Intersecţie dificilă, bulversată de circulaţia pe două sensuri

Intersecţie dificilă, bulversată de circulaţia pe două sensuri

Trafic mic, probleme mari Marian Calestru
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)
4 comentarii

Intersecţia a două străzi din zona centrală a oraşului a devenit un nod rutier dificil de gestionat pentru conducătorii auto, dar şi pentru gălăţenii care locuiesc în zonă şi trăiesc, zilnic, într-un iureş de maşini care cu greu îşi fac loc pe carosabil. Situaţia este pusă pe seama desfiinţării sensului unic de pe una dintre străzile incidente, lucru cerut, se pare, de unii riverani ai arterei pe care circulaţia era restricţionată.

Străzile G-ral Alexandru Cernat şi Smârdan sunt două artere din centrul oraşului, iar intersectarea lor se produce într-o zonă extrem de aglomerată. Prima dintre ele este o stradă pe care se circulă pe ambele sensuri, plină de maşini parcate pe ambele părţi, atât de riverani cât şi de cei care vin cu treburi la clinicile din apropiere, la cabinetele de avocatură ori la Finanţe ori bănci. În zile lucrătoare, de la primele ore până după-amiaza târziu, artera este sufocată de maşini, traficul fiind anevoios inclusiv din cauza calităţii precare a carosabilului, brăzdat de numeroase lucrări succesive şi peticite după cum a dat Dumnezeu şi priceperea meseriaşului. Dar aceasta este o altă poveste.

Problema traficului se acutizează în zona intersecţiilor, prima de pe sensul Brăilei - Tecuci fiind cea cu strada Smârdan. O străduţă care în ultimii ani a fost sens unic, coborârea spre Mazepa fiindu-le interzisă şoferilor care ar fi vrut să vireze de pe Alexandru Cernat. Restricţia le-a fost, se pare, cam incomodă riveranilor şi celor care locuiesc pe străduţele adiacente şi care se vedeau astfel nevoiţi să ocolească pentru a ajunge acasă, aşa că s-a cerut revenirea la "dublul sens". Lucru care s-a şi întâmplat, prin aprobarea Primăriei Galaţi, în vara acestui an.

"Ca urmare a unei petiţii prin care se solicita revenirea la regimul de circulaţie pe ambele sensuri sau schimbarea sensului unic pe strada Smârdan, Comisia de Siguranţă a Circulaţei a decis, cu consultarea prealabilă a Poliţiei Rutiere, ca pe strada Smârdan să se revină la sistemul de circulaţie pe ambele sensuri. S-a ţinut cont de faptul că strada este una mică, puţin circulată şi că traficul pe ambele sensuri le este util îndeosebi gălăţenilor care locuiesc pe această arteră şi pe străzile adiacente", ne-au precizat reprezentanţii Biroului de Presă al Primăriei Galaţi.

Înapoi la sensul unic!

Situaţia este cu totul incomodă, în opinia altor riverani, care consideră că revenirea la circulaţia pe ambele sensuri pe Smârdan nu are decât efecte nocive asupra traficului rutier şi siguranţei în zonă. "Strada Smârdan este foarte îngustă şi aglomerată la orele de vârf. Circulaţia auto era mai uşurată când era sens unic. De când s-a desfiinţat interdicţia de circulaţie dinspre str. Cernat către Trei Star, circulaţia a devenit mult mai aglomerată şi riscantă, pe strada Smârdan fiind parcate de o parte şi de alta autovehicule ale cetăţenilor ce locuiesc aici. Circulaţia se desfăşoară în condiţii mult mai dificile şi chiar periculoase", ne-a comunicat Mihail Moraru, un gălăţean care locuieşte în zona cu pricina.

Oamenii ar vrea să se revină la "sensul unic" pe Smârdan, pentru a nu fi martori zilnici la pericole de toate felurile, generate de un trafic rutier imposibil de realizat în condiţii de siguranţă. Este, poate, momentul ca autorităţile să ia măsuri măcar în privinţa maşinilor parcate neregulamentar, în curbe şi în colţurile intersecţiilor, situaţie de altfel întâlnită nepermis de des, pe toate străzile din oraş.

Citit 3991 ori Ultima modificare Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020 00:04

4 comentarii

  • postat de Marian Petrescu Vineri, 20 Noiembrie 2020 21:35 188.173.203.*** Link la comentariu
    0
    0

    Există și o altă soluție: să se interzică parcarea mașinilor pe acestă stradă foarte îngustă.

    Raportează
  • postat de MIHAIL Vineri, 20 Noiembrie 2020 20:12 5.13.222.*** Link la comentariu
    0
    1

    Domnul GHEORGHE,este cu siguranta un foarte bun specialist in circulatia rutiera,un foarte bun teoretician!NU va contrazic,Domnule Gheorghe,dar va amintesc zicala ,, TEORIA-I TEORIE,DAR PRACTICA NE OMOARA!!!SANATATE SI NUMAI BINE LA TOATA LUMEA!!!

    Raportează
  • postat de pieton Vineri, 20 Noiembrie 2020 17:01 86.125.62.*** Link la comentariu
    0
    2

    Exista intersecții mult mai dificile în oraș. Intersecția din articol e slab circulata. De ce nu scrieți de intersecția străzilor. Prel. Brailei cu str. Oltului, str. N. Leonard cu str. A. Vlaicu sau str. N. Leonard cu str. Ghe. Doja ?

    Raportează
  • postat de gheorghe Vineri, 20 Noiembrie 2020 02:02 66.183.33.*** Link la comentariu
    8
    26

    Sensul unic "merge" in urmatoarele conditii:
    - exista si drum paralel in sens contrar (ca la autostrazi), ca un drum separat la mijloc
    - exista drum tip "alee din spatele casei" iar locuitorii de acolo pot intra si iesi (spre casa) din ambele parti unde sint strazi csens unic
    - exista magazin, hotel, alte cladiri care au parcare subterana (eventual comuna) prevazuta cu iesiri in mai ulte directii, uneori spre toate patru drumurile apropiate
    In Romania, daca strada e mai ungusta - gata! facem sens unic.
    Alt exemplu de import cosmetic, ineficient si perturbator.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.