Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

"The Greatest Showman" este filmul cel mai potrivit pentru această perioadă din an. Un film din categoria motivaţională, care - dincolo de glamour - îţi spune că, pentru a reuşi, trebuie să ai curajul să îţi urmezi visul. Mai mult, musicalul vorbeşte despre acceptare şi integrarea celor defavorizaţi.

O personalitate destul de controversată, dar foarte faimos în Statele Unite la mijlocul secolului XIX, P.T. Barnum este pentru unii părintele circului modern, însă pentru majoritatea este o combinaţie de antreprenor, om de spectacol şi politician: Barnum cel real s-a ocupat neobosit de toate acestea, fiind o celebritate a epocii (deşi nicidecum una de prima mână) şi, în esenţă, un om de vânzări strălucit, într-o societate aflată în plină dezvoltare. Musicalul cu Hugh Jackman coase o poveste uşor diferită, a unui om de spectacol carismatic, un maestru al iluziilor şi - mai mult - un fabricant de fericire. În film, circul lui modern - pentru vremea lui, cu acrobaţi şi curiozităţi (oameni cu diverse atribute ieşite din comun sau particularităţi fizice ieşite din comun) - nu e doar o afacere, dar e şi o premisă a integrării sociale a celor defavorizaţi: duşmanii lui Barnum sunt oamenii mărginiţi şi membrii unei societăţi prea rigide.

Ce nu a fost surprins în film e faptul că Barnum cel real a militat pentru egalitarea între rase şi integrarea persoanelor de culoare. În film, Barnum angajează trapezişti de culoare, fapt ce a şocat publicul vremii, care vedea în negri doar slugi, nicidecum artişti.

"The Greatest Showman" este un film despre cum s-a construit America. Plasat în perioada în care America se dezvolta ca ţară şi ca putere globală, filmul e povestea de succes a acestui bărbat, care a reuşit să facă din entertainment o marfă, un produs vandabil. P.T. Barnum a fost un fabricant de fericire, un vânzător foarte iscusit, care a reuşit printre primii să facă din circ o afacere. Barnum a fost un exponent al modului de a face bani în America. Unul dintre cei care satisfăcea nevoia de distracţie care se năştea în America modernă.

P.T. Barnum nu a fost un Lincoln, nici un Carnegie, ci unul dintre acei visători care au făcut avere profitând de dorinţa omului modern de a se distra.

Pe de altă parte, filmul atinge o temă fierbinte şi acum în SUA - integrarea persoanelor cu dizabilităţi.

Hugh Jackman se întoarce la rădăcinile lui de actor în musicaluri, odată cu "The Greatest Showman". Din distribuţie mai fac parte Zac Efron şi Zendaya, care au un număr la trapez plin de romantism, Michelle Williams în rolul doamnei Barnum şi Rebecca Ferguson pe post de cântăreaţă de operă.

Cântecele originale scrise de Benj Pasek şi Justin Paul sunt de Oscar, începând cu îmbărbătătorul "This Is Me" şi cu sensibilul "Rewrite The Stars" (duetul Zac Efron - Zendaya), la "The Other Side" (duetul Zac Efron - Hugh Jackman) şi "Never Enough" (cântat pe scenă de personajul lui Ferguson).

Ce spun criticii de film

Sean O'Connell, de la "CinemaBlend", a acordat filmului trei din cinci stele, notând că punctul forte al filmului este acela în care răsună cântecele. Aşa cum spune: ""The Greatest Showman" este la apogeu atunci când scoate melodii memorabile şi când îşi roagă publicul să aplaude din scaune. Şi asta, într-adevăr, se întâmplă des".

Şi Helen O'Hara, de la publicaţia "Empire", a reacţionat similar, spunând că - deşi povestea suferă de câteva poticneli, rolul lui Jackman şi cântecele vor captiva publicul: "Poate că nu este cel mai reuşit film, dar Gracey, Jackman şi restul publicului par hotărâţi să facă atmosferă şi să constituie un reuşit musical de şcoală veche".

Au existat şi păreri dezaprobatoare. Peter Travers, de la "Rolling Stone", spunea că, deşi în adânc există un film bun, acesta nu a reuşit să iasă la iveală: "Surprinzător, un virtuoz precum Hugh Jackman în rolul lui P.T. Barnum, o producţie costisitoare şi o melodie de Oscar încearcă să îmbunătăţească un film altfel slab".

Şi Richard Lawson, de la "Vanity Fair", declara că "The Greatest Showman" nu este un eşec total şi că susţine filmul cu ezitări, deoarece acesta a eşuat la unele capitole: "Cu toată dragostea mea pentru musicaluri, nu pot trece cu vederea miasma a ceea ce cred că e în inima acestui film".

Pe un ton ceva mai favorabil, Stephanie Zacharek, de la "Time", aprecia "nebunia" şi "revolta" de culoare şi sunet din "Showman": "Pentru o nebunie totală, completă, "The Greatest Showman" rămâne izolat în peisajul filmelor de sărbători şi vrem să îi daţi o şansă".

David Rooney, de la "THR", scria în cronica sa că "The Greatest Showman" încearcă în mod exagerat să îşi facă publicul să îndrăgească "magia circului": "Pulberea cu sclipici şi paietele sunt puse în strat gros, becurile de epocă lucesc, şampania curge, însă acest portret de impresar celebru al lui P.T. Barnum este în sine o scamatorie".

Sursa: cinemagia.ro

Citit 1584 ori Ultima modificare Vineri, 05 Ianuarie 2018 15:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.