Ce facem, dom’ primar, redăm teren agriculturii?

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

N-avem de ce să ascundem faptul că „Viaţa liberă” a susţinut demersurile primarului Marius Stan pentru modernizarea Galaţiului. Ni s-a părut corect să avem o atitudine pozitivă faţă de deciziile menite să dea o faţă civilizată oraşului, prin demolarea coteţelor, dar şi prin construirea de parcuri, parcări, locuri de joacă. Totul e să se facă! Deocamdată, însă, doar s-a mimat acţiunea, căci cele două terenuri vizate de modernizare (lângă liceul Economic şi la Ancora) încă nu-s libere, iar despre începerea investiţiilor în ceea ce s-a promis, nici pomeneală.

Îmi e teamă că o să cam iasă cu scandal dacă primarul Marius Stan nu are puterea să gestioneze aşa cum trebuie restructurarea urbană. Să fie foarte clar: nu suntem în epoca stalinistă, când toţi tembelii aburcaţi la putere demolau satele româneşti „pentru a reda terenul agriculturii”. Acum, oamenii au drepturi. Acceptă sacrificii doar dacă li se oferă ceva în schimb. Şi nu vorbesc aici despre despăgubiri individuale, ci despre calitatea vieţii urbane.

Deocamdată, starea de spirit a populaţiei oraşului e pozitivă. Peste 80 la sută dintre gălăţeni susţin demolarea garajelor în vederea modernizării zonelor respective. Proprietarii de garaje sunt furioşi, dar înţeleg, fie şi în parte, că e nevoie să ne civilizăm. Însă dacă până la toamnă în locul garajelor dărâmate nu se vor face parcările promise (fie şi în formă simplă, deşi ar fi de preferat unele etajate), lucrurile vor cunoaşte o întorsătură cumplită. Marius Stan se află, practic, în momentul în care se „aleg apele”: ori intră în memoria colectivă ca un gospodar adevărat, ori va fi etichetat ca un şmenar care s-a jucat de-a Dumnezeu. Gălăţenii au aşteptări, iar edilii n-ar trebuie să se joace cu aşteptările lor.

Nu e vorba doar despre garaje. Ele sunt doar un aspect al problemei. Bunăoară, încă mai aştept ca Primăria să continue modernizarea parcurilor, aşa cum a promis în momentul în care inaugura spaţiul verde pilot din Micro 38. De asemenea, aştept să se rezolve chestiunea reparării străzilor. Dar să se rezolve, nu să se „regizeze” contractele în aşa fel încât să fie „îndestulate” firmele care au cotizat. Aştept şi să elucideze şi haosul de la Apaterm deşi, personal, am impresia că Primăria nu prea vrea să ia taurul de corne în chestiune, căci ar deranja nişte „grupări interesate”. Şi tare mă tem că în iarna viitoare vom tremura mai abitir decât în iarna trecută.

Ar mai fi şi chestiunea Apă Canal, o societate publică scăpată de sub control, care face profituri grase  jefuind populaţia. Este imoral să faci profit dintr-o activitate de monopol. În nici un oraş din regiune apa nu e aşa de scumpă ca la noi, iar asta spune multe despre eficienţa managementului de la Apă Canal. Nu trebuie să uităm traversarea Dunării. Am senzaţia – poate greşită – că asist la un circ ieftin. Stan se bate cu cărămida-n piept că face tunel, deşi strategia guvernamentală (deci şi finanţarea) indică pod. La Brăila. Caz în care nu mai e nici un investitor atât de nebun încât să dea bani pentru tunel, căci nu va fi rentabil în vecii-vecilor. Şi-atunci de ce trebuie să mai cheltuim 10 milioane de euro pentru studiul de fezabilitate?

Începe să mă înspăimânte ceea ce văd la Primărie. Multă ineficienţă, multe învârteli şi multă gargară. Fapte, mai deloc. Dacă stau bine să mă gândesc, nu asta au votat oamenii.

Citit 1502 ori Ultima modificare Marți, 15 Aprilie 2014 18:07

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.