Aşa-i că iarna nu-i ca vara, dom’ primar?!

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Uite că a venit şi iarna! Iar Primăria Galaţi şi-a dat din nou cu stângu-n dreptul, demonstrând în confruntarea cu zăpada un diletantism incredibil. Credeam că Sărbătorile Galaţiului au fost doar un accident scuzabil. O ezitare a începutului. De aceea am şi jucat rolul „avocatului diavolului” în relaţia cu cititorii "Vieţii libere", care, firesc, mi-au cam sărit în cap. Dar nu! Modul cum au reacţionat autorităţile în faţa primilor nămeţi din „Noul Galaţi” ne arată foarte clar că lucrurile merg la fel de prost în instituţia păstorită de Marius Stan, pe cât de rău mergeau şi înainte. Şi nici n-ar trebui să ne mire asta căci, jalnic, în poziţiile cheie din Primărie şi din societăţile subordonate sunt fix aceleaşi cozi de topor care erau şi sub Nicolae. Ba chiar şi sub Durbacă!
Se vede de la o poştă că instituţia este într-un haos revoltător. În orice oraş care se respectă, scenariul deszăpezirii este un regulament scris, care se aplică automat din clipa în care primii fulgi plutesc în aer. Nu e nevoie de şedinţe, radiograme, videoconferinţe sau de zeci de telefoane disperate în căutarea utilajelor necesare. La Galaţi, primele lame (nişte utilaje cu totul primitive - între noi fie vorba!) au apărut după ore bune de aşteptare. Iar unele străzi n-au fost curăţate nici măcar la ora când citiţi aceste rânduri.
Cei peste o sută de mii de gălăţeni pe care nevoia i-a împins să plece la muncă sau la şcoală au asistat, miercuri, la o bulibăşeală de nedescris. Staţii de autobuz înzăpezite, vifor (apropo, poate se deranjează cineva de la Primărie să repună refugiile pietonale dispărute acum două luni!), autobuze rare şi murdare, carosabil acoperit de nămeţi.
Dincolo de constatarea că lucrurile merg prost, se cuvine să întrebăm Primăria DE CE nu a făcut nimic pentru a evita situaţia în care ne aflăm. Astă vară, când era cald şi bine, ar fi trebui ca noul management urban să socotească ce utilaje trebuie, câtă motorină, câtă sare, cine şi unde să acţioneze. S-au făcut toate astea? Dacă ne uităm în jurul nostru nu puteam să zicem că da. Cum spuneam mai înainte, au dispărut până şi prăpăditele alea de refugii din staţiile de autobuz, căci - nu-i aşa? - dom’ primar vine la serviciu cu 4x4, nu cunoaşte sentimentul de pieton. Evident, utilaje de deszăpezire nu s-au cumpărat. Aşa că treaba se face - când se face! - ca şi până acum: cu tractoare vechi de peste 20 de ani, care târâie după ele nişte lame ruginite, rupte, antice.
De ce nu s-au îngrijit Primăria şi Ecosal de dotarea cu utilaje performante de deszăpezire? Aflăm de pe SEAP (sistemul de achiziţii publice): pentru că au fost ocupate să procure chestii precum sistem de comunicare de tip dispecerat taxi, sistem de monitorizare a tranzacţiilor imobiliare, sistem de supraveghere video, automacara, autoturisme, etc. Mă îndoiesc că se prăpădea Galaţiul de nevoia celor amintite mai înainte, dar sunt convins că nişte freze pentru zăpadă ne-ar fi folosit de minune acum.
În fine, aş vrea să-i spun domnului primar Marius Stan că în administrarea oraşului nu-i ca la fotbal. Nu poţi suspenda activitatea Primăriei până la primăvară, când se ia zăpada şi dă colţul ierbii, taman bine pentru bătut chişca pe izlaz. Nu! Oraşul are nevoie mereu, fără vacanţă între tur şi retur, de oameni competenţi. Iar dacă nu va fi aşa, urmează un cartonaş roşu, mare cât tot mandatul!

Citit 1876 ori Ultima modificare Miercuri, 12 Decembrie 2012 21:25

39 comentarii

  • postat de costi
    Vineri, 14 Decembrie 2012 14:34
    Ce ai ma cu utilajele vechi? Poti sa-mi dai macar un exemplu de autobuz care a ramas blocat in zapada? Nu cred...desi au cazut 30 cm de zapada. Daca utilajele ar fi fost noi, ce motiv mai gaseai pentru critici? Ca lucratorii au mustata?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Medic
    Joi, 13 Decembrie 2012 23:13
    Din ce-am observat, tie iti trebuie si o carte de gramatica. Ai mari probleme cu limba in care comunici. Dar esti foarte critic cu ceilalti. Toti suntem niste prosti, din ce vad, iar tu esti geniul neinteles al Galatiului. Somn usor!
    0
    0
    Raportează
  • postat de zombi
    Joi, 13 Decembrie 2012 23:05
    da, faptul ca nu s-au repostat inteligentele replici ale d-lui ziarist si postarea lui johnescu imi spun ca si lasitatea e una din tarele omului. asta e. pentru cei ce ati postat fara sa stiti despre ce e vorba, numai de bine. dar eu ce vina am ca trebuie sa traiesc aceleeasi vremuri cu voi? sigur nu o sa intelegeti nimic. asta e. ma duc si-mi i-au diazepanul. somn usor tuturor si chiar d-lui ziarist.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Glock
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:54
    Mi-a placut articolul.
    M-au dezgustat comentariile.
    Nimic inteligent, doar măgării infantile.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Medic
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:42
    Mai flacai, intre basistii aia nenorociti si voi, stanistii focosi, nu e nici o diferenta. Sunteti la fel de nesimtiti, mai. Voi va vindeti si mama pentru Stan, mai. Nu vorbesc despre principii, ca voi n-aveti de alea. Nu s-au impartit la TNL. V-au dat doar fulare galbene. Trăiască geniul de la primărie!
    0
    0
    Raportează
  • postat de suparatu`
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:36
    Medic, daca taceai, intzelept erai !
    0
    0
    Raportează
  • postat de Medic
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:30
    Erati mai simpatici cind i-o trageati lui Crangan :))))))
    0
    0
    Raportează
  • postat de Medic
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:28
    Prieteni! Iar nu v-ați luat diazepamul, așa-i? :))))))
    0
    0
    Raportează
  • postat de zombi
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:24
    cetateanului prea simplu ii spun ca am abonament si copil cu o virsta poate mai mare ca a lui. mi-e mila de tine, cetatene ce vei devenii din ce in ce mai simplu.
    0
    0
    Raportează
  • postat de A_simple_citizen
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:23
    Mai, eu am urmarit toate articolele despre zapada. Peste tot am dat de voi, care incercati din rasputeri sa-l faceti din Stan un erou si din cei care-l critica niste nenorociti. E cam mult mai, nu credeti? Ne jigniti inteligenta la toti cei care am avut miercuri o zi de cosmar in acest oras. Ce discutam noi aici? Ma doare in basca daca ziaristul asta e vreun geniu sau un tantalau. Ce scrie el e corect, iar asta e pentru mine sufiecient.
    0
    0
    Raportează
  • postat de suparatu`
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:17
    Are dreptate Zombi, abtine-te si nu mai ridica osanale CA MAI MULT STRICI LUCRURILE !
    0
    0
    Raportează
  • postat de A_simple_citizen
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:15
    Zombi, ma indoiesc ca ai abonament, cum ma indoiesc ca ai mai mult de 14 ani. Taica-tu stie ca tu stai asa de mult pe net? Mai lasa-ne, ma, cu figurile astea de cocalar nedus la femei. Ai ceva de spus despre articol, spune. In rest, consumi turkish delight. Pricepi?
    0
    0
    Raportează
  • postat de zombi
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:10
    eu sint sigur ca unii din agitatii revoltati au abonament. pina nu apar replicile date de d-l ziarist te rog sa te abtii.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Bravo Costel Crângan, ăsta-i adevărul crud și dureros.
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:10
    Bravo editorialistului, bravo Costel Crângan, le-ai spus-o pe șleau și bine le-ai scris. Bravo, ce să mai comentezi. Ăsta-i adevărul crud.
    0
    0
    Raportează
  • postat de A_simple_citizen
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:06
    Crangane, nu te lua dupa toti agitatii astia. Fa-ti treaba de ziarist, ca o faci bine. Te citesc de vreo 10 ani si tot timpul mi-a placut ce ai scris. Sunt sigur ca niciunul dintre astia suparati si revoltati de pe aici nu a cumparat niciodata Viata libera. Multi dintre postacii de pe aici au interes sa distraga atentia publicului de la adevar. Pina la urma, problema e ca Stan nu si-a facut treaba, nu ca a facut sau n-a facut ceva ziaristul. Restul e gargara pura.
    0
    0
    Raportează
  • postat de zombi
    Joi, 13 Decembrie 2012 22:02
    de ce lipsesc si comentariile d-lui ziarist ca replici la ce s-a postat?
    0
    0
    Raportează
  • postat de suparatu`
    Joi, 13 Decembrie 2012 21:54
    Da, multzumesc pentru ca a-ti repostat comentariile lipsa, asha mi se pare corect ! Consider ca intentiile sunt bune de ambele parti (cititori - ziaristi) vis a vis de soarta orasului nostru. Si vis a vis de Viata Libera care este parte integranta a acestui oras ! Problemele pornesc - dupa parerea mea - de la faptul ca ambele parti vor binele orasului + ziarului ...
    Mai lipseste/lipsesc comentariul/comentariile lui Johnescu, ar fi fair play din partea dv. sa le readaugati, omul si-a spus doar parerea, nu a dat cu paru`
    0
    0
    Raportează
  • postat de zombi
    Joi, 13 Decembrie 2012 21:47
    d-le ziarist, ca sa ascunzi aroganta si felul neprofesionist in care ai facut postari pe seama comentariilor decente pe care le-ai sters trebuie sa mai faci un lucru: sa stergi si articolul pe care l-ai facut. este o recunoastere a modului in care ai scris pina acum. cind ai vrut ai fost "avocatul diavolului", cind vrei treci ca avocat de partea realitatii. eu cred ca este dovada cea mai clara prin care iti inchipui ca poti sa te joci cu un articol intr-un ziar ce reprezinta si se adreseaza galatenilor. este un ziar ce aduce informatia galatenilor. nu te poti juca cu atitudini de "aparator" a cui vrei si cind vrei. tu o spui, in articol cu o usurinta de neinchipuit. m-am razgindit, V.L nu e reprezentata de c. cringan. sint multi alti ziaristi care nu se joaca cu informatia. asa ca voi ignora doar ce vei scrie tu, d-le c.cringan si nu ziarul. mai multa modestie si caracter, d-le ziarist.
    0
    0
    Raportează
  • postat de suparatu`
    Joi, 13 Decembrie 2012 21:23
    Dl. Crangan, de ce ai sters postul meu si alte posturi scrise in intervalul 15,02 si 20,45 ? Erau decente si nu jigneau pe nimeni, dar aratau adevarul ! Crezi ca vei fi un ziarist mai bun daca apelezi la astfel de metode ? Se intampla lucruri ciudate si foarte neplacute pe aici dac cineva sterge opiniile cititorilor acestui ziar ....
    0
    0
    Raportează
  • postat de Noul Galati
    Joi, 13 Decembrie 2012 21:17
    Noul Galati :::::)))) Stan pana acum e praf , numai promisiuni.

    Multa Bafta Stan!
    0
    0
    Raportează
  • postat de costi
    Joi, 13 Decembrie 2012 21:15
    @Aurel_Stoian, pune mana pe lopata, ca nu vine tractorul sa-ti curete scarile blocului si trotuarul. Eu am camera video pe masina. Da-mi un Id de mess, sa-ti trimit film cu plimbare prin IC-frimu, in care nu dau de zapada pe strada.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Aurel_Stoian
    Joi, 13 Decembrie 2012 21:06
    costi, esti un nesimtit. La mine tot, in IC Frimu, nu e curat nici acum
    0
    0
    Raportează
  • postat de Costi
    Joi, 13 Decembrie 2012 20:45
    Domnule Costel Crângan daca asta nu e articol politic atunci inseamna ca l-ati scris de pe o plaja exotica, folosindu-va imaginatia. Eu nu am mai vazut cartierul I.C. Frimu curatat in intregime (printre blocuri) de zapada, NICIODATA (si locuiesc aici de 25 de ani). Pe vremea primarilor-fosile, zapada care cadea in noiembrie se transforma in valuri de gheata si ramanea pana in martie. Am proaspete in memorie clipele in care mi se intorcea masina de-a latul, cand incercam sa escaladez valurile de gheata de pe carasabil. Sa va fie rusine pentru felul in care va faceti meseria.
    0
    0
    Raportează
  • postat de suparatu`
    Joi, 13 Decembrie 2012 19:37
    Dl. Crangan, apropos de fraza : ``Uneori greşesc şi e bine să mi se atragă atenţia``i-mi permit sa-ti transmit urmatoarele: nu este corecta atitudinea ta ce reiese din raspunsurile dumitale. Miroase a amenintare. Te aprinzi cam repede/tare si fara motiv intemeiat, exagerezi pornind de la niste lucruri marunte. ZOMBI si Johnescu au dreptate, in comentariile lor. Uite asha se pierd cititori ai ziarului !
    0
    0
    Raportează
  • postat de zombi
    Joi, 13 Decembrie 2012 18:39
    multumesc de lamuriri. in situatia in care orice persoana e subiectiva, orice postare de acum incolo in V.L mi se pare de prisos. daca i se pare d-lui ziarist ca-i ating imaginea? el ca ma minte de multe ori si nu prezinta obiectiv lucrurile nu e de condamnat ? atunci de ce mai exista comentariile? scoateti-le definitiv. daca o doamna a spus ca a-ti pus-o la dat zapasa, va atins chipul? cred ca exagerezi mult, d-le ziarist si ca replica la aroganta dumneavoastra imi rezerv dreptul sa va ignor de acum in colo, atit pe dumneavoastra cit si ziarul pe care il umpleti de scrieri subiectiv adevarate din punctul d-voastra de vedere. multa stima si chiar daca va ating dreptul la chip va spun din nou: sa va fie rusine d-le ziarist c. cringan. de ce ? pentru ca eu cred ca sint obiectiv si dumneavoastra ca sint subiectiv.
    0
    0
    Raportează
  • postat de zombi
    Joi, 13 Decembrie 2012 17:25
    d-le ziarist, ce ai vrut sa dovedesti in ceea ce ai postat in legatura cu parerea userului BUF? ca al urmat cursuri de securist, sau ca trebuie toata lumea sa te elogieze? oricum comentariu a fost mult prea decent pentru ce ai facut tu dupa aceea. sa-ti fie rusine.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Zap
    Joi, 13 Decembrie 2012 15:02
    Unde e gloata de shontorogi neghiobi care statea la 5 grade afara in fata monumentului eroilor si urlau ca "jos Basescu!" , ai?
    Unde sunteti mai leprelor sa va vad cum urlati si impotriva lui Stan ca va lasa sa inotati prin noiane? Nu sunteti, nu?
    Normal, doar la ordinele lu' tatucu' PSD se poate.
    Sau poate daca va da MITA ca sa iesiti in strada ca niste pomanagii de doi lei. Oportunisti ordinari fara pic de coloana vertebrala pentru a va sustine o pozitie - va aplecati cum bate vantul.
    Si taaaaare vine "vantul" de ulei,faina sau cu ce naiba va mai mituiesc aia ca sa faceti scandal si circ in strada la o varsta la care ar trebui sa va petreceti timpul cu nepotii si sa faceti testamentul.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Zap
    Joi, 13 Decembrie 2012 14:57
    Imi place toata lumea este asa de revoltata si mirata ca prea-marele Stan este exact din acelasi material ca si edilii precedenti.
    "Cuuuum? Vrei sa spui ca cei de la conducere FURA si nu NU FAC NIMIC !? Glumesti??"

    Imi pare rau sa va spulber visele dar au facut asta de cand au vazut ca masa cerebrala av otantilor are dimensiunea unei alune.
    Orasul asta nu STIE sa voteze decat PSD ( sau USL, care de fapt e PSD cu niste partide de forma acolo ). Sunteti tinuti de gat cu capul in mocirla de mosnegi si babe care duc dorul vremurilor apuse.
    Ce le pasa lor ce se intampla cu orasul asta? Ei si asa mor in 10-15 ani cel mult. Dupa noi potopul !

    Si uite-asa primim ce alegem.
    D-nul Costel imi pare tare naiv daca inca mai considera clasa politica capabila de "redemptie".
    0
    0
    Raportează
  • postat de Aramis
    Joi, 13 Decembrie 2012 14:44
    Cer si eu scuze lui PEPEMAN ca ma bag, dar trebuie sa constat ca in vreme ce faptele descrise de dl Crangan sunt clare si adevarate, coada de lopata invocata cu patos de BUF e confirmata doar de ea/el. Trebuie sa acceptam ca una e sa zici si alta e sa ai dreptate. Malitia se bazeaza de regulă de fapte dovedite, nu pe secretii ale ficatului. Zic si io, nu dau parul.
    0
    0
    Raportează
  • postat de pepeman
    Joi, 13 Decembrie 2012 14:10
    Domnu' Crângan, îmi cer scuze că mă bag în vorbă dar maliţia e un bun al întregului popor, ca să rămânem la stilul populist promovat în materialul de faţă. Te-ai luat de 4x4-ul primarului şi de cozile de topor din Primărie, BUF s-a luat de coada de lopată a dumitale.
    0
    0
    Raportează
  • postat de BUF
    Joi, 13 Decembrie 2012 12:25
    ALFAR iti confirm eu ca domnul Crangan nu stie sa puna mana pe lopata. El lasa doamnele sa se ocupe de treaba cu dezapezitul din fata locului de munca.
    Macar articolul acesta releva realitatea, in comparatie cu cel de serbarile Galatiului.
    0
    0
    Raportează
  • postat de tanvuiadan
    Joi, 13 Decembrie 2012 12:15
    In sfarsit!!!!! O voce clara limpede care spune adevarul, adevarat. Nu va suparati d-le PRIMAR iar ati dat cu stangul in dreptul siu cde la capat... De ce nu sutati unde trebuie asa cum ati promis??? Dati afara fara mila jigodiilke de la serviciile PRIMASRIEI. sa auzim ca a plecat directorul de la tehnic , de la urbanism etc. , altfel nu faceti treaba , dacxa intr-adevar vreti sa faceti ceva ptr Galati.
    0
    0
    Raportează
  • postat de suparatu`
    Joi, 13 Decembrie 2012 10:27
    Costele, nu stiu ce sa cred despre ``intoarcerea armelor`` facuta de tine. Sincer, acum ai pus problema bine, chiar foarte bine, da-i inainte in scris cu ADEVARUL, numai cu ADEVARUL, indiferent cat de dureros este si pe cine loveste ....
    0
    0
    Raportează
  • postat de gogu
    Joi, 13 Decembrie 2012 10:11
    Putem sa cintam in cor " Io iarna iar dorm!! "
    0
    0
    Raportează
  • postat de ALFAR
    Joi, 13 Decembrie 2012 09:39
    TO: ooo daaaa
    Intimplator am trecut azi dimineata prin fata Vietii libere, iar trotuarul este curatat. Asa ca lasa diversiunile! Stan al tau e un mare bou!
    Apropo, tu ai curatat zapada în fata blocului tau?
    0
    0
    Raportează
  • postat de zombi
    Joi, 13 Decembrie 2012 09:35
    interesanta intoarcere a armelor, d-le ziarist. se datoreaza faptului ca misiunea a fost indeplinita si la scurt timp dupa ce au trecut alegerile deschidem ochii? ha.
    0
    0
    Raportează
  • postat de anda
    Joi, 13 Decembrie 2012 07:41
    adevarat cozi de topor....i ati ales acum spalati va cu ei pe cap 4 ani !!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de oooo daaaaaa
    Joi, 13 Decembrie 2012 06:15
    Dar daca v-ati fi deszapezit singuri trotuarul din fata Vietii Libere, mai ziceam. Asa, sunteti niste habarnisti care stati dupa perdele.
    0
    0
    Raportează
  • postat de X
    Joi, 13 Decembrie 2012 04:23
    Comoletez titlul : "si Galatiul ca stadionul "
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.