CRATERELE de la trecerea de CALE FERATĂ spre Brăila vor fi ASTUPATE

CRATERELE de la trecerea de CALE FERATĂ spre Brăila vor fi ASTUPATE
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Potrivit Primăriei Galaţi, porţiunea de drum naţional din zona intrării în Cartierul Siret nu a mai fost prinsă în vreun program de reabilitare în ultimii 15 ani


O veche zicală românească spune că „pruncul cu multe moaşe rămâne cu buricul netăiat” şi, din păcate, veridicitatea acestei vorbe este mai mereu confirmată atunci când, în realitatea cotidiană, mai mulţi factori decizionali se suprapun fără să ia o decizie. Un caz tipic pentru o astfel de situaţie este cel al drumului DN 2B, pe porţiunea din zona intrării în cartierul Siret, ale cărui gropi şi denivelări vi le aduceam în atenţie zilele trecute. Cu o cale ferată care face legătura între Gara Barboşi şi Romportmet, ceea ce o plasează în ograda CFR-ului, dar şi cu calitatea de drum naţional, care o trimite şi în bătătura celor de la CNADR, şoseaua a fost mai mereu Cenuşăreasa de pe lista de priorităţi a celor doi mari administratori. Asta în condiţiile în care principalii beneficiari, gălăţenii şi brăilenii, au, legal, mâinile legate când vine vorba de reparaţii.

Citeşte şi: ŞOFERII îşi RUP MAŞINILE la trecerea de CALE FERATĂ spre Brăila

„Pentru că este la limita între zonele de competenţă ale CNADR Iaşi şi CNADR Constanţa, acest tronson nu a constituit un obiectiv pentru ei şi a nu a fost prins în nici un plan de reabilitare în ultimii 15 – 20 de ani.
Regionala Căi Ferate are de asemenea acolo linia ferată secundară care leagă Gara Barboşi de Romportmet. Este un caz tipic de lipsă de mentenanţă, care duce la degradare”, ne-a explicat Radu Dinu, directorul Direcţiei Generale de Infrastructură şi Lucrări Publice din cadrul Primăriei Galaţi.
Negocierile cu CNADR şi CFR au rămas astfel singurele pârghii prin care să se poată schimba faţa drumului care leagă Galaţiul de Brăila, dar şi urbea noastră de cartierul Dimitrie Cantemir.

„Am înţeles că cei de la CFR au deja buget pentru partea lor de lucrare, iar de la CNADR Bucureşti, unde ne-am adresat, ni s-a spus că au fost alimentate bugetele la CNADR Iaşi şi Constanţa, deci nu ar trebui să fie o problemă”, explică directorul de la Infrastructură.
Conform prognozelor, termenul pentru finalizarea detaliilor intervenţiei ar fi de două săptămâni, unul dintre factorii importanţi fiind însă o comisie de siguranţă a circulaţiei mixtă, din care să facă parte reprezentanţi ai Poliţiei Galaţi şi Brăila, în scopul stabilirii condiţiilor în care se va devia traficul rutier pe perioada lucrărilor.
„Trebuie să se discute varianta de deviere a traficului pe la Şendreni şi Baldovineşti. Lucrările pe care le vor face cei de la Căi Ferate şi CNADR vor fi prestate de societăţi din Galaţi. Este foarte important ca ambele Regionale să poată realiza lucrările simultan, cu un program extins, preconizăm de 16 ore pe zi, astfel încât în 72 de ore să putem ridica linia şi drumul la acelaşi nivel. Crucea Sf. Andrei va rămâne acolo, aşa că şoferii vor avea în continuare obligaţia să frâneze şi să plece cu viteza întâi”, explică Radu Dinu.

În prezent, segmentul de drum vizat este un coşar pentru un trafic normal, pe ambele sensuri de mers formându-se cozi de maşini din cauza denivelărilor fomate în jurul căii ferate.

Citit 1965 ori Ultima modificare Duminică, 17 August 2014 18:09

4 comentarii

  • postat de vezi IP-ul
    Luni, 18 August 2014 20:29
    89.136.5.***
    Bucuria primariei ca se mai blocheaza ceva (strada sau sosea); daca cu ocazia asta s-ar taia si ceva copaci de prin zona ar fi pe deplin multumiti. Se vede treaba ca asa zisilor priceputi nu le-a trecut prin cap sa repare pe rand cate un sens (circulatia putandu-se desfasura cu ajutorul unui semafor pe celalalt sens) sau sa realizeze o mica deviere tot acolo (pe partea dreapta pe sensul inspre Braila locul permite).
    Auzi la ei: "Trebuie să se discute varianta de deviere a traficului pe la Şendreni şi Baldovineşti". Pai bravo mai "specialistilor"! Si cei ce locuiesc in Cantemir ce fac daca au serviciu in Galati? Se duc pana la Braila, de acolo pe la Baldovinesti-Sendreni inapoi in Galati si la intors invers?
    P.S. Strada Stadionului are deja o luna de când e inchisa; in acest rastimp, in afara ca s-au taiat de la bun inceput o gramada de copaci in zona, nu s-a mai facut nimic... rectific: s-a rasturnat pe trotuar un morman de pamant (ca sa fie si trotuarul blocat)
    1
    7
    Raportează
  • postat de Unde este taxa si suprataxa la combustibil , resp taxa de drum!?????
    Luni, 18 August 2014 20:19
    5.13.234.***
    ,,DN2B, nu a mai fost reabilitat de 15-20 de ani!”!! Ca sa facem o corectare, Galati-Braila, pe dig, este DN22B, iar Galati-Sendreni-Braila este DN2B!
    Facand o paranteza, avand in vedere ca nu a a mai fost reabilitat de atata timp, inca arata bine, comparativ cu autostrazile care la 3 ani dupa darea in folosinta sunt pline de gropi! Deci inainte se facea treaba mai serios!
    0
    6
    Raportează
  • postat de un cetatean
    Luni, 18 August 2014 17:33
    5.13.164.***
    Poate veniti si faceti un articol si cu craterele de la trecerea la nivel cu calea ferata spre Vama Giurgiulesti sa vedeti ce cratere mancatoare de amortizoare bucse, capete de bara si nervi pe banii contribuabililor gasiti. Cu siguranta va avea impact ...
    1
    6
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Luni, 18 August 2014 08:23
    213.218.53.***
    CE VA SPUNEAM ??


    "Pentru că este la limita între zonele de competenţă ale CNADR Iaşi şi CNADR Constanţa, acest tronson nu a constituit un obiectiv pentru ei şi a nu a fost prins în nici un plan de reabilitare în ultimii 15 – 20 de ani. "

    Daca am fi cu (euro) regiuni si nu judete , si daca capitala Regiunii Sud Est ar putea fi localizata la Braila sau Galati (si nu la Constanta care deja cu imprejurimile a inceput sa numere mai MULTI LOCUITORI decat Braila si Galati la UN LOC !!! si deci am pierde orice sansa sa convingem pe cineva ca "a doua aglomeratie urbana" merita sa fie capitala regiunii sud-est !!! mai ales daca PSD castiga alegerile prezidentiale ! - vor da premierul si deci la putere indirect va ramane si Mazare)

    atunci am putea face investitii fantastice in zona Galati - Braila.

    Dar pana atunci stam la margine de sat fiecare ca prostii.
    7
    7
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.