După un videoclip de prezentare a municipiului Galați, pentru care a pus la bătaie 5.780 de euro fără TVA, Primăria Galați își dorește, mai nou, un slogan, mesaje-cheie și o strategie de promovare a orașului ca destinație turistică. Pentru "servicii pentru elaborare de branding și comunicare a Municipiului Galați", autoritățile derulează o achiziție directă în valoare de 245.000 de lei, adică 49.577 de euro fără TVA. Procedura se afla vineri în etapa deliberării, ofertant fiind firma bucureșteană SC Communication ON SRL.
"Brandingul orașului este procesul de creare a unei imagini sau identități distincte, în scopul atragerii vizitatorilor și investitorilor și de a le oferi locuitorilor un sentiment de apartenență. Scopul final este să ofere atât turiștilor, cât și locuitorilor orașului experiențe unice", se explică în caietul de sarcini al cumpărării directe, derulate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Obiectivele specifice ale procedurii sunt: dezvoltarea strategiei de comunicare a brandului municipiului Galați, stabilirea unui slogan, dar și a unor diferite mesaje care să evidențieze modul în care orașul Galați este perceput de locuitori și nu numai.
Conform documentelor, pentru elaborarea strategiei de comunicare și de promovare a orașului sunt necesare, între altele, analiza punctelor forte și a punctelor slabe ale destinației turistice Galați, evaluarea imaginii orașului în mediul virtual, pentru ca, în cele din urmă, să se ajungă la un concept creativ de brand de oraș, la propuneri de slogan și mesaje-cheie.
Concret, este vorba despre un concept "Galați - destinație turistică", axat pe oferta turistică a orașului, care va include elementele de noutate și unicitate - atracții naturale, istorice, spații destinate petrecerii timpului liber, restaurante locale, evenimente culturale, servicii care reprezintă puncte de atracție pentru potențiali turiști.
Susținerea conceptului creativ se va realiza prin animații grafice cu durata de cel puțin 25 de secunde.
Caietul de sarcini mai prevede și elaborarea unei strategii de marketing teritorial și branding al municipiului Galați, pentru perioada 2024-2026. Se cere inclusiv creație grafică pentru materiale promoționale - cărți de vizită, plicuri, mape, flyere, postere, panouri outdoor, roll-up-uri, bannere, articole de papetărie. La final, se vor stabili direcțiile de comunicare pentru promovarea conceptului de destinație turistică.
Durata contractului este de 12 luni de la data semnării acestuia de către ambele părți contractante. Valoarea achiziției derulate este de 245.000 de lei, adică 49.577 de euro fără TVA.
Logo de 38.000 de lei
În context, trebuie amintit că Primăria a mai derulat, în 2017, o achiziție pentru "Branding şi identitate vizuală a municipiului Galaţi", prin care și-a dorit să prezinte publicului-ţintă "o imagine atractivă, dar şi corectă asupra oportunităţilor oferite de Galaţi". În cele din urmă, pe 30 iunie 2017, a fost lansat logo-ul oraşului, împreună cu un manual de identitate vizuală, realizate de firma I.V. Future SRL, pentru 38.000 de lei fără TVA.
Nu mai puțin adevărat este că Galațiul își dorește să obțină statutul de stațiune turistică. Așa cum ați putut afla din ziarul "Viața liberă", autoritățile au început demersurile necesare atestării ca stațiune turistică încă din vara anului 2021. În februarie 2022, aleșii locali au fost de acord cu depunerea documentației necesare la Ministerul Turismului și de atunci se tot așteaptă veștile bune.