Fără secrete la Prefectură

Fără secrete la Prefectură
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Proiect european câştigat * Ceva mai repede cu hârtiile * Angajaţi lipsă, soft în ajutor * Primăriile vor putea intra în sistem *

Ieri s-a desfăşurat la Prefectură un „seminar de lansare a unui proiect”. Este vorba despre deschiderea  procedurii pentru achiziţionarea, prin licitaţie electronică, a echipamentului şi softului care va permite Prefecturii să se deschidă mai mult către public.

Nu se va   deschide uşa din faţă, ci  accesul la documente va fi posibil  fără să mai baţi pe la uşi. De la calculator!

„Un pic mai multă viteză şi ordine în hârtii” – a catalogat ieri prefectul Cosmin Păun programul european câştigat de instituţia pe care o conduce. La care a adăugat şi „transparenţă”.

Directorul executiv al Prefecturii, Vasile Pârlog, managerul de proiect, ne-a asigurat chiar că, cu excepţia câtorva documente secretizate precis după lege, restul documentelor din Prefectură, scanate, vor putea fi accesate electronic de marele public.

Sistemul se poate îndrepta şi către primăriile din judeţ, în măsura în care acestea vor dori şi vor şti… să-şi deschidă calculatorul. Sau, spunem noi, vor accepta pârdalnica de transparenţă…  

Cât costă ce?

„Servicii publice eficiente prin informatizare la instituţia prefectului judeţului Galaţi” este proiectul cu finanţare UE câştigat anul trecut de aparatul Prefecturii prin Programul Operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative”.

Vizează  scurtarea timpului de aşteptare a cetăţeanului cu până la 20 la sută, ceea ce nu pare mult, dar este vorba despre accesul electronic la documente scanate  pentru care se munceşte acum, la căutare, chiar şi o săptămână.

Finanţare: prin Fondul Social European. Valoare proiect: 478.370 lei, din care UE contribuie cu 85 la sută, restul fiind contribuţia părţii române.

Sistemul va permite facilitarea comunicării între compartimentele Prefecturii şi cu direcţiile Guvernului în teritoriu (serviciile publice deconcentrate), fiind însă deschis şi primăriilor din judeţ amatoare.

Registratură electronică (documentele vor fi scanate), înregistrare electronică audienţe şi petiţii, acces la informaţii publice, compartiment juridic, achiziţii publice, legalitate acte, apostile, ordine ale prefectului, procesare documente folosind coduri de bare, bază comună de documente securizate cu serviciile deconcentrate – toate vor fi „servite” datorită noului sistem.

Automat, sistemul va anunţa depăşirea unor termene.  Un portal web  va înlocui cu mai mult succes site-ul actual al Prefecturii.

În clădire se va deschide un infochioşc, de unde se vor putea accesa cele de mai sus. Sau de acasă, dacă  şi aici, Doamne-fereşte, viitorul infochioşc îşi va da duhul, ca şi cel de la Primărie, rămas de decor SF…

Ce este sigur, Prefectura intră în posesia următoarelor: un server, 10 calculatoare desktop, un scanner multifuncţional, un router şi infochioşc pomenit deja. Câte un reprezentant din cele 20 de instituţii publice deconcentrate va fi instruit, în grupe, pe o perioadă de 3 luni.

Din septembrie se scanează!

În Prefectură există un volum uriaş de date pe hârtie! Zeci de mii de documente sunt înregistrate într-un an, de la o foaie de cerere la un dosar gros. „În momentul de faţă avem 1.620.000 de pagini”, a declarat prefectul.

Dacă prin acest proiect, care va fi aplicat probabil până în septembrie, se vor scana toate documentele care vor ajunge la registratură, printr-un proiect următor, care va fi depus în 2 sau 3 luni, va urma arhivarea documentelor mai vechi.

Astfel, se va evita şi distrugerea accidentală a unor documente, aşa cum s-a întâmplat la Tecuci cu ocazia inundaţiilor din 2006, a exemplificat  prefectul.

Comentariu foto: Muntele de hârtii va fi mai accesibil scanat, spune prefectul

Citit 807 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.