Mămăliga fierbinte pe calea ferată

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
2 comentarii

Cât timp companiile CFR SA şi Transferoviar încă se mai gândesc a cui e linia de cale ferată ce leagă Galaţiul de Bârlad şi cine trebuie să investească pentru consolidarea zonei dintre Râpa lui Tuluc şi malul Brateşului, oamenii care locuiesc în areal riscă să fie luaţi la vale cu tot cu case. Situaţia de la Tuluceşti nu este decât o altă dovadă că în Galaţi - şi în România, extrapolând - lucrurile iau turnuri absurde şi miraculoase. Sau miraculos de absurde. Avem o Românie mocirloasă, plină de instituţii care s-au învăţat să joace leapşa şi să ascundă mizeria sub preş. Mizeria se adună în subsolurile instituţiilor de conducere, umflă, umflă până se sparge buboiul, iar Galaţiul se duce la vale. În acest joc de-a mămăliga fierbinte pe linia de cale ferată realizăm că, atunci când e vorba de responsabilitate, toţi îşi bagă capul în pământ ca struţul. Purtătorul de cuvânt al companiei CFR se scuză prin faptul că linia a fost închiriată companiei Transferoviar şi astfel nu este de datoria companiei de stat să investească pentru rezolvarea problemei. Potrivit Transferoviar, oricum ar fi, suma pentru stabilizarea terenului ar fi atât de mare încât nu ar putea fi suportată nici de o companie, nici de cealaltă. La cum se prezintă situaţia, singurul lucru care are cele mai mari şanse să se mişte este... terenul. Este a treia oară când pământul o ia razna între Galaţi şi Tuluceşti, la malul Brateşului, şi totuşi o soluţie de lungă durată, viabilă, nu s-a gândit nimeni să dea, darămite să o şi implementeze. S-au încercat nişte soluţii în anii '90, când s-a mai întâmplat minunea ca liniile să o ia la vale. Dar fenomenul parcă a fost dat uitării, ca şi cum n-ar fi existat vreodată. Ne întrebăm ce au făcut în acest timp autorităţile. Până la urmă, pe terenul acela locuiesc oameni, nu este numai linia de cale ferată a cărei responsabilitate este aruncată dintr-o parte în alta. Şi în cazul căii ferate, şi în cazul caselor ridicate pe terenul cu probleme, sunt la mijloc vieţi omeneşti. Au trecut deja patru zile de la alunecarea de teren şi nu este exclus ca evenimentul să se mai repete, ba chiar se estimează că fenomenul să durează circa o lună. După o întâlnire a Grupului de Suport Tehnic pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de accidentele pe căile de comunicaţie, în cadrul Prefecturii, s-a venit doar cu o promisiune: CFR Infrastructură va înainta Ministerului Transporturilor o informare amănunţită asupra situaţiei actuale, astfel încât să se poată lua măsuri pentru repunerea în circulaţie a liniei ferate şi aducerea terenului la starea iniţială cât mai curând posibil. Deocamdată mai avem de visat până se vor lua propriu-zis măsuri. Asta dacă nu cumva va trebui să ne luăm adio de la linia ferată şi poate şi de la vreo casă.

Citit 1351 ori Ultima modificare Luni, 25 Februarie 2013 18:14

2 comentarii

  • postat de Desființarea celor de la amenajări funciare și lipsa banilor va duce la amplificarea eroziunii pe toată Valea Prutului. Poveste de pe timpul lui Ceaușescu. Marți, 26 Februarie 2013 10:35 Link la comentariu
    0
    0

    Știu de la o pensionară ce a lucrat la amenajări funciare, amenajări funciare ce nu mai există prin dispariția vremurilor comuniste. După terminarea amenajări văi Siretului pentru irigați a Bărăganului, s-au apucat de amenajarea văi și scurgeri vadului Prutului realizate numai 20%, amenajări pentru reducerea eroziuni solului ce este foarte mare în zonă, amenajări cu mari cheltuieli financiare din cauza dificultăților amenajări hidrotehnice,unde apa freatică este ridicată, solul foarte instabil compus loess, îndiguiri a Prutului și chiar a faliilor de suprafață. Problema era că trebuia să lucreze și basarabenii pe celălalt mal, iar URSS din acea perioadă nu vroiau.

    Raportează
  • postat de livia Marți, 26 Februarie 2013 06:29 Link la comentariu
    0
    0

    CE REPEDE SE SPALĂ PE MÂINI ALEŞII NOŞTRI! HALAL SPECIALIŞTI!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.