Sondaj printre consilierii locali: „Când aţi mers ultima dată cu microbuzul? Dar cu Transurb?”

Sondaj printre consilierii locali: „Când aţi mers ultima dată cu microbuzul? Dar cu Transurb?”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

„Noul transport privat de persoane a fost gândit de cei care nu circulă nici cu microbuzul, nici cu Transurb, ci doar cu autoturismul personal”, aşa au comentat unii gălăţeni pe site-ul ziarului nostru şi la telefonul redacţiei.

Având în vedere că parlamentarul Petru Călian s-a „documentat” pe teren pentru un proiect de lege privind prostituţia, am încercat să aflăm dacă aleşii noştri au fost la fel de atenţi în ceea ce priveşte transportul.

I-am rugat pe unii dintre aleşii din fiecare grup politic din Consiliul Local să ne răspundă la următoarele întrebări: Când au călătorit ultima dată cu microbuzul şi pe ce rută?

Când au circulat ultima dată cu un mijloc de transport Transurb? Care dintre cele două mijloace li s-a părut mai eficient, mai rapid şi mai confortabil?

Anii de liceu

Nicuşor Ciumacenco (FOTO 1), consilier PSD şi viceprimar: „Am călătorit, şi de când sunt viceprimar, dar nu cu Transurb, cu maxi-taxi, din Centru – Ţiglina”.

„Recunosc că nu am mai mers cu autobuzul de foarte mulţi ani, cred că de când eram elev în Galaţi. Totdeauna am spus că e posibil ca cetăţenii să aibă dreptate”.

„Eu nu am o problemă cu transportatorii privaţi, ci cu modul de lucru. S-a stabilit în octombrie criteriile şi numărul lor şi mi se pare normal să ne asumăm hotărârea pe care am luat-o atunci”.

„Nu înţeleg de ce din octombrie până la mijlocul lui februarie nimeni nu a comentat nimic şi, în mod subit, la mijlocul lunii februarie, pe transportatorii privaţi i-a apucat grija faţă de cetăţeni”.

„Aici nu înţeleg! Cred că a fost greşit modul în care şi-au făcut lobby pentru a-şi susţine interesele şi că de multe ori s-au făcut presiuni, altele decât cele care ar fi fost normale pentru susţinerea cauzei lor”.   

Circulaţia şi informaţia

Marius Stan (FOTO 2), consilier PNL: „Recunosc, nu am călătorit cu autobuzul în ţară. Nu pot să vă mint să vă spun că am călătorit. Dar faptul că nu circuli nu înseamnă că nu eşti informat despre acest subiect”.

„Tuturor problemelor care sunt mai spinoase la Galaţi li se dă tenta asta populistă. Eu cred că şi aşa avem cele mai multe microbuze din lumea asta, nu din toată ţara”.

„Regret că nu am venit cu un regulament mult mai drastic, prin care să le impunem transportatorilor privaţi să vină cu autobuze, nu cu microbuze. Pentru Galaţi este o ruşine ce se întâmplă”. 

Seva de la înălţimea jeepurilor

Picu Apostol Roman (FOTO 3), consilier PC: „Cred că acum doi ani, am mers cu un troleu pe ruta 101. Am avut maşina stricată şi am mers cu microbuzul cred că acum jumătate de an”.

„Ca şi legile în Parlament, hotărârile de CL sunt făcute de oameni care nu catadicsesc să-şi extragă seva pentru aceste legi din nevoile curente ale oamenilor”.

„Toţi încercăm să facem proiecte fără să întrebăm dacă îi dezavantajează sau nu. Treaba asta cu Transurb, pe unii îi dezavantajează, pe unii îi avantajează. Dar dezavantajele sunt uneori la nivel declarativ, şi ţin de orgoliu”.

„Unii fac câte o aroganţă pentru că la urma urmei, chiar dacă mergi cu o maşină luxoasă sau una personală, trebuie să ai consideraţie faţă de cel care nu are maşină sau nu are bani de benzină şi preferă să dea un leu pentru un bilet de maxi-taxi”.

„Dacă noi, de la înălţimea jeepurilor noastre, nu o să fim în stare să facem un proiect de hotărâre corect, bazat pe nevoile oamenilor, cred că avem o mare problemă”.

„Operatorii au cerut doar 40 de maşini în plus, dar atâta orgoliu nu am putut să văd în viaţa mea!”.

Noroc de ghinionul cu permisul

Mihai Alin (FOTO 4), consilier PD-L: „Am călătorit cu Transurb în urmă cu trei-patru luni, pentru că am avut permisul suspendat. Am mers în zona centrală. Şi tot în aceeaşi perioadă am circulat şi cu maxi-taxi”.

„E o întrebare destul de dificilă să stabilesc gradul de confort. Cred că am ajuns mai repede cu mijlocul public, cu Transurb. Îl prefer”.

„Din punctul meu de vedere, sunt pentru mijloacele de transport publice, iar maxi-taxi să intre pe traseele pe care nu le poate acoperi Transurb. Cred că e o soluţie pe care o regăsim în orice oraş civilizat din ţară”.

„Cetăţenii nu cred că sunt conştienţi că Transurb primeşte o subvenţie de 220 de miliarde din bugetul local. Transurb susţine că va avea o creştere a veniturilor şi va fi mai eficient dacă numărul de maxi-taxi va scădea”.

Consilierul local PC Florin Gasparotti a fost ţinta unei încercări de intimidare cu autor necunoscut. Bănuieşte însă că în spatele ameninţărilor pe care le-a primit şi a maşinii vandalizate se află transportatorii privaţi. L-am întrebat aceleaşi lucruri ca şi pe colegii săi:

„Şi datorită vremii, şi a problemelor pe care le-am avut cu maşina, am fost nevoit să circul şi cu aceste maxi-taxiuri. Am fost pe Domnească până la Facultatea de Mecanică, pe Brăilei, în Ţiglina, Piaţa Energiei, IC Frimu. Şi cu autobuzul am mers, nu am avut o anumită preferinţă”.

„Când am votat reducerea numărului de microbuze am ţinut cont nu numai de diferenţele de a călători cu mijloace Transurb sau cu operatorii privaţi, ci şi de acea analiză prezentată de Comisia 3, a cărei concluzie este că sunt de ajuns cele 170 de maxi-taxi”.

„Am susţinut Transurb, sunt ai noştri, văd dezvoltarea ei în binele gălăţeanului”.

Citit 974 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.