Campania VL "Ei ţin Galaţiul în viaţă": Croissanturile de Smârdan rup piaţa! (FOTO)
Foto: Foto : Bogdan Codrescu

Campania VL "Ei ţin Galaţiul în viaţă": Croissanturile de Smârdan rup piaţa! (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

* Patiserii de la Derpan au ajuns pe locul al doilea la nivel de ţară în topul vânzărilor * Cifra de afaceri a firmei este de peste cinci milioane de euro anual * Aproape o treime din producţie merge la export * Locuri de muncă pentru oamenii din Smârdan şi împrejurimi


De aproape 12 ani, SC Derpan SRL face performanţă departe de lumina reflectoarelor! Produsele care ies pe poarta fabricii din Smârdan a fraţilor Ancuţa ajung nu doar în magazinele din întreaga ţară, ci şi în multe centre de desfacere din Europa de Vest. Cheia sucesului este, fără doar şi poate, munca susţinută şi dorinţa de a face lucrurile să meargă, ne spune Valentin Ancuţa. La acest moment, Derpan ocupă locul doi pe piaţa croissantelor din România, după "Seven Days". Asta, în condiţiile în care aproape o treime din producţia fabricii din Smârdan merge la export.

Lungul drum spre succes

„Şi eu, şi fratele meu Emil am terminat facultatea în 1992. Eu sunt inginer mecanic, nu sunt specializat în industria alimentară, dar am angajat ingineri care să se ocupe profesional de partea asta. Am început amândoi cu tarabe, prin 1992. La momentul acela, permitea primăria să-ţi pui măsuţe pe trotuar şi să vinzi ţigări şi tot felul de turcisme. De acolo, încet-încet, ne-am dezvoltat o afacere de distribuţie. Am văzut că se vindeau bine croissanturile şi mi-am spus că pot să produc şi eu. Aşa am început, cu o linie de producţie mică şi cu circa 30 de oameni, în 2002” ne spune Valentin Ancuţa.

În 2007-2008, Derpan a investit circa 2,5 milioane de euro în liniile de producţie.

„Producem, acum, 2,5 milioane de bucăţi anual şi sperăm să creştem cifrele de producţie. În acelaşi timp, am ajuns la o cifră de afaceri de peste cinci milioane de euro şi ne dorim să creştem până la 6,5 milioane de euro, în perioada imediat următoare”, ne spune Valentin Ancuţa.

SC Derpan SRL produce croissanturi, brioşe, ştrudele şi alte categorii de articole de patiserie.

Flux continuu şi 160 de locuri de muncă

Pentru Smârdan şi localităţile din jur, existenţa Derpanului este aproape o binecuvântare. Doar inginerii - şapte sau opt - sunt din oraş. În rest, cei circa 150 de lucrători din fabrică au domiciliul stabil în Smârdan şi în localităţile limitrofe. "La noi se lucrează în flux continuu. Am oprit liniile de Revelion, vom mai opri de Paşti şi apoi sper că până la Revelionul următor să nu mai fie nevoie să întrerupem producţia", spune administratorul SC Derpan SRL.

Cifrele vorbesc

În 2009, Derpan a avut o cifră de afaceri de 22.747.919 lei şi un profit de 619.841 de lei. În 2010, cifra de afaceri a fost de 19.742.552 lei, iar profitul de 185.529 lei. În 2011, cifra de afaceri a fost de 15.135.333, iar profitul de 14.265 lei. În 2012, cifra de afaceri a fost de 19.090.473 lei, iar profitul de 3.007 lei.

Ce-ar trebui să facă statul pentru producător

Două sunt reglementările pe care le-ar putea opera statul român, astfel încât producătorului autohton să-i fie mai bine. "Din punctul meu de vedere, TVA-ul ar trebui să scadă. În ţările Europei de Vest, TVA-ul la alimente fie este mic, fie a fost eliminat. Ştiu pentru că vând în ţările astea. Spre exemplu, în Grecia este de 13 la sută, în Germania de şapte la sută, iar în Anglia este zero. Preţurile ar putea evolua altfel cu TVA zero. Vorbim aici, practic, despre nişte bani care fie merg la stat, fie rămân la agentul economic. Depinde cum credem că e mai bine: să-i cheltuiască statul sau producătorul. Părerea mea este că mai bine este să îi cheltuiască investitorul. De ce? Chiar dacă eşti patron, nu mănânci cu două guri, aşa că atunci când îţi rămân bani, îi investeşti tot în afaceri, iar asta e bine pentru economie", apreciază Valentin Ancuţa.

Apoi, piaţa de desfacere ar trebui să fie mult mai accesibilă producătorului mic şi mijlociu. "N-ar trebui să avem supermarket de cartier. Faptul că la noi toate supermarketurile sunt în oraş nu face decât să omoare magazinele mici. Din punctul meu de vedere, magazinele mai mari de 200 de metri pătraţi ar trebui să fie, toate, în afara oraşului. Aşa este în străinătate. Până şi la New York se aplică acelaşi sistem", precizează Valentin Ancuţa.

"Resursele se cumpără prin negociere directă"

Se anunţă scumpiri pe toată linia, în sectorul alimentar, din pricina creşterii preţului la gaz şi energie electrică. "Noi nu scumpim. Din punctul nostru de vedere, utilităţile nu prea s-au scumpit. În Smârdan, nu avem gaz, aşa că funcţionăm cu GPL. Iar GPL îţi poţi cumpăra de pe piaţa liberă, avem o mulţime de oferte din care putem alege. Pe piaţa energiei e la fel. Nu ne alegem furnizori decât în urma negocierilor directe, aşa că depinde şi de tine cât plăteşti pentru utilităţi", este de părere omul de afaceri.

Fişa afacerii

Nume: SC Derpan SRL

Domeniu de activitate: industrie alimentară, producţie

Înfiinţare: 2002

Cifră de afaceri: peste cinci milioane de euro

Număr angajaţi: 160

Cine este  Valentin Ancuţa

Administratorul SC Derpan SRL are 46 de ani şi a absolvit facultatea la Galaţi. Este de profesie inginer mecanic şi a intrat oficial în afaceri în 1992. S-a ocupat de vânzare şi distribuţie, dar spune că producţia îi place cel mai mult. "Dacă ar trebui să o iau din nou de la capăt acum, aş alege să fac tot producţie", declară Valentin Ancuţa.

Citit 10546 ori Ultima modificare Miercuri, 02 Aprilie 2014 11:36

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.