Cea mai veche CEAINĂRIE din lume, Casa Tsuen
Foto: Ryotaro Tsuen, maestru din cea de a 23-a generaţie a familiei

Cea mai veche CEAINĂRIE din lume, Casa Tsuen
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Japonia conduce fără drept de apel lista celor mai vechi companii din lume aflate încă în funcţiune. Din primele zece afaceri, şapte provin din turism, construcţii sau producţie de hârtie. Pe poziţia 24, cu o vechime de „doar“ 852 de ani, îşi face loc cea mai bătrână ceainărie din lume, un magazin deschis în anul 1160, lângă cel mai vechi pod din Ţara Soarelui Răsare (construit în 647), potrivit stylereport.ro.

În cele opt secole de existenţă, familia Tsuen a pregătit ceaiul pentru milioane de călători, samurai şi shoguni. Generaţiile cu numărul 23 şi 24 îi asigură continuitatea astăzi, în epoca internetului.

Magazinul de ceai din oraşul Uji e deschis de atât de mult timp încât numele Tsuen, familia care a pus pe picioare afacerea, are propria sa definiţie de dicţionar. Kojien defineşte substantivul cu „maestru al ceaiului care serveşte ceai pentru călătorii de pe râul Uji”.

Primul Tsuen

Primul Tsuen a fost un samurai retras din activitate şi stabilit în locul pe care există şi astăzi ceainăria. Podul Uji era un obiectiv strategic important între oraşele Nara şi Kyoto, iar Tsuen Masahisa s-a angajat ca grănicer, servindu-le în acelaşi timp ceai cald călătorilor aflaţi în popas.

20 de ani mai târziu, localitatea era prinsă în mijlocul unei bătălii între două clanuri adverse, Taira şi Minamoto. Samuraiul s-a alăturat trupelor Minamoto, dar a pierdut lupta şi, conform codului bushido al onoarei, şi-a făcut harakiri alături de stăpânul său, într-un templu considerat astăzi monument UNESCO.

 

Clădirea în care funcţionează şi astăzi Casa de ceai Tsuen a fost construită în 1672

 

Familia Tsuen a supravieţuit şi a continuat afacerea cu ceai, într-o perioadă în care băutura devenea din ce în ce mai populară printre samurai şi călugări. În prezent, localul construit în secolul al XVII-lea este condus de a 23-a şi a 24-a generaţie a familiei Tsuen.

În epoca modernă, internetul deschide pieţe multiple pentru ceainărie. Tsuen Tea vinde în toată lumea sortimente de ceai specific japoneze, fiecare cu propriul mod de preparare şi un gust aparte.

Licori orientale

Cele mai populare ceaiuri japoneze

„Sencha“ este cel mai popular ceai japonez, relatează stylereport.ro. Se prepară prin infuzia din frunze mărunţite şi uscate prin coacere. „Gyokyro“ este, de asemenea, un ceai considerat a fi extrem de valoros. Înainte de a fi culese, frunzele de ceai sunt ţinute la umbră pentru 20 de zile. Procesul încetineşte creşterea, întunecă nuanţa frunzelor şi declanşează producerea de aminoacizi. În forma sa finală, ceaiul arată precum "Sencha".

„Hojicha“ este un tip aparte de ceai verde, pentru că frunzele sunt coapte într-un vas de porţelan deasupra cărbunelui încins, ceea ce le schimbă culoarea de la verde la o nuanţă roşie-maro. Ceaiul poate fi băut chiar în salonul a cărui fereastră stă deschisă spre râul Uji, alături de găluşte tradiţionale şi alte preparate japoneze. La fel ca acum 850 de ani.

„Matcha“ este un ceai verde, uscat şi râşnit până în momentul în care devine o pudră extrem de fină. Ceremonia japoneză „chanoyu“ a servirii ceaiului este concentrată pe "matcha" şi presupune prepararea, servirea şi băutul ritual al acestui tip de ceai.

Familia Tsuen cultivă o porţiune de pământ extrem de mică, uşor de îngrijit şi de păstrat în standarde. Ceaiul este ales cu grijă şi cules de mână, astfel încât are o calitate aparte şi un gust foarte „moale“, care nu necesită îndulcire.

CITEŞTE ŞI: GASTRONOMIE/ "Certificatul de naştere" al unor mâncăruri celebre

Citit 1202 ori Ultima modificare Sâmbătă, 20 Septembrie 2014 14:21

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.