Cinci ani de 112

Cinci ani de 112
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă asigură preluarea apelurilor de urgenţă de la cetăţeni şi, după caz, transmiterea acestora către agenţiile specializate de intervenţie - Ambulanţei, S.M.U.R.D.-ului, Poliţiei, Jandarmeriei, contra-terorismului, precum şi altor structuri stabilite prin hotărâre a Guvernului * 

La mulţi ani, 112!

Din 7 aprilie 2005, 112 funcţionează la nivelul întregii ţări şi poate fi apelat prin formarea numărului unic european de urgenţă în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile.

Sistemul are capacitatea şi disponibilitatea de a răspunde permanent, 24 ore din 24, şapte zile din şapte, la solicitările cetăţenilor care au nevoie imediată de ajutor.

Gratuit, din orice reţea

Indiferent de reţeaua telefonică în care este generat, numărul unic pentru apel de urgenţă 112 este gratuit şi trebuie  format fără prefix.

O dată cu recepţionarea apelului, sistemul permite identificarea automată a numărului de telefon al apelantului şi a locului evenimentului.

Şi în limbile minorităţilor

La 112 se recepţionează apelurile de urgenţă în limbile minorităţilor naţionale precum şi în cel puţin o limbă de circulaţie internaţională.

De asemenea, prin prevederi legale şi modul de organizare, administratorul 112 asigură confidenţialitatea şi securitatea datelor cu caracter personal colectate şi stocate de la apelanţi pe timpul efectuării apelurilor de urgenţă.

Centru unic

La apelarea Serviciului „112”, persoana care a format numărul unic de apel de urgenţă este conectată la un singur Centru 112 corespunzător judeţului din care se sună.

85.000 de apeluri pe zi

În ultimii cinci ani, în Centrele Unice pentru Apeluri de Urgenţă 112 au fost recepţionate peste 147.000.000 de apeluri, ceea ce reprezintă 85.000 de apeluri pe zi.

Nu orice apel primit de Centrele 112 reprezintă o urgenţă. Astfel, au fost identificate ca urgenţe aproximativ 16.300.000 incidente ceea ce reprezintă în medie 9.000 incidente pe zi.

76 la sută dintre apeluri – alerte false

Din statisticile recente rezultă că la nivel naţional doar 24 la sută din apeluri sunt  urgenţe, celelalte apeluri sunt non-urgenţe sau injurioase.

Asta înseamnă că pentru 76 la sută din apelurile recepţionate operatorii 112 nu fac transferul către dispeceratele de urgenţă.

Proiecte noi

Ca răspuns la preocuparea Uniunii Europene de dezvoltare a sistemelor de urgenţă, Sistemul este implicat în proiectarea şi implementare a două proiecte:

·    „eCall” (apelarea automată a numărului european unic pentru apeluri de urgenţă 112 atunci când un automobil este implicat într-un accident grav);

·    „Reach 112” (asigurarea accesului, în timp real, la serviciile de urgenţă a persoanelor cu dizabilităţi - cu deficienţe de vorbire, de vedere şi de auz).

Educarea şi informarea populaţiei

Pentru informarea populaţiei în legătură cu importanţa, utilitatea şi necesitatea folosirii corecte a numărului unic de urgenţă 112 şi pentru reducerea numărului de apeluri false, Sistemul de Telecomunicaţii Speciale (STS) realizează de câţiva ani campanii de informare şi educare, având ca ţintă principală tinerii din şcoli, populaţia din mediul rural şi turiştii.

Românii îl cunosc pe 112

„Recentele statistici ale Comisiei Europene arată că România se află pe primele locuri în ceea ce priveşte informarea şi cunoaşterea numărului unic european de urgenţă 112”, declară colonelul Adrian Fulea, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

Citit 748 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.