Buturuga mică, ceasul rău şi patru răniţi

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Recent, la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Galaţi, a fost soluţionat un dosar al cărui subiect e  Cristina S., controlor financiar în cadrul Curţii de Conturi a României, care pe drumul dinspre Bucureşti spre Brăila, a provocat un accident rutier care s-a soldat cu răniţi.

Impact în lanţ

În ziua de 30 noiembrie 2007, în jurul orei 12,30, Cristina S. rula cu un „Hyundai Getz” (B-61-ZHV), proprietate personală,  pe DN 2B, judeţul Brăila, între localităţile Oprişeneşti şi Silistraru.

La un moment dat, aşa cum reiese şi din cuprinsul rechizitoriului întocmit la Parchet, a observat că pe sensul său de mers circulau 5-6 maşini, în coloană. Din sens opus se apropia un Logan urmat la  100 de metri de o Dacia 1310 în care, pe lângă şofer, mai erau trei persoane.

La un moment dat, şoferiţa de pe „Getz” a ieşit din coloană,  a pătruns pe contrasens, a acroşat oglinda exterioară a Logan-ului, după care s-a izbit frontal stânga cu Dacia 1310. Dacia 1310 a fost proiectată într-un copac ornamental aflat pe marginea carosabilului, rotindu-se apoi cu faţa înspre Brăila. În acelaşi timp, micuţul  Getz s-a oprit pe sensul de mers Ianca-Brăila, în poziţie oblică.

După impact, şoferiţa de pe Getz şi alte patru persoane au fost transportate la spital. Una dintre acestea a avut nevoie de 50-55 de zile de îngrijiri medicale, leziunile suferite punându-i în primejdie viaţa. A rămas şi fără splină, ceea ce înseamnă, deci, o infirmitate fizică permanentă.

Un alt pasager a avut nevoie de 45-50 de zile; o altă persoană – 45-50 de zile, iar o alta, de cinci-şapte zile de îngrijiri medicale pentru vindecare. La rându-i, Cristina S. a avut nevoie de opt-zece zile de îngrijiri medicale.

Una dintre părţile vătămate s-a constituit parte civilă cu suma de 5.000 lei.

„Vântul” tirurilor

Audiată în prezenţa martorilor, şoferiţa a recunoscut parţial comiterea faptei, afirmând între altele, aşa cum reiese din acelaşi rechizitoriu, că maşina pe care o conducea, cu geamurile deschise, a fost luată cumva de curentul pe care l-ar fi  făcut patru tiruri care se deplasau ca vântul din sens opus.

Demn de reţinut este că, la un moment dat, adică în timpul acelei riscante depăşiri, Hyundai-Getz-ul a lovit, cum spuneam, oglinda Daciei Logan, după care, fără ca  nicio acţiune de frânare sau vreo încercare de evitare a impactului să se manifeste, s-a izbit frontal de Dacia 1310. Şoferiţa pierduse controlul volanului.

Au urmat, evident, cercetări la faţa locului, expertize tehnice, dar şi aprecieri asupra stării vremii (timp frumos cu cer senin, parte carosabilă uscată şi vizibilitate bună). N-a fost  confirmată prezenţa tirurilor pe şosea, s-a demonstrat însă că Getz-ul  rula cu circa 89 de kilometri la oră.

Expertul a mai concluzionat că şoferiţa a încălcat  mai multe prevederi ale OUG 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice, modificată şi completată ulterior, precum şi dispoziţiile art.118 şi art.120 din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei amintite.

În cele din urmă, Cristina S. a fost trimisă în judecată, fiind acuzată, prin încălcarea dispoziţiilor legale amintite, de vătămare corporală din culpă.

Ceasul rău, oboseala, neatenţia în conducere, poate (ne)stăpânirea de sine în situaţii limită au dus la un accident care se putea solda şi cu urmări mai grave. În fine, e evident că în instanţă  se vor stabili toate circumstanţele producerii accidentului şi partea de vină a conducătoarei Getz-ului.

Mai facem precizarea că dosarul cauzei a fost soluţionat la instituţia de Parchet amintită, întrucât zona în care s-a produs accidentul intră în sfera de competenţă a Curţii de Apel Galaţi.

Citit 794 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.