Vrăjitorii din (b)Oz

Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Chiar se vede în oraş, după aproape trei decenii melceşti, începutul unor schimbări "pentru prima dată": este excelent că Galaţiul începe să fie respectat şi oraş adevărat, cu piaţete cu monument, cu intrări. O atracţie turistică în tot cazul, care să fie înglobată în ceea ce avem, ar putea fi complexul arheologic castru - necropolă - cavou roman - lapidarium. Un aspect care mă îngrijorează însă, constatând anunţurile guvernului privind construcţia agresivă (dă Doamne, s-o văd şi pe asta!) de autostrăzi într-o ţară acum ab/ruptă de fluxul circulaţiei europene, este că Galaţiul nu apare menţionat şi doar extratereştrii ar putea să ne viziteze fără probleme (dacă ar găsi loc de parcare; din fericire, se lucrează şi acestea). Pod, nu, tunel sub Dunăre, ba (în sine, ar fi fost o atracţie turistică), aeroport - nici măcar pentru curse charter, elicoptere, baloane, avioane de hârtie... Nu mai sunt ele gropile de altădat´, dar drumurile sunt înguste, trec prin localităţi. Şi mai uşor treci Atlanticul, decât să faci Galaţi - Sibiu în maşină!

Mi-a plăcut că ministrul Transporturilor are "ambiţ": se fac proiecte pentru autostrăzi precum Iaşi - Târgu Mureş, Iaşi - Ungheni şi Bacău - Braşov, drumul de mare viteză Paşcani - Siret, dar cum Galaţiul nu prea mai e port, nu vrea nimeni să-l lege. Măcar, pe vremea ministrului Băsescu la Transporturi, sperasem că marinarul va profita de inundaţii şi va băga naibii nave de pasageri pe şosele…

S-a tot văzut cu ochiul liber că din proiecte, care le aduc întotdeauna bani băieţilor deştepţi, nu ies şi construcţii de drumuri. Vorba franţuzului: "Promettre c'est noble, tenir c'est bourgeois" - promit cu nobleţe-n glas "baronii", se ţin de cuvânt, cum ar veni, doar mârlanii de burghezi şi, am adăuga, prostul trage nădejde. Păi, nu visa prin iulie alde Hagi, pardon, premierul Tudose la o reţea de trenuri chinezeşti pe pernă magnetică, probabil cu motor de ascuţitoare, cu viteze enorme ("Simţ enorm şi văz monstruos" - zicea taica Iancu, tot în gară), într-o reţea de transport feroviar dezvoltată în comun de România, Bulgaria, Serbia şi poate Grecia? Ce-or zice însă baştanii UE despre intrarea capitalului chinezesc în Uniune?

Carol I ne-a schimbat Porto-Franco-ul pe CFR şi scria că doar aşa se vor uni real Principatele. În mai 1878, trenul trecea prin Galaţi. Eram legaţi! Acum, ne tot "vrăjesc"… (b)Ozii.

Citit 1851 ori Ultima modificare Vineri, 29 Decembrie 2017 18:18

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.