"Camerele în sălile de examen ar trebui ţinute 100 de ani"

"Camerele în sălile de examen ar trebui ţinute 100 de ani"
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

 

  • Bacalaureat diferenţiat, reforma învăţământului, revizuirea tipului de subiecte la matematică, preocuparea părinţilor pentru studiul elevilor ar fi câteva soluţii propuse de oamenii din învăţământul gălăţean pentru ameliorarea rezultatelor la bacalaureat

 

Procentul de promovare a examenului de bacalaureat de anul acesta este mai mare decât cel de anul trecut, dar nu este mulţumitor. În continuare, mai bine de jumătate dintre elevi nu au luat note de trecere - promovabilitatea fiind de 45,09 la sută, înainte de contestaţii, cu zece procente mai mare decât în 2011, când a fost 35 la sută. Dacă privim procentele din anii anteriori, constatăm că la Galaţi cam acesta a fost nivelul, cu mici variaţii. În timp ce, înainte de instalarea camerelor de luat vederi, în unele judeţe se înregistrau procente astronomice (98 la sută în Suceava, de exemplu), la noi a fost 55 la sută în 2008, 59,82 la sută în 2009 şi 50,44 în 2010.

„Şi fără camere, la noi a fost un examen obiectiv”

Directorul de la pedagogic, Mitică Dudău susţine că şi pe vremea cât a fost inspector general-adjunct şi s-a ocupat de bacalaureat, la Galaţi examenul s-a dat cu obiectivitate: „La noi surprizele au fost mai mici la instalarea camerelor”.

Menţinerea unui examen cinstit

Cei mai mulţi dintre directorii cu care am discutat sunt de acord cu menţinerea camerelor de luat vederi la examene. Mai ales cei unde promovabilitatea este mică. „Am suferit că avem un procent atât de mic. De altfel, se prefigura încă de la simulare, când am avut 9 la sută. Dar camerele de luat vederi trebuie ţinute de acum în o sută de ani. Aşa poate schimbăm mentalitatea românului spre cinste”, ne-a declarat Luminiţa Nichita, directoare la „Elena Doamna”.

Nici directorul de la „Metalurgic”, Ionel Hăulică, nu vrea să se renunţe la camere: „Sunt foarte bune. Îi învaţă pe elevi să fie conştienţi, la modul cinstit, de valoarea lor”.

Bacalaureat diferenţiat

O altă durere a directorilor liceelor tehnologice, acolo unde de regulă se obţin procentele cele mai mici de promovare, este faptul că mult promisul bacalaureat diferenţiat nu se pune în practică. „Sunt elevi care au intrat la liceu cu medii de 3 şi 4 la matematică sau chiar mai mici. Au venit cu goluri care nu s-au astupat peste noapte. Materia stufoasă de liceu nu poate fi asimilată pe nişte goluri. Acesta este nivelul cu care vin. De ce trebuie să  termine liceul? Şcolile profesionale sunt bune. Ar trebui să se facă odată bacalaureatul diferenţiat. Ei pot fi nişte meseriaşi buni, dar n-au cum să mai ajungă la matematică la nivelul cerut de o programă prea complicată”, spune Ionel Hăulică.

Responsabilizarea părinţilor

Inspectoarea generală Laura Marin susţine că cele zece procente în plus de anul acesta se datorează faptului că elevilor chiar le-a intrat spaima în vine. Pentru ca rezultatele să fie mult mai bune, crede că ar trebui gândite schimbări la nivel macro, nu soluţii de moment. „Părinţii ar trebui  să fie mai responsabili şi să-i controleze să meargă la pregătirile pentru bacalaureat. Toate liceele tehnologice au avut programe de pregătire specială pentru bacalaureat. Veneau 2-3 de la fiecare unitate. Nici n-au fost interesaţi să înveţe, dar nici părinţii nu-i mai controlează. Noi facem pregătirile, dar nu suntem în măsură să-i obligăm să vină”, spune inspectoarea generală.

Aceasta susţine că şi cei de la minister ar trebui să adapteze subiectele de matematică la nivelul la care pot ajunge nişte elevi care au intrat cu note foarte mici la liceu: „E clar că trebuie o reformă unitară în învăţământul preuniversitar, care să înceapă cu clasa I şi să se termine la bacalaureat. O reformă care trebuie menţinută măcar 12 ani, atât cât îi ia unei generaţii să termine şcoala”.

Citit 2659 ori Ultima modificare Luni, 09 Iulie 2012 19:06

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.