Campanie VL - Să-ţi pese de Galaţi!: Cine face curat după câini?

Campanie VL - Să-ţi pese de Galaţi!: Cine face curat după câini?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Chiar dacă există o hotărâre de Consiliu Local potrivit căreia însoţitorii câinilor şi posesorii lor trebuie să cureţe dejecţiile acestora imediat ce animalele îşi fac nevoile pe străzi, nu am văzut pe nimeni să facă asta. Teoretic, persoanele respective sunt pasibile şi de amendă, dar nu-i pasă nimănui. Dovada - excrementele care sunt presărate pe străzi sau prin iarbă şi slalomurile pe care le fac oamenii pentru a le ocoli. De exemplu, persoana din imaginea ataşată articolului nu s-a sinchisit să cureţe locul în care câinele său şi-a făcut nevoile. Asta se întâmpla undeva în Micro 21, dar astfel de episoade se repetă peste tot în Galaţi. Ce-i drept, la înrăutăţirea situaţiei contribuie din plin şi câinii fără stăpân, care, în mod normal, nu au ce căuta pe străzi. Dar fiecare dintre noi am fost martori, nu o dată, la faptul că stăpânii de câini îşi scot la plimbare patrupedele şi le lasă să îşi facă nevoile prin spaţiile verzi, crezând că e mai politicos să le lase să se uşureze în iarbă şi nu drept în drum.

Hotărârea CL, ignorată
Potrivit hotărârii de Consiliu Local nr. 79/2002 Art. 17 „Însoţitorii vor avea asupra lor, în timpul plimbării, echipamentul necesar în vederea colectării dejecţiilor produse de câini. După colectare, punga va fi închisă etanş şi depusă într-un punct de colectare a gunoiului”. Dar la câţi dintre însoţitori aţi văzut echipament pentru strângerea dejecţiilor şi, mai ales, pe câţi aţi văzut strângând dejecţiile? În HCL-ul respectiv este prevăzută şi o contravenţie, la vremea respectivă era cuprinsă între 200.000 lei şi 1.000.000 lei (vechi), pentru persoane fizice şi juridice. Aplicarea sancţiunilor se face, potrivit hotărârii, prin proces-verbal încheiat de: Primar, împuterniciţii Primarului, ofiţerii şi subofiţerii de Poliţie, personalul împuternicit în acest scop de către autoritatea publică centrală şi locală pentru protecţia mediului, inspectorii sanitari de stat împuterniciţi de Ministerul Sănătăţii, personalul Ministerului Apărării Naţionale împuternicit în domeniile sale de activitate, gardienii publici, acum transformaţi în poliţişti locali. Deci, avem lege, avem organe care să vegheze la aplicarea ei, dar degeaba.

Citit 3617 ori Ultima modificare Vineri, 26 Aprilie 2013 17:28

30 comentarii

  • postat de Stapan de caine
    Luni, 29 Aprilie 2013 11:33
    Eu îmi plimb zilnic pe faleza dimineata si seara cainele si de 9 ani de cand il am adun murdaria dupa el intr-o punguta din care am in toate buzunarele cate 3-4 bucati in fiecare pantalon, bluza si chiar in costum. Cand vin de la servicu si sun sotia sa-mi trimita cainele jos la plimabrea de pranz, daca nu am punga la mine ( foarte rar) ii leaga o punguta de zgarda. Este groaznic sa calci din greseala intr-o murdarie de caine si dupa aia sa trebuiasca sa-ti speli pantoful, nu mai mananci in ziua aia, te lipsesti. Dincolo de aspectul cainilor cumunitari a caror problema nu poate fi rezolvata fara sterilizarea in masa a cainilor din proprietatea cetatenilor orasului, ramane problema cainilor scosi la plimbare. O administratie competenta ar infiinta parcuri pentru caini si ar dota aceste parcuri si strazile cu ditribuitoare de pungi de hartie sau de plastic pentru adunat excrementele. In urma cu 3 ani am trimis primarului Nicolae o mapa cu astfel de amenajari din ţarile europene şi a plasat-o la Ecosal, ca sa o ingroape.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Iulia N
    Duminică, 28 Aprilie 2013 23:07
    Singurul lucru care va functiona este aplicarea amenzii. Dorinta de a avea un oras curat se pare ca nu este suficienta pentru anumiti posesori de caini (existenta cainilor vagabonzi nu este un argument!). In orasul unde locuiesc, in Italia, posesorii de caini sunt amendati crunt. Acum sunt in vizita la Toulon, Franta, la niste prieteni, si, desi nu exista caini vagabonzi aici sunt "merde" peste tot. Diferenta? Amenda.
    Felicitari Vietii Libere pentru c a a atras atentia asupra acestei probleme. Tot astept ca galatenii sa inceapa sa isi doreasca un oras curat, si mai ales sa FACA ceva in aceasta privinta... dar cum dorinta intarzie sa apara... sa incepem cu amenzile, altfel nu vom avea niciodata un oras curat. Nici nu vreau sa incep cu reciclarea...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ionut
    Duminică, 28 Aprilie 2013 22:47
    Bineinteles, ca si eu ca posesor de caine pot sa ma plang de cainii comunitari care mi-au muscat animalul si pentru care nu am dormit nopti intregi pazindu-l sa nu-si rupa cusaturile sau de pisicile de pe strada care poarta tot felul de dermatite din cauza carora platesc milioane lunar sa-mi tratez cainele. Hai sa vorbim despre "marlanul" care iese pe faleza sa manance seminte cu curu pe banca, sau despre biciclistul "inrait" care nu are alt loc unde sa se plimbe decat printre pietonii, sau despre rollerii "impatimiti" care au impresia ca e faleza lor si alt moment de a se intrece pe faleza nu au decat in orele cu aglomeratie mare.
    CONCLUZIA: sunt o gramada de probleme la care putem arata cu degetu, dar tineti minte ca la o mana sunt 5 degete dintre care trei arata inapoi spre VOI.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ptr mARIAN
    Duminică, 28 Aprilie 2013 19:09
    AM VAZUT SI EU BOUL DIN FATA BLOCULUI G DIN TIGL 3 CARE ARUNCA MURATURILE IN CANALIZARE . CRED CA TREBUIA SA SI LE BAGE IN CUR , NEMERNICUL ...
    0
    0
    Raportează
  • postat de durul
    Duminică, 28 Aprilie 2013 17:40
    ESCU-2 INTREAB-O PE MATA SA AFLI CINE SUNT EU,PENTRU CA N-A VRUT SA MA ASCULTE SI SA SE CHIURETEZE ,ASA IESIND AVORTONUL CARE SE CHEAMA escu2
    0
    0
    Raportează
  • postat de Normal, produsele din Primăria sunt asemănătoare cu a câinilor, deci nu se deranjează, miros la fel.
    Duminică, 28 Aprilie 2013 16:01
    Păi normal că nu se amendează, excrementele fiind comune la Primărie și câini. Nici nu mai contează forma de propietate a câinilor, reflexul este același când treci pe lângă Primăria Galați, a scârbă.
    0
    0
    Raportează
  • postat de doggy
    Duminică, 28 Aprilie 2013 15:32
    stapinii de ciini si primaria sa le puna la toti pampersi lavabili. stapinul ii spala acasa si primaria construieste o spalatorie moderna de pempersi din banii de ecarisaj. buna idee nu-I asa?....ha,ha.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Costi
    Duminică, 28 Aprilie 2013 12:34
    Consider ca aceste biete vietuitoare nu au vina deoarece ascendentii lor au ramas pe drumuri cand au fost demolate casele Galatiului iar unii sunt lepadati de gospodarii. Nu va fie suparare dar pana la moda cainilor de apartament si cea a gradinilor supradimensionate din jurul blocurilor cu gard impenetrabil, balcon extins etc rezervate pt cei de la parter , nu era murdarie pe strada.
    Daca veti scapa de cainii pribegi veti constata ca mizeria e tot acolo. Da unii sunt agresivi dar sunt mai multi oameni muscati de caini cu stapan -nu trebuie decat sa consultati statistici, si mult mai putini ca oamenii injunghiati sau atacati de alti oameni.
    0
    0
    Raportează
  • postat de un cititor suparat
    Duminică, 28 Aprilie 2013 11:30
    Dar ce facem cu pisicile ? sunt tot atatea pisici cat si caini, acestea cand se caca unde dispare cacatul ? e un mister total...
    Dar cu ciorile si porumbeii care se caca ? in fiecare an cum da caldura, la Liceul Auto la plopii mari vis-a-vis de taxiuri, asfaltul e alb de la gainat si e un miros insuportabil pe o raza de 300m, parca mergi prin porumbar.

    Luati masuri si apoi veniti cu astfel de idei domnilor de la Consiliul Local. Aveti functii si degeaba le aveti, nici nu stiti ce votati... sau daca aveti de gand sa faceti ceva, faceti pana la capat, nu cu jumatati de masura.
    0
    0
    Raportează
  • postat de un detinator de catel
    Duminică, 28 Aprilie 2013 11:12
    Eu voi strange dupa cainele meu atunci cand:
    - nu vor mai exista zeci de caini prin cartier care sa muste lumea pe strada. Ieri au sarit la o fata care s-a speriat si s-a urcat pe gard (la Gradinita Pinochio din Micro 16) unde sunt vreo 10 caini in incinta gradinitei si au mai si fatat acum vreo 2 zile.
    -nu vor mai fi "nunti" de vreo 20 de caini in spatele blocului.
    - atunci cand catelul meu nu se va mai caca langa vreo alti 20 de rahati de caini maidanezi
    - cand vor exista cosuri de gunoi in cartier, apropiate, nu la 500 de metri distanta unul de altul.
    Optional: pungi langa cosurile de gunoi pentru a strange cacatul biodegradabil. Daca tot vreti sa faceti o treaba ca in tarile straine, s-oo faceti pana la capat...

    Daca toate acesta se vor respecta, nu vad ce ar opri cetatii sa nu stranga dupa cainimeu sau sa le puna botnita. In cazul meu, am un Bichon de 6kg, nu e vba sa-i pun botnita... clestele de rufe "musca" mai rau decat Bichonul meu.
    0
    0
    Raportează
  • postat de suparat
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 22:23
    dau dreptate d-lui Vasile Braileanu !!! Caca de un ciine nu e nimic...... cum stam cu gunoaiele in jurul blocurilor ???cu sirma pusa pt. gradini ????' Crucile de pe strazi ......etc !!! parca ar fi fost puse toate la punct, si a ramas problema ...ciinilor !!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de George
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 20:19
    @pentru Ionel. Sa vezi atunci ce abuzuri vor face cei de la Politia Locala. Nu e nevoie de nici un bonus, trebuie doar sa isi faca treaba. Cum eu am luat amenda ca am consumat alcool in spatiu public sau ca am parcat masina aiurea, asa trebuie sa ia si ala care mananca seminte(40lei) sau cel care nu strange dupa animalul de comanie.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ionel
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 19:52
    De ce sa nu castige Politia bani la buget, nu prea am inteles, dar sa le dea si politistilor un bonus de 3- 5% ca stimulent in cazul cand dau amenzi pentu aceste abateri, sa vezi ce ar fi aunci.
    0
    0
    Raportează
  • postat de escu 2
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 18:15
    @ durul
    Mai durule ,fara creier mai esti ca altfel ai avea elementarul bun simt sa taci ,da cine p. matii crezi ca esti ma sa faci asemenea comentariu vizavi de un om care si-a spus opinia cu pertinenta si bun simt. .Animale ca tine sunt multe dar trebuie eutanasiate sa nu se mai inmulteasca .
    0
    0
    Raportează
  • postat de Escu
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 17:38
    Domnule Vasile Braileanu, aveti dreptate cu ultima jumatate din ce ati scris dumneavoastra, dar cu parere de rau in prima jumatate cred ca nu aveti, sau ma rog modul in care ati pus problema. Acest lucru ma face sa cred ca aveti caine. Sunteti galatean? atunci va invit sa mergeti in micro 19 de la spital pana la Neacsu dus-intors , pe faleza, si exemplele pot continua. Va place ce vedeti? mie nu. Va dau un exemplu: Dimineata la 6:40 alerg pe faleza, soare frumos, pescari ( atentie prohibitie), oameni care isi plimba cainii ( matinali). Un domn cu un caine, mediu ca statura, se aseaza gratios si cu lentoare in pozitie de lansare si si si poc... pe mijloc stimate domn unul MARE.....Stau si va intreb ....e frumos? eu oare dim pe stomacul gol alergand si vazand asa ceva, cum ar trebui sa reactionez? Sa vomit si sa merg mai departe? Si trecand peste acest aspect, stapanul cainelui nu reactioneaza, ba mai mult i se pare ceva firesc si impasibil il striga sa vina mai repede...Un cretin!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Elena
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 16:20
    DA! Intr-o tara civilizata, in care nu exista maidanezi, as strange cu mare placere dupa cainele meu, pt ca nu e nimeni dator sa vada/calce in mizeria lasata de acesta.
    Problema!
    Locuiesc in Micro 39, unde exista cam 10-15 maidanezi pt fiecare caine de apartament. In conditiile astea se asteapta de la mine sa strang dupa patrupedul din dotare? Zaaaau? Sa ne scape mai intai de tomberonezii agresivi, si eu voi fi prima care va iesi cu punguta pt stransul dejectiilor. Nici mie nu-mi place sa vad la tot pasul mizerie, dar atat timp cat vor exista caini fara stapan in numar coplesitor, efortul meu de a curata dupa cainele meu ar fi INUTIL!
    0
    0
    Raportează
  • postat de durul
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 16:02
    MARIAN -eu ma refeream la acea taxa de ecarisaj,desteptul mielului ,nu pentru a strange mizeria de pe uema fiecarui caine cu stapan ,ci tocmai la cainii fara stapan pentru a li se gasi un adapost ,a fi castrati etc .acum poate creierul tau redus ,care vad ca mai emite si alte tampenii ,va intelege 10% din comentariile de aici !letargie usoara !
    0
    0
    Raportează
  • postat de dana
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 14:51
    tocmai azi am vazut ceva incredibil un domn plimba un ciine ,dimineata la prima ora ,si pe moment am crezut ca ciinele are o tumoara la fund ,da de unde ca era o punga in care ciinele facuse caca ,o treaba ingenioasa ca de Romanul e inventiv ,de ar face mai multi asa ceva am scapa de mizeriile de pe trotuare
    0
    0
    Raportează
  • postat de val
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 13:42
    Este interesant (de fapt, obisnuit, intrand in normalitatea noastra anormala!) ca din 2002, de cand s-a emis decretul, si pana astazi, Primariei nici nu i-a dat prin cap sa-l aplice, sa controleze, sa aplice vreo sanctiune!
    Cum sa se civilizeze lumea, daca cei care cu chiu cu vai dau niste norme, nu cred in ele?
    Vom avea civilizatie in Romania atunci cand cei care ne conduc vor fi ei insisi civilizati. Pana acum, mai toti conducatorii si administratorii nostri sunt niste mediocri, superficiali, smecheri ajunsi in functii de conducere nu din dorinta de a contribui la propasirea societatii, ci din fudulie si lacomie.
    0
    0
    Raportează
  • postat de of
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 11:53
    Trecand printr-o zona centrala a orasului si fotografiind o casa superba dar in degradare, am fost interceptat de un preot ce mi-a spus ca spera sa fiu vreun cumparator , sa se termine o data cu traficul de t.i.g.a.n.e.t din acea cladire. A sesizat si politia care pe el l-a luat la intrebari, ca nu-si vedea de treaba. Am ramas fara replica. Ce era sa-i spun, sa-l invat eu cum ca asta-i Apocalipsa ? De aceea mizeria lasata de caini imi pare o mica problema fata de toate porcariile din jur.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Tirpitz
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 10:14
    Amenzi pe loc, asta sa fie campania, puse afise la vedere in fiecare cartier ca sa le aminteasca stapinilor ce amenzi vor plati. O campanie numai in ziar facuta, e in zadar. Nu am sa inteleg niciodata ce fac acei politisti comunitari care se plimba nestingheriti de nimeni si nimic, prin cartiere (Mazepa 1 si 2). Probabil ca asteapta ca sesizarile sa fie duse la sediul politiei, ceea ce e o mare timpenie. Nu actioneaza in nici un fel, aici e problema iar oamenii sunt niste needucati care isi scot ciinii de trei ori pe zi sa-si faca nevoile pe aleile blocurilor, in iarba, oriunde. Politia comunitara sa actioneze cu chitantierul in mina si sa fie lipite cit mai multe afise cu Art. 17 din HCL 79/2002.
    0
    0
    Raportează
  • postat de fara nume
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 08:27
    La cele scrise de mARIAN as mai aduga si
    - suflatul nasului pe asfalt
    - plimbatul cainilor de talie mare fara lesa/ botnita
    - aruncatul muraturilor la canalizarea din stada (pe-asta am vazut-o ieri)
    - finantarea cersetorilor
    si lita o pot continua...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Vasile Braileanu
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 08:09
    Nu inteleg ce atata tevatura pentru rahatii de caine. La urma urmei, sunt biodegradabili si majoritatea cainilor isi fac nevoile pe pamant sau iarba. A se vedea muntii de gunoaie ce sunt pe strazi, de langa pubele si tonele de hartii si de plastice ce se plimba prin oras la fiecare adiere de vant. Multi copii si adulti arunca ambalajele de la mancare pe jos imediat ce le desfac. Pentru alea cine plateste amenda? Un caine isi face necesitatile, dar aruncatul pe jos de catre oameni nu este necesitate, este o dovada de prostie.
    0
    0
    Raportează
  • postat de mARIAN
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 07:56
    tot sub acelasi copac stau la umbra si urmatoarele aspecte:
    1. Aruncatul hartiilor pe strada
    2. abandonarea gunoiului menajer in oricare alte locuri in afara de containerele de colectare a deseurilor, fie ele selective sau comune
    3. Scuiptaul pe strada
    4. aruncarea resturilor de tigari in diferite locuri mai putin in scrumiere
    5. scuipatul cojilor de seminte pe strada si in fata scarilor de bloc
    ( cand or sa se sanctioneze aceste aspecte fara ca instantele de judecata sa mai dea dovada de clementa, atunci vor fi amendati si proprietarii cainilor care sunt in numar mult mic decat persoanele care contribuie la "curatenia" orasului prin aspectele mai sus mentionate )
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ioan
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 07:28
    Hai sa fim seriosi! Primaria plateste politisti locali ca sa amendeze babele care vand stevie in piata. Daca ar fi corecti ar da o hotarare locala prin care orice persoana care-si plimba anmalul iubit sa aiba asupra sa instrumentele necesare iar militianul cu pantaloni negri sa-si castige salariul dupa numarul de amenzi. Nu mai spun ca multi astfel de iubitori de animale, si sunt multi, le dau liber acestora si-si fac nevoile pe presul de la usa vecinilor.
    0
    0
    Raportează
  • postat de radu
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 07:17
    Sunt de acord cu aceasta hotarire , atit timp cit primaria va stringe toti ciinii fara stapin .in zona in care stau la un ciine de apartament revin cam 5-6 ciini comunitari. Ce este mai grav ca oameni de bine ce locuiesc la parter au imprejmuit spatiul verde si au organizat adevarate padocuri cu ciini comunitari care urla toata noaptea
    Si apropo daca tot e sa fim civilizati nu cumva primaria ar trebui sa amplaseze si cosuri speciale cu role de pungi si manusa de plastic ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de eu
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 07:09
    Este foarte adevarat ca in momentul in care cainele proprietate a murdarit, trebuie curatat. Insa a nu se uita ca restul de 95% de rahati de caine provin de la maidanezi, situatie in care este inutil sa il amendezi pe mosul de la parter pentru ca se caca pechinezul lui in fata blocului . Ca o paranteza, nu stiu cum ala din poza si altii asemenea lui pot trai in casa cu asa ceva, ala nu e caine de tinut in casa
    0
    0
    Raportează
  • postat de marian
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 02:43
    @durul, esti la fel de destept precum un sac de pietre. Taxa de ecarisaj nu este platita pentru ca cineva sa stranga mizeria facuta de cainele tau. Tu trebuie sa strangi dupa cainele tau ca tu esti propietarul animalului. Se plange primaria ca nu are bani, daca ar incepe sa imparta amenzi celor ce nu strang dupa cainii lor s-ar aduna si bani si poate asa am educa si populatia si am si avea un spatiu verde mai curat. Nimic nu educa mai repede si mai bine ca o amenda de grasa.
    0
    0
    Raportează
  • postat de durul
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 01:21
    STEFAN BADITA - tu stii mai ciochistule ca se plateste otaxa de ecarisaj? ce face primaria cu acei bani pe care ii strange si de la detinatorii de caini si de la cei ce nu au in propietate asa ceva ? ce-ar fi sa-ti bagi obiectivul acolo unde nu-ti ajunge soarele ,sa le developezi si sa le contempli in prostia ta ? cati caini ai vazut tu stransi de serviciul de ecarisaj ,ca pe urma sa ai tupeul sa te legi si de proprietarii de caini ? ai hranit vreodata un caine sau o pisica ca sa dai asemenea indicatii capusa imputita ce esti!?!
    0
    0
    Raportează
  • postat de stefan badita
    Sâmbătă, 27 Aprilie 2013 00:15
    cateva persoane isi strang mizeriile lasate de caini...... restu nimic! trebuiesc niste amenzi mult mai usturatoare, stat la panda, pozati si cu dovada, amendati!
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.