Apă-Canal actualizează lista neagră a datornicilor

Apă-Canal actualizează lista neagră a datornicilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Societatea edilitară de alimentare cu apă şi de canalizare aduce la zi lista datornicilor din rândul populaţiei * Restanţierii sunt ordonaţi după vechimea facturilor neachitate, de peste 190 de zile, conform regulamentului care a intrat în vigoare la 1 august * Consumatorii aflaţi pe listă vor fi notificaţi în perioada imediat următoare şi, dacă nu-şi vor asuma angajamente de plată, vor rămâne fără apă de băut *

În prezent, cele 703 asociaţii de proprietari şi cei 11.700 de consumatori casnici din municipiul Galaţi îi datorează 29 de milioane de lei operatorului local Apă-Canal, în contul apei potabile furnizate şi al apelor menajere evacuate.

Anul trecut, când volumul creanţelor era mai mare, societatea a început să aplice, în premieră, măsuri coercitive: a identificat asociaţiile cu cele mai mari restanţe şi le-a oprit apa potabilă parţial sau total. Metoda a dat roade: Apă-Canal a recuperat astfel 4 milioane de lei de la datornici.

De la 1 august, însă, operatorul a schimbat regulile jocului. Nu mai taie apa în funcţie de volumul datoriilor, ci în funcţie de vechimea facturilor neachitate.

Intră în colimatorul Serviciului de Monitorizare Clienţi, Recuperare Creanţe şi Debranşare al societăţii toţi consumatorii care au restanţe mai vechi de 190 de zile. Serviciul lucrează chiar acum la întocmirea listei negre.

„Actualizăm lista datornicilor, ea va fi gata în două zile”, a declarat, ieri, directorul Apă-Canal, Gelu Stan.

Îndată ce lista va fi întocmită, se vor lua măsuri : „Primul pas este să îi notificăm pe toţi consumatorii cu facturi mai vechi de 190 de zile. Aceştia trebuie să plătească 30 la sută din volumul datoriilor – debit de bază şi penalităţi de întârziere – şi să semneze angajamente de plată pe 6-8 luni pentru diferenţă, pentru a beneficia în continuare de serviciile noastre”, a precizat Gelu Stan.

Dacă nu vor răspunde pozitiv apelului de soluţionare pe cale paşnică a litigiului cu Apă-Canal, datornicii vor rămâne fără apă.

„Dacă nu vor semna angajamente de plată, vom recurge la restricţionarea furnizării de apă potabilă în intervalul 6.00-22.30 şi, dacă nu va fi efectuată nicio plată, vom recurge chiar la sistarea totală a furnizării”, a afirmat directorul Apă-Canal.

În lipsa contorizării individuale, Apă-Canal dă cu biciul otova

Din punct de vedere legal, planul societăţii de recuperare a creanţelor de la populaţie este în regulă. Totuşi, el îi nedreptăţeşte pe gălăţenii care stau la bloc, sunt la zi cu plata utilităţilor, dar au ghinionul să fie vecini cu o mână de rău-platnici.

Dacă aceştia din urmă au datorii istorice la întreţinere, vor rămâne fără apă atât ei, cât şi vecinii de bună credinţă, căci Apă-Canal nu are contract de prestări servicii cu fiecare locatar, ci cu asociaţia de proprietari din care fac parte cu toţii.

Pentru a rupe acest cerc vicios, este necesară implementarea sistemului de contorizare individuală pe care îl practică alţi furnizori de utilităţi, precum Electrica sau Distrigaz.

Însă perspectiva ca această soluţie să fie pusă în practică este îndepărtată din cauza costurilor ridicate pe care le implică. Directorul Apă-Canal, Gelu Stan, a estimat că un program de contorizare individuală ar necesita investiţii de 25.000 până la 100.000 de euro pentru fiecare bloc cu 20 de apartamente.

În condiţiile în care nici societatea de distribuţie a apei potabile, nici Consiliul Local, nici consumatorii nu au aceşti bani, programul ar putea fi pus în practică doar dacă ar fi identificate mai multe surse de finanţare.

Citit 2132 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.