Întârzieri și delăsare pe şantierul drumului de centură
Foto: Marian Calestru

Întârzieri și delăsare pe şantierul drumului de centură
Evaluaţi acest articol
(33 voturi)

În ultima perioadă, mai ales după venirea primăverii, o serie de conducători auto ne-au semnalat starea deplorabilă a carosabilului din zona magazinului Dedeman (strada Prelungirea Brăilei) și, dincolo de acesta, pe sensul de mers către Drumul de Centură. Deși respectivele lucrări au fost proiectate pentru resistematizarea zonei și pentru amenajarea unui sens giratoriu, constructorul din Piatra Neamț nu a respectat planul pe care și l-a asumat, ceea ce a provocat mari nemulțumiri din partea Consiliului Județean (CJ) Galați, autoritatea contractantă a lucrărilor.

Din informațiile noastre, pe acest subiect au fost mai multe întâlniri cu reprezentanții constructorului, întâlniri în care tonul folosit a fost unul aprins și înverșunat, reprezentanții CJ fiind extrem de nemulțumiți de ritmul și de evoluția lucrărilor, precum și de modul în care constructorii au înțeles să-și facă treaba. La ultimele discuții, constructorului i-a fost cerut în mod ferm și de urgență să asfalteze zona respectivă și să grăbească ritmul pe șantier, în condițiile în care nu sunt probleme de asigurare a fondurilor necesare, iar orice lucrare realizată poate fi decontată în cel mai scurt timp posibil, cu condiția ca aceasta să fie bine realizată. Mai mult, constructorilor le-a fost pus în vedere, în mod clar și tranșant, că un astfel de mod de lucru nu va fi tolerat sub nicio formă, în condițiile în care, reprezentanții CJ au accentuat acest fapt, finanțarea nu este deloc o problemă.

Reamintim că aceste lucrări fac parte din proiectul amplu de reamenajare și modernizare a DJ 251M, cunoscut și sub denumirea de ”centura mică”, finanţarea investiției fiind asigurată din fonduri ale Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării (SUERD) din cadrul Programului Operațional Regional (POR) 2014 - 2020. Valoarea totală a lucrărilor contractate de CJ Galați este de circa 40 de milioane de euro, cu precizarea că pentru finalizarea acestora este nevoie și de construirea unui pod hobanat cu o adâncime de 30 de metri și o înălțime de 60 de metri de la nivelul solului (cât înălțimea unui bloc de 20 de etaje). Acesta din urmă ar trebui să lege cartierele Micro 39C și Micro 13. 

În plus, în ultima ședință a CJ a fost votată hotărârea privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi declanşarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes judeţean “extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi”. Conform anexei, pe listă se află un  număr de 54 de imobile.

Citit 7804 ori Ultima modificare Luni, 11 Aprilie 2022 02:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.