CRATERELE de la trecerea de CALE FERATĂ spre Brăila vor fi ASTUPATE

CRATERELE de la trecerea de CALE FERATĂ spre Brăila vor fi ASTUPATE
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Potrivit Primăriei Galaţi, porţiunea de drum naţional din zona intrării în Cartierul Siret nu a mai fost prinsă în vreun program de reabilitare în ultimii 15 ani


O veche zicală românească spune că „pruncul cu multe moaşe rămâne cu buricul netăiat” şi, din păcate, veridicitatea acestei vorbe este mai mereu confirmată atunci când, în realitatea cotidiană, mai mulţi factori decizionali se suprapun fără să ia o decizie. Un caz tipic pentru o astfel de situaţie este cel al drumului DN 2B, pe porţiunea din zona intrării în cartierul Siret, ale cărui gropi şi denivelări vi le aduceam în atenţie zilele trecute. Cu o cale ferată care face legătura între Gara Barboşi şi Romportmet, ceea ce o plasează în ograda CFR-ului, dar şi cu calitatea de drum naţional, care o trimite şi în bătătura celor de la CNADR, şoseaua a fost mai mereu Cenuşăreasa de pe lista de priorităţi a celor doi mari administratori. Asta în condiţiile în care principalii beneficiari, gălăţenii şi brăilenii, au, legal, mâinile legate când vine vorba de reparaţii.

Citeşte şi: ŞOFERII îşi RUP MAŞINILE la trecerea de CALE FERATĂ spre Brăila

„Pentru că este la limita între zonele de competenţă ale CNADR Iaşi şi CNADR Constanţa, acest tronson nu a constituit un obiectiv pentru ei şi a nu a fost prins în nici un plan de reabilitare în ultimii 15 – 20 de ani.

Regionala Căi Ferate are de asemenea acolo linia ferată secundară care leagă Gara Barboşi de Romportmet. Este un caz tipic de lipsă de mentenanţă, care duce la degradare”, ne-a explicat Radu Dinu, directorul Direcţiei Generale de Infrastructură şi Lucrări Publice din cadrul Primăriei Galaţi.

Negocierile cu CNADR şi CFR au rămas astfel singurele pârghii prin care să se poată schimba faţa drumului care leagă Galaţiul de Brăila, dar şi urbea noastră de cartierul Dimitrie Cantemir.

„Am înţeles că cei de la CFR au deja buget pentru partea lor de lucrare, iar de la CNADR Bucureşti, unde ne-am adresat, ni s-a spus că au fost alimentate bugetele la CNADR Iaşi şi Constanţa, deci nu ar trebui să fie o problemă”, explică directorul de la Infrastructură.

Conform prognozelor, termenul pentru finalizarea detaliilor intervenţiei ar fi de două săptămâni, unul dintre factorii importanţi fiind însă o comisie de siguranţă a circulaţiei mixtă, din care să facă parte reprezentanţi ai Poliţiei Galaţi şi Brăila, în scopul stabilirii condiţiilor în care se va devia traficul rutier pe perioada lucrărilor.

„Trebuie să se discute varianta de deviere a traficului pe la Şendreni şi Baldovineşti. Lucrările pe care le vor face cei de la Căi Ferate şi CNADR vor fi prestate de societăţi din Galaţi. Este foarte important ca ambele Regionale să poată realiza lucrările simultan, cu un program extins, preconizăm de 16 ore pe zi, astfel încât în 72 de ore să putem ridica linia şi drumul la acelaşi nivel. Crucea Sf. Andrei va rămâne acolo, aşa că şoferii vor avea în continuare obligaţia să frâneze şi să plece cu viteza întâi”, explică Radu Dinu.

În prezent, segmentul de drum vizat este un coşar pentru un trafic normal, pe ambele sensuri de mers formându-se cozi de maşini din cauza denivelărilor fomate în jurul căii ferate.

Citit 2101 ori Ultima modificare Duminică, 17 August 2014 18:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.