Dunărea sub asediul iernii - Dispozitivul AFDJ Galaţi, întărit cu o navă militară!
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Dunărea sub asediul iernii - Dispozitivul AFDJ Galaţi, întărit cu o navă militară!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Remorcherul maritim de salvare „Grozavul” s-a alăturat navei „Perseus” în lupta cu gheţurile *

Nava militară „Grozavul” s-a alăturat remorcherelor Administraţie Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi în lupta cu sloiurile de gheaţă ce ameninţă să paralizeze circulaţia pe fluviu. „Situaţia este foarte dificilă în special pe sectorul de la Tulcea la bara Sulina. Navele noastre patrulează în permanenţă pentru a evita formarea unor poduri de gheaţă”, a precizat directorul AFDJ Galaţi, Florin Uzumtoma.

Caii putere, învinşi de gheaţă

În prezent, navele care vin sau pleacă din porturile Dunării Maritime formează convoaie şi sunt ajutate de remorcherele AFDJ Galaţi să-şi facă drum printre sloiurile de gheaţă. Misiunea nu este deloc uşoară, forţa gheţurilor fiind greu de învins. De altfel, din cauza suprasolicitării, unul dintre motoarele remorcherului multifuncţional „Perseus”, cea mai puternică navă a AFDJ Galaţi, s-a defectat. „Motorul a cedat, dar din fericire am reuşit să remediem defecţiunea la şantierul naval din Tulcea, tot acolo am reuşit să facem aprovizionarea cu combustibil, iar astăzi (ieri – n.r.) nava „Perseus” şi-a reluat activitatea”, a precizat directorul AFDJ Galaţi.

Nava militară „Grozavul”, venită de la Constanţa în ajutorul remorcherelor AFDJ Galaţi, este un remorcher maritim de salvare ce poate fi folosit şi ca spărgător de gheaţă în porturi şi în zonele maritime din vecinătatea Dunării. „Nava „Grozavul” seamănă în multe privinţe cu nava „Perseus”, însă este de o putere ceva mai mică. Decizia ca ea să se alăture nouă a fost luată la nivel ministerial, în cadrul Comandamentului de Iarnă. Desigur, orice ajutor este binevenit, dar rămâne de văzut cum vor evolua şi condiţiile meteorologice.

Precipitaţiile din ultima perioadă favorizează unirea sloiurilor de gheaţă şi nu ar fi exclus ca în zilele următoare să se ajungă la un blocaj al circulaţiei pe Dunăre”, ne-a explicat directorul general al AFDJ Galaţi, Florin Uzumtoma. În afară de paralizarea traficului pe Dunăre, o problemă este şi asigurarea aprovizionării localităţilor aflate pe cursul fluviului şi unde nu se poate ajunge decât pe apă. „Încercăm să dăm o mână de ajutor şi în ce priveşte aprovizionarea acestor localităţi, dar în unele zone se ajunge cu mare dificultate şi, din cauza gheţii, un singur kilometru ajunge să fie parcurs şi în trei, patru ore”, a arătat directorul AFDJ Galaţi.

În porturi, activitate drastic redusă

În porturile aflate în subordinea Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi activitatea se desfăşoară în condiţii grele. „Activităţile curente, precum cele de reparaţii, întreţinere, semnalizare infrastructură portuară sunt întrerupte în totalitate din cauza condiţiilor hidrometeorologice dificile”, ne-a declarat Gina Mirea, purtătorul de cuvânt al APDM Galaţi.

În ceea ce priveşte manevrele portuare, acestea sunt mult îngreunate de vântul puternic, dar încă se mai desfăşoară acţiuni de manipulare la sol. „Pe timp de viscol, operaţiunile de încărcare – descărcare sunt şi ele oprite”, a precizat reprezentantul APDM Galaţi. În portul Galaţi se aflau ieri în aşteptare 16 unităţi fluviale (nave, barje), pentru operaţiuni de încărcare – descărcare în Portul Mineralier şi Port Bazinul Nou, în ultimele 24 de ore fiind operate 1.291 tone marfă pentru traficul maritim şi 800 de tone marfă pentru traficul fluvial. De asemenea, ieri se mai aflau sub operare trei nave maritime şi patru barje în Portul Brăila şi o navă în Portul Isaccea.

Citit 2850 ori Ultima modificare Luni, 06 Februarie 2012 23:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.