Biblioteca "V.A. Urechia" ar putea devbeni brand european

Biblioteca "V.A. Urechia" ar putea devbeni brand european
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Biblioteca „V.A.Urechia” ar trebuie să primească Marca patrimoniului european, a susţinut, recent, eurodeputatul gălăţean Adriana Ţicău, în cadrul unei interpelări în cadrul Parlamentului European.  Intervenţia a fost făcută în contextul în care se dezbătea adoptarea deciziei Parlamentului European şi a Consiliului de stabilire a unei acţiuni a UE privind Marca patrimoniului european.

Prin înfiinţarea acestui brand european se urmăreşte intensificarea  sentimentului de apartenenţă la Uniune a cetăţenilor europeni, pe baza elementelor comune de istorie şi patrimoniu.  "Înfiinţată în 1871 şi inaugurată în 1890, biblioteca era definită în rapoartele vremii ca "arsenal intelectual al societăţii, necesară unei bune administraţii". Biblioteca V.A. Urechia funcţionează în primul sediu al Comisiei Europene a Dunării, instituţie care şi-a început activitatea în 1856 la Galaţi  pentru a asigura libera circulaţie pe Dunăre. După 155 de ani de la înfiinţarea Comisiei Europene a Dunării, Consiliul European a adoptat Strategia Uniunii pentru Regiunea Dunării, ca recunoaştere a importanţei regiunii Dunării pentru istoria, prezentul, viitorul şi coeziunea Uniunii”, a pledat Adriana Ţicău pentru Biblioteca judeţeană. „V.A. Urechia spunea că "mai tare e cetatea în care cetăţenii se apără cu învăţătura, cu ştiinţa". Cetate a culturii europene, biblioteca V.A.Urechia din Galaţi merită să primească Marca patrimoniului european" a mai spus Adriana Ţicău.

Peste un un million de euro pentru marca europeană

În 2006, mai multe state europene au lansat o iniţiativă interguvernamentală privind Marca patrimoniului european. În prezent, se doreşte ca iniţiativa să se transforme într-o acţiune oficială a Uniunii Europene, cu scopul de a îmbunătăţi funcţionalitatea acesteia şi de a-i asigura succesul pe termen lung. Obiectivele mărcii patrimoniului european sunt: consolidarea sentimentului de apartenenţă la Uniunea Europeană al cetăţenilor europeni, în special cel al tineretului, pe baza unor valori comune şi al unor elemente din patrimoniul istoric şi cultural european, precum şi aprecierea diversităţii naţionale şi regionale, precum şi dezvoltarea dialogului intercultural. În acest scop, marca încearcă să îmbunătăţească valoarea şi profilul siturilor care au jucat un rol esenţial în istoria şi în construirea Uniunii Europene, pentru ca cetăţenii europeni să aibă o mai bună înţelegere asupra construcţiei UE şi asupra patrimoniului cultural comun.

Teoretic, decizia prevede ca prima procedură de selecţie să poată demara chiar la începutul anului viitor. Pentru acest lucru, în 2012, acţiunii i se va aloca 350.000 euro, din bugetul total de 1.350.000 euro, valabil până la finele lui 2013 . Comisia propune ca fiecare stat să aibă posibilitatea să preselecteze maxim două situri în fiecare an în care se fac selecţii.

Citit 839 ori Ultima modificare Duminică, 20 Noiembrie 2011 22:52

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.