapă. Obiectivul final în politicile europene de transport este ca fiecare cetăţean european să aibă, indiferent de mijlocul de transport, acces în cel mult 30 de minute la reţeaua globală a TEN-T.

Citit 5338 ori Ultima modificare Duminică, 23 Februarie 2014 19:36

17 comentarii

  • postat de Turcitu Hristea
    Joi, 27 Februarie 2014 22:48
    92.80.176.***
    Fresnescule, tata, i-ati pastilele ca ai neuronii terci si varza bai baiatule!!! Du-te si te trateaza la un sanatoriu de nebuni ca nu ai toate doagele si cercurile in regula!!! Cred ca esti unul din cei mai mari prosti si obsedati pe care societatea i-a dat vreodata!!! Gunoiule!!!
    0
    1
    Raportează
  • postat de fresnescu ionel
    Luni, 24 Februarie 2014 23:57
    79.117.178.***
    Mai galatenilor,nu mai muriti voi de grija brailenilor !!!!!.Galatiul sa nascut un oras mort. Sa-i fie tarana usoara. Galateni ,mutati-va la NEW BRAILA. Ma bucur ca uni dintre d-voastra sunt constienti ca Galatiul fara NEW BRAILA ,nu exista. Vreau cartierul Galati .asa cum este cartierul Galata la Istanbul.Si asa Braila a stat cca.300 de ani sub ocupatie turceasca.
    6
    2
    Raportează
  • postat de cine sa lupte??? Ca noi nu avem, si nu am avut parlamentari niciodata dupa revolutie!
    Luni, 24 Februarie 2014 22:29
    5.13.170.***
    Intrebarile sunt: Ce castiga alesii nostrii din asta!? Pot subtiliza fondurile europene? Pot umfla facturile? Se pot alege cu conturi grase de pe urma lucrarilor!?
    Ca daca nu,... cu siguranta nu vom avea terminata nici gara cfr, ce sa mai vb de alte lucrari!
    0
    4
    Raportează
  • postat de INC
    Luni, 24 Februarie 2014 18:48
    5.13.221.***
    Terente are dreptate. De ce s-a dezvoltat şi a apărut Galaţiul? Pentru că a fost poarta Moldovei spre lume. Aici ajungeau bogăţiile Moldovei ce coborau pe Prut şi Siret şi erau urcate pe corăbii la Galaţi. Pe aici intrau mărfurile orientale şi occidentale. Aici călcau prima oară domnii, de aici şi numele de Strada Domnească, stradă Domnească care nu e îndreptată spre Brăila sau spre Constanţa, ci spre Iaşi.

    Noi nu avem o lăgătură decentă cu Iaşul sau măcar cu Tecuciul care e în judeţ la noi. Am fost izolaţi de restul Moldovei, iar pe bucureşteni îi doare undeva de noi, ei şi-au făcut port la Constanţa , au făcut pod la Cernavodă (proiectat de un gălăţean) mai nou au făcut şi autostradă să ajungă uşor la Constanţa şi Galaţiul poate să moară.

    Toate oraşele de pe Dunăre sunt bogate până Dunărea ajunge pe teritoriul României. Peşte nu mai e, comerţ, transport nu se mai face. Porturile româneşti de la Dunăre sunt monumente de sărăcie. După ce şi-au făcut port la Constanţa, mafia din Bucureşti a băgat taxe enorme pe Canalul Sulina care au ruinat porturile dunărene. Valabil încă din perioada interbelică.

    Nici de Brăila nu-s foarte legaţi bucureştenii pentru că deşi brăilenii se consideră munteni, ţinând cont că Brăila a fost 300 de ani raia turcească şi reconstruită şi repopulată cu români (de diverse origini) abia în secolul XIX, muntenii îi consideră moldoveni sau altceva, oricum nu la fel cu ceilalţi munteni. Aşteaptă degeaba brăilenii să-şi facă milă bucureştenii de ei.

    În concluzie, trebuie refăcută ordinea naturală a lucrurilor. Legătură expresă a Galaţiului cu Iaşul şi restul Moldovei, drum expres spre Tecuci etc. Galaţiul să redevină iar portul Moldovei.
    3
    5
    Raportează
  • postat de GHEORGHE MARIA
    Luni, 24 Februarie 2014 16:22
    89.137.222.***
    doresc succes domnului primar , Marius Stan si colaboratorilor !! daca se vrea se poate ----nu ma intereseaza --comentariile rautacioase !!
    6
    3
    Raportează
  • postat de florin
    Luni, 24 Februarie 2014 15:54
    5.13.154.***
    2030 ....Ce orizont ni se ofera.2030.Dupa 24 de ani de recul economic,cultural,educatie ,sanatate ni se ofera un orizont de tot rahatul .Pina in 2030.Si acest lucru doar daca are cine sa ne reprezinte!Ca daca nu are cine sa ne reprezinte .......In 2030 Galatiul nu cred ca va mai exista .Acum este un oras cenusiu,trist fara un viitor .Dar peste 30 de ani???Dar sa nu ne mai plingem!Vine Stan cu tunelul si gata ne-am scos!!!!!!Serios vorbind este un termen extraordinar de lung!Daca asteptam 15-20 de ani ca Galatiul sa fie legat de o autostrada atunci putem inchide acest oras si pa.In acest caz trebuie sa ne mutam cu totii spre Buzau pentru a mai avea o sansa!Galatiul in acest moment este pe locul 3 la somaj pe tara.70% din someri sunt iesiti din plata!Cum cred politicienii ca va mai rezista acest oras fara investitii straine sau romanesti serioase !Si aceste investitii nu vor veni daca de la Timisoara la Galati se face 16 ore cu masina,Si 2 zile cu trenul!Daca se asteapta 15 ani atunci putem spune ca va exista o Romanie saraca in frunte cu judetele din Moldova si o jumatate bine dezvoltata cu judetele din Transilvania ,terminind cu Prahova,Ilfov,Bucuresti.S-a batut apa in piua 24 de ani.Daca o mai taraganam inca 20 putem sa inchidem lumina de acum.
    1
    10
    Raportează
  • postat de cetatean platitor de taxe chiar si celor care dorm
    Luni, 24 Februarie 2014 15:15
    193.230.156.***
    Cine sa se lupte pentru acesti bani???? Care dintre senatori , parlamentari au adus bani la Galati?? Si chiar daca ii aduc , cati vor reveni cetatenilor , adica celor care vor beneficia de ceva??? Neincrederea este imensa in toto ce fac polticienii, ptr. ca ei nu se mai numesc in nici un fel decat politicieni. Cine mai are timp de noi , atata timp cat ei se balacaresc tot timpul despre cine sa preia mai multa putere.Pacat ca nu se gandesc la un Kiev romanesc. Pacat ca au murit oameni dar probabil acesta este pretul. asta ar trebui sa le fie invatatura de minte alesilor nostri, ca poporul ii va cauta si in gaura de sarpe cand va dori sa-si faca dreptate. Incepem incet incet sa credem ca numai asa se va schimba ceva. Ultimul an a fost cel mai nefast an pentru noi si a incununat toti ceilalati ani la fel de nefasti pentru Romania.
    0
    6
    Raportează
  • postat de unu
    Luni, 24 Februarie 2014 14:46
    82.137.9.***
    Prima miscare este modificarea digului, cel putin 2 benzi pe sensul de mers, daca nu chiar 3 benzi.
    Al doilea pas este costruirea unui mega oras prin unirea Galatiului cu Braila, sau unirea Brailea cu Galatiul, nu conteaza denumirea noului oras, lasati orgolile acasa. Prin unificarea celor 2 orase si formarea unui onglomerat, vor aparea si podul peste Dunare si Aeroportul(intre actualele orase Braila si Galati), si zona industriala si comerciala(intre galati si braila, in zona aeroportului) intre galati si braila.
    Atunci ii vom inchide ciocul si lui Tariceanu ca nu avem destul trafic.
    Al treilea pas este legarea de alte orase importante din tara, de exemplu Buzau, PLOIESTI, FOCSANI, TULCEA, CONSTANTA.
    Al patrulea pas, modernizarea traficului pe Dunare, de la barci de pescuit si agrement, la barje si transportoare fluviale, legarea de Delta Dunarii, zone de agrement, pescuit, bazine, restaurante adevarate pe malul Dunarii, chiar si pe barje amenajate in restaurante.
    Al 5 pas, pod peste Dunare care sa uneasca judetul Tulcea cu Mega orasul format din Galati si braila, care sa deschida poarta catre Ucraina si aeroportul nostru.
    DOAR ASA VOM TRAI, ALTFEL VOM SUPRAVETUI, de pe o zi pe alta.Orgoliile nu-si au locul.
    1
    12
    Raportează
  • postat de unu
    Luni, 24 Februarie 2014 14:20
    82.137.9.***
    Terente, ori esti ori te prefaci. Stii cat vrea indianul pe platforma Arcelor mittal?
    30 mld euro. Cate aeroporturi construiesti?
    Cand beti alcool culcati-va.
    Si il vinde pren 2100. Ai de asteptat, te poti imbata in fiecare zi cu apa rece, ca tunelul pe sub Dunare.
    Cand reveniti cu picioarele pe pamant sa-mi da-ti un SMS.
    Te apropii de adevar Marius Stanica.
    0
    4
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Luni, 24 Februarie 2014 11:10
    213.218.53.***
    Informatiile sunt "core network pana in 2030, cealalta pana in 2050"

    cu alte cuvinte, foarte tarziu pentru Galati - Braila.
    Inca 10-20 de ani si nici avantajul "cea mai mare aglomeratie urbana dupa Bucuresti" nu va mai exista.
    Din pacate acest avantaj NU a fost folosit de politicienii INCOMPETENTI din Braila si Galati, timp de 20 de ani, le-au luat-o altii inainte (Cluj, Sibiu, Constanta, Brasov, Timisoara, Iasi, chiar si Craiova; pana si Suceava cu Botosani conlucreaza impreuna !!)

    Suntem la fundul wacii.


    Cred ca este esential atunci doua lucruri pe langa Ploiesti - Buzau - Braila - Galati:

    1. aeroport intre Braila si Galati, pentru ca se poate face mai repede de 2030 !!!
    Si ar aduce un trafic RAPID cu Uniunea Europeana si o dezvoltare a zonei, sau MACAR A MENTINERII unei demografice si locuri de munca cat sa mentina Braila si Galati pe LINIA DE PLUTIRE pana cand va veni si autostrada

    2. ar trebui luat in calcul URMATORUL PROIECT:

    o AUTOSTRADA DE LEGATURA cu calea: Marasesti - Braila / Galati - Tulcea - Constanta cu pod intre Braila - Galati peste Dunare spre Tulcea !!!


    Aceasta legatura ar deschide Suceava - Bacau - Galati - Braila - Constanta - Bulgaria - Turcia...
    Si ar avea si legatura Odessa - Giurgiuleni - Galati - Braila - Constanta - Bulgaria - Turcia ...


    Ca s-o face pana in 2050 ramane de vazut, DAR TREBUIE PUSA PE HARTA !
    Trebuie trecuta acolo !!!

    Daca am avea :
    1. aeroport INTRE Braila si Galati
    2. autostrada Ploiesti - Buzau - Braila - Galati
    3. autostrada Marasesti - Braila / Galati - pod peste Dunare - Tulcea - Constanta

    ar fi fantastic ! si ar fi o infrastructura normala !
    care ar da sansa, daca nu noua, macar copiilor nostri !!
    1
    12
    Raportează
  • postat de Terente
    Luni, 24 Februarie 2014 10:54
    86.127.212.***
    Pt orasul Galati singura optiune este dezvoltarea cailor de comunicatie. Cu sau fara bani europeni, oficialii galateni trb sa identifice cai de realizare a acestui deziderat. Fara Braila, fara Tulcea sau mai stiu eu ce inovatii. Cu cat suntem mai dependenti de altii, cu atat nu vom realiza nimic, Experienta ne arata ca galatenii, au facut de-a lungul istoriei ca orasul sa fie cel mai dezvoltat centru economic din partea estica a Romaniei, numai prin propriile forte.
    Ca exemplu de dezvoltare economica, in primul rand zona combinatului Mittal, care odata inchis, ar oferi conditii excelente pt amplasarea celui mai mare aeroport al Europei de sud est, prin transformarea intinsei platforme de beton, a nenumaratelor ramificatii ale retelelor de utilitati, cat si a necesitatii de conectare aero, alaturi de cele rutiere, feroviare si navale.
    0
    8
    Raportează
  • postat de Alas
    Luni, 24 Februarie 2014 09:34
    194.102.67.***
    Mai Ovidiu, mai copile, orice proiect sanatos pe lumea asta se face cu o analiza cost-beneficiu. Mai mult, europenii astia nici nu dau banii fara o astfelde analiza facuta pe bune. Tu ce ai vrea, cost mare si beneficii mici? Asta o faci pe banii tai, nu pe bani europeni, care sunt stransi de la contribuabili. Si atunci faci si tu proritizare pe criterii politice, cum zici, dar n-ai un Dragnea galatean in guvern pentru asta, pe criterii geografice desi pe ucrainieni ii doare la basca de legatura rutiera din zona asta spre Odessa-jumate din drum e praf, sau pe criteriul cu crearea de locuri de munca, o vrajeala de criteriu fiindca desi somajul e cvasi-inexistent in Bucuresti cei mai multi bani tot acolo se duc. Singura solutie, dupa mine, e asocierea intre GL si BR care ar avea mai multa forta si apoi, punctual, pe diferite proiecte, cooptate Tulcea, Buzau, Vrancea, etc.
    2
    3
    Raportează
  • postat de vio
    Luni, 24 Februarie 2014 09:06
    86.127.209.***
    Evenimentele din Ucraina ar putea influenta pozitiv dezvoltarea infrastructurii in zona Galati.
    Trebuie creata o conexiune( feroviara si rutiera) de transport dinspre zona Odesa spre vest si Turcia. Acest lucru ar ajuta si zona Galati- Braila.
    1
    6
    Raportează
  • postat de Ion Cetateanu
    Luni, 24 Februarie 2014 07:51
    79.116.97.***
    Pariez ca avand actualul parlament si guvern nu se va face nimic .Galatiul si Braila sunt intr-un cerc vicios , investitorii in industie si locuri de munca nu vin ca nu exista infrastructura normala iar guvernantii spun ca infrastructura nu poate fi dezvoltata ca nu-i benefica ,in situatia actuala . Domnilor cocotati la putere ,daca nu ganditi in perspectiva ,lasati locul altora . O abordare in pespectiva ar fi si aceia ca Ukraina va intra in UE iar zona Galati-Braila va devini o placa turnanta a patru tari si chiar a intreg nordului Marii Negre , spre restul UE ,are toate conditiile , porturi ,cale ferata si cu ecartament marit ,legaturi rutiere . Nu lispseste decat vointa si minti luminate.... modernizarea infrastructurii si facilitati pentru investitori .
    1
    15
    Raportează
  • postat de gica
    Luni, 24 Februarie 2014 07:22
    89.137.137.***
    Nea Stanica repede cu studiul de 12 milioane de euro, sa nu -ti pierzi prajitura de 2 milioane ca ai muncit degeaba sa ajungi premar.
    3
    7
    Raportează
  • postat de fresnescu ionel
    Luni, 24 Februarie 2014 07:07
    79.117.178.***
    A doua eliberare a portului Braila ,cat si a orasului Braila,va incepe odata cu eliberarea de sub jugul galatean ,prin infiintarea Universitatii de stat de agricultura si medicina veterinara,desfiintarea APDM-ului,care nu este alt ceva decat o forma de centralizare comunistoida a porturilor riverane la Dunarea interioara,desfiintarea AFDJ-ului,desfiintarea ANAF-ului regional si infiintarea ANAF-ului metropolitan NEW BRAILA,garzii de mediu metropolitane New Braila,MARIREA si NU decaderea portului Braila pe viitor asa cum isi doreste pe drept si orasul Galati,dar acest tradator pe nume Simionescu nu il intereseaza,daca Braila nu se va dezvolta,risca sa se depopuleze , ajungand sa si disp[ara, fara o forta de munca calificata la cel mai inalt nivel. Vreau ca pe viitor cele doua orase sa se intreaca intre ele ,in ceeace priveste dezvoltarea.
    21
    2
    Raportează
  • postat de Blablabla
    Luni, 24 Februarie 2014 00:21
    5.13.174.***
    Ce asteptari sa avem de la autoritatile noastre cand acestia de la MCE/TEN-T nu sunt in stare sa adune informatii si sa faca o harta. Acolo arata ca drumul pe directia Bucuresti-Craiova-Timisoara este terminat, dar acolo nu este nicio autostrada. Intre Bucuresti si Ploiesti arata ca este in proces de modernizare, dar autostrada A3 este terminata. N-au cu cine...
    0
    9
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.