Şoselele din judeţul Galaţi intră în reparaţie. Lista drumurilor care vor fi plombate şi cât vor dura lucrările

Şoselele din judeţul Galaţi intră în reparaţie. Lista drumurilor care vor fi plombate şi cât vor dura lucrările
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Deocamdată, sunt doar plombări ale gropilor, dar e bine şi aşa decât nimic * Lucrările vor dura o lună şi vor fi asigurate de firma Constructa Mecanique SRL * Costul total al contractului este de 759.452 de lei * Printre drumurile pe care s-a prevăzut plombarea gropilor din asfalt figurează şi unul care n-a fost asfaltat niciodată!


Consiliul Judeţului (CJ) Galaţi va da, astăzi, ordinul de începere a unor lucrări de plombare pe mai multe drumuri de interes local. Chiar dacă se intervine doar pe o parte dintre arterele de comunicaţie din judeţ, vestea e îmbucurătoare, mai ales prin prisma faptului că, în toamna anului trecut, Inspectoratul Judeţean de Poliţie avertiza, într-o raportare în cadrul Comisiei de Dialog Social, că între 10 şi 20 la sută dintre drumurile judeţene pun în pericol siguranţa circulaţiei şi doar aproximativ 20-25 la sută din şosele sunt în stare bună.

Nu va fi raiul pe pământ, mai este mult de făcut, dar este totuşi un început. Potrivit vicepreşedintelui CJ, Cornel Hamza, costul total al contractului, cu TVA, este de 759.452 de lei, chiar dacă iniţial contractul a fost estimat, potrivit licitaţiei din noiembrie de pe SEAP, la 806.027 de lei. Lucrarea a fost atribuită firmei Constructa Mecanique SRL şi se estimează că lucrările vor dura circa o lună.

Firma care se va ocupa de lucrare este "născută" în 2010, avându-i ca acţionari pe Vicenţiu Podaşcă, Virgil Dobre, Mihai Toma, Liviu Palade şi Ionel Crăciun, care este şi administrator. Profitul net al societăţii pe 2011 a fost de 151.418 lei.

Iată ce drumuri vor fi plombate

Aproape toate drumurile judeţene vor avea parte de astuparea cariilor asfaltice, pe porţiuni mai mari sau mai mici, fiind atinse căile mai multor localităţi din judeţ. „Am făcut din decembrie o analiză a drumurilor şi a gropilor, bineînţeles, prin oamenii Direcţiei Tehnice, şi am făcut o estimare. Cu siguranţă în iarnă s-au mărit şi s-au şi înmulţit gropile. Până la urmă, sunt toate drumurile judeţene”, ne-a explicat Cornel Hamza.

Aşadar, drumurile şi rutele care vor avea parte de minima însănătoşire sunt următoarele:

DJ 240 - 780 de metri pătraţi - în dreptul localităţilor Ţigăneşti - Ungureni - Slobozia Blăneasa - Negrileşti - Slobozia Corni - Tălpigi - Ghidigeni;

DJ 241 - 400 de metri pătraţi - în zona Gara Berheci - Gohor;

DJ 242 - 1.050 de metri pătraţi - pe traseul Vârlezi - Târgu Bujor - Umbrăreşti - Viile - Fârţăneşti - Folteşti;

DJ 242 A - 970 de metri pătraţi - pe traseul Bălăbăneşti - Cruceanu - Bereşti Meria - Slivna - Găneşti;

DJ 242 B - 550 de metri pătraţi - între limita judeţului Vaslui - Bereşti Meria - Balinteşti - Băneasa - Moscu - Târgu Bujor;

DJ 242 C - pe 80 de metri pătraţi se vor face plombări, iar pe 60 de metri pătraţi intervenţii în fundaţii - pe traseul Bălăbăneşti - Lungeşti - limita judeţului Vaslui - Aldeşti;

DJ 242 D - 370 de metri pătraţi - în zonele adiacente Băneasa - Suceveni - Rogojeni;

DJ 242 H - plombări pe 170 de metri pătraţi, fundaţii pe 130 de metri pătraţi - pe direcţia localităţilor Târgu Bujor (DJ 242) - Lunca - Jorăşti - Zărneşti - DJ 242 A;

DJ 251 - 320 de metri pătraţi - pe ruta Tecuci (DN 25) - Matca - Cudalbi - Costache Negri - Pechea - Slobozia Conachi - Schela - Smârdan - limita jud. Tulcea;

DJ 251 A - 400 de metri pătraţi - Matca (DJ 251) - Corod - Blânzi - Brătuleşti - Nicopole - DJ 242 (Drăguşeni);

DJ 251 C - 440 de metri pătraţi - de la DJ 251 - Valea Mărului - Mândreşti - Smulţi - Crăieşti - Jorăşti - Balinteşti (DJ 242 B);

DJ 251 F - 70 de metri pătraţi - prin Drăguşeni (DJ 251 A) - Smulţi - Urleşti - intersecţia cu DJ 251 G - Băleni (DJ 253);

DJ 251 G - 2.390 de metri pătraţi vor fi plombaţi, iar 100 de metri pătraţi vor avea parte şi de intervenţii la fundaţii - pe ruta Vârlezi (DJ 242) - Corni - Măcişeni - Valea Mărului (DJ 251C);

DJ 251 H - 800 de metri pătraţi vor plombaţi şi 300 de metri pătraţi vor avea parte de intervenţii la fundaţii - pe traseul Corod (DJ 251 A) - Valea Mărului (DJ 251 C);

DJ 251 J - 160 de metri pătraţi - pe traseul Cotoroaia (DJ 251 B) - Fundeanu (DJ 251 A);

DJ 252 - 1.360 de metri pătraţi - pe traseul Barcea (DN 25) - Podoleni - Movileni - Furcenii Noi - Furcenii Vechi - Băltăreţi - Dobrineşti - limita judeţului Vrancea (Buciumeni);

DJ 252 I - plombări pe 330 de metri pătraţi - Nicoreşti - Fântâni - Poiana - Vişina - Buciumeni (DJ 252);

DJ 253 - plombări pe 350 de metri pătraţi - traseul Umbrăreşti - Cudalbi - Băleni - Viile;

DJ 254 - 50 de metri pătraţi de drum vor fi plombaţi - pe traseul Iveşti (DN 25) - Călmăţui - Griviţa - Costache Negri (DJ 251);

DJ 254 C - plombări pe 380 de metri pătraţi, fundaţii pe 390 de metri pătraţi - DN 24 D - Adam - Mănăstirea Adam.

Surprinde prezenţa în listă a porţiunii Crăieşti - Jorăşti - Balinteşti (din DJ 251C), care n-a fost niciodată asfaltată, în toată istoria lui seculară. Probabil, însă, că se vor pune mai întâi plombele, şi-abia după aceea asfaltul! De altfel, amintitul drum există doar pe hărţi. În realitate este doar o rută pentru căruţe, din pământ, lucru de care s-a convins în urmă cu câţiva şi fostul ministru Petre Lificiu. În ciuda faptului că harta îi arăta că merge pe un drum asfaltat, ministrul a rămas cu maşina în nişte şanţuri, de unde a fost recuperat cu ajutorul unui tractor.

Fără rute ocolitoare

Vicepreşedintele CJ nu crede că lucrările vor impune rute ocolitoare, în sensul că se va lucra pe câte o bandă, pe segmente, astfel încât traficul se va face pe un sens şi se va lucra când pe o parte, când pe cealaltă.

Spre deosebire de alte situaţii sau de alte dăţi, aceste lucrări vor fi supravegheate de trei oameni din cadrul instituţiei, aleşi de vicepreşedinte, care vor avea datoria şi să raporteze zilnic ce şi cum s-a făcut. „Mi-am pregătit oameni care să urmărească lucrarea pas cu pas, să nu avem probleme, să îmi raporteze în fiecare zi câţi metri pătraţi s-au făcut. Nu mai merge doar cu procesul verbal de recepţie şi la revedere”, ne-a declarat Cornel Hamza. Supravegherea va fi asigută şi de un diriginte de şantier din partea firmei de proiectare în construcţii Supercon SRL. „Dirigintele trebuie să ia 1,5-2 la sută, cum prevede legea, din valoarea contractului. Nu prea au vrut să vină diriginţii, pentru că sunt bani puţini”, ne-a mai spus vicepreşedintele.

Urmează şi alte reparaţii

Potrivit lui Cornel Hamza, CJ va face încă o evaluare a stării drumurilor în viitorul apropiat, urmând apoi o nouă tură de plombări.„Cu siguranţă nu se rezolvă problema găurilor din drumurile judeţene, dar aşteptăm o rectificare şi vom începe o nouă procedură. Trimit iar oameni în teren pentru un recensământ al gropilor şi continuăm. Vom scoate la licitaţie şi anul acesta o serie de lucrări”, a încheiat Cornel Hamza.

Citit 6953 ori Ultima modificare Luni, 15 Aprilie 2013 09:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.