Așa după cum am mai precizat în paginile cotidianului nostru, județul Galați are 45 de drumuri județene, cu o lungime de circa 863,5 kilometri, majoritatea fiind într-o stare jalnică, deoarece după 1990 autoritățile locale nu au investit aproape deloc în modernizarea lor. În ultima vreme, Programul Operațional Regional (POR) 2014 - 2020 a reprezentat o adevărată gură de oxigen, dacă ținem cont și de axa SUERD - Strategia Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării.
Între timp, la ultima ședință ordinară a Consiliului Județean (CJ) Galați, a fost identificată, ca și potențială sursă de finanțare a altor modernizări, Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”. Mai concret, CJ a aprobat cererea de finanțare pentru reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport regional pe traseul Băneasa – Rogojeni (DJ 242D), cu o valoare de aproximativ 73,44 milioane lei pentru aproape 21 de kilometri.
În aceeași ședință de joi, 28 octombrie, prin hotărâre a CJ a fost aprobată și cererea de finanțare pentru reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport regional pe drumul județean DJ 240 (DN 24 – Negrilești – Ghidigeni). De această dată, este vorba despre peste 23 de kilometri (inclusiv șase poduri), iar valoarea lucrărilor este prevăzută a se ridica la aproximativ 91,27 milioane lei.
Nu în cele din urmă, CJ Galați a aprobat și cererea de finanțare pentru modernizarea altor tronsoane de drum județean prin Programul ”Anghel Saligny”. Este vorba despre porțiuni aparținând DJ 253 (Umbrărești – Cudalbi – Viile), DJ 242H (Târgu Bujor – Rădești), DJ 255A (Odaia Manolache – Cișmele – limita cu județul Brăila), DJ 240A (Tăplău – Cerțești), DJ 252 G (Braniștea/Nicorești – Țepu – DN 24) și DJ 251 A (Matca – Corod – Drăgușeni). În total, se intenționează reabilitarea a peste 50 de kilometri de pe aceste șase DJ-uri, valoarea investiției fiind estimată la circa 119,5 milioane lei, presupunând, totodată, aducerea ”la zi” a cinci poduri.