Falimente şi pseudorestructurare la Primărie
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Falimente şi pseudorestructurare la Primărie
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

 

* Iată cu ce ne-am ales din iulie 2008 şi până în decembrie 2011 de pe urma deciziilor votate de către Consiliu Local *

Societatea Apaterm este în pragul falimentului, dar nu este singura afacere de interes local care a mers prost. În 2009, Consiliul Local a decis dizolvarea şi lichidarea SC Construcţii şi Reparaţii SA. În schimb, fosta societate Ecosal, devenită serviciu public execută, pe lângă salubritate şi ecarisaj, lucrări de construcţii, asfaltări, marcaje rutiere, exact ce făcea defuncta Construcţii şi Reparaţii.

După ce au susţinut că habar nu aveau că directorii societăţilor de interes local se angajaseră reciproc pentru a-şi spori veniturile, aleşii au promis că interzic această practică şi le-au plafonat salariile directorilor generali de servicii publice şi societăţi la nivelul indemnizaţiei viceprimarului, aproximativ 5.000 de lei brut. În plus, Parcul Industrial de lângă Zona Liberă tot nu e gata!

Restructurare fără schimbare

Primăria a fost restructurată şi s-a „subţiat” cu 211 funcţii, dar fără să se schimbe aproape nimic, salariaţii fiind îndesaţi pe la societăţi. De exemplu Serviciul Asociaţii de Proprietari a fost plimbat la Apaterm pentru un an şi adus înapoi. Serviciul Administrarea Domeniului Public a devenit SRL Gospodărire Urbană. Restructurarea impusă de Guvern a lovit cultura. CL a desfiinţat Teatrul de Păpuşi, transformându-l într-o secţie a Teatrului Dramatic „Fani Tardini”, iar Muzicalul a rămas cu 37 de posturi. Şi dacă tot vorbim de cultură, să nu uităm că aleşii s-au lăsat rugaţi în genunchi de către artiştii Teatrului Muzical să-i salveze de directorul Florin Melinte, dar vreme de doi ani nu au făcut nimic.

Administraţie locală fără sediu

În 2010, consilierii au luat act că Primăria este chiriaşă într-o clădire retrocedată şi au stabilit ca în termen de doi ani şi jumătate, Galaţiul să-şi construiască o nouă primărie. Deşi CL a decis să îi întrebe pe gălăţeni, unde să ridice Primăria, în aceeaşi hotărâre, au fost au alese amplasamentele: fie la Pastilă, fie pe esplanada Casei de Cultură a Sindicatelor. O lună mai târziu, aleşii au votat participarea Primăriei la licitaţia pentru vânzarea Hotelului „Faleza”, considerat un chilipir, ideal ca sediu al administraţiei locale. Ulterior au aflat că Primăria nici măcar nu avea voie să liciteze! Sediul Primăriei este în aer acum. Nu-i vorbă că nici Consiliul Local nu mai are propria sală de şedinţe şi se întruneşte la Prefectură, iar Starea Civilă s-a mutat într-un spaţiu impropriu, la parterul blocului A4 de pe Traian.

Cu impact

Stadionul „Dunărea” a fost rebotezat la foc automat „Nicolae Rainea”. Aleşii locali au interzis funcţionarea, pe raza municipiului Galaţi, a magazinelor în care se comercializează produse halucinogene, dar au redus şi numărul asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav, prin concedierea celor pensionari. Prin votul consilierilor municipalitatea a contractat un credit de 61 milioane de lei pe zece ani, de la BRD pentru mai multe investiţii şi asfaltări de străzi.

Citit 1990 ori Ultima modificare Duminică, 01 Aprilie 2012 20:29

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.