Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

* După 20 de ani de înfrăţire, e cazul să apară şi efecte economice * După europarlamentare, un forum economic româno-chinez va fi organizat la Galaţi * Anual, China construieşte 4000 de km de autostradă şi tot atâţia de cale ferată *

Excelenţa Sa, consulul general al Chinei la Constanţa, domnul Wang Tieshan, a efectuat miercuri, 18 martie, o vizită în Galaţi, la invitaţia prefectului Claudiu Brânzan şi  a subprefectul Cosmin Păun.

După mai multe întâlniri, atât cu primarul Dumitru Nicolae, cât şi cu preşedintele CJ, Eugen Chebac, Wang Tieshan s-a deplasat la sediul Camerei de Comerţ şi Industrie Galaţi, unde a stat de vorbă şi cu preşedintele acestei instituţii, Dan Lilion Gogoncea.

„M-am bucurat să aflu, cu prilejul acestei vizite, că în acest an sărbătorim două evenimente - împlinirea a 60 de ani de la proclamarea Republicii Populare Chineze şi împlinirea a 60 de ani de la stabilirea relaţiilor diplomatice dintre China şi România”, a spus ieri, Claudiu Brânzan.

Peste trei luni, forum al oamenilor de afaceri

În urma discuţiilor purtate, Excelenţa Sa Wang Tieshan a stabilit, de principiu, cu reprezentanţii Galaţiului, ca peste trei luni (după europarlamentare), să aibă loc la Galaţi un forum al oamenilor de afaceri, la care vor putea să se cunoască investitorii chinezi şi cei locali – fie ei gălăţeni, brăileni sau din alte judeţe.

„Judeţul şi municipiul Galaţi sunt înfrăţite de 20 de ani cu provincia Hubei şi, respectiv, municipiul Wuhan, dar eu cred că orice înfrăţire trebuie să aibă un suport economic, să se concretizeze în cooperare economică”, a declarat consulul.

Povestea podului

Acesta a abordat, rând pe rând, mai multe subiecte de interes atât pe plan local – precum proiectul podului peste Dunăre, sau achiziţionarea, din China, a trei linii de fabricaţie, de către Intfor -, cât şi proiecte de interes naţional, precum efectele crizei în China.

„Ştiu că anul trecut s-a organizat o licitaţie pentru lucrările de construcţie ale podului peste Dunăre. Au fost firme serioase din China care erau interesate să investească în aşa ceva, însă au solicitat garanţie guvernamentală, lucru care nu s-a întâmplat şi, ca atare, firmele s-au retras”, a explicat, pe scurt Wang Tieshan, povestea (fără de sfârşit!) a podului de peste Dunăre.

„În 2003, domnul ministru de atunci, Mitrea, a venit la Prefectura Galaţi şi a prezentat macheta podului peste Dunăre. Din 2004, voinţa politică a fost alta şi proiectul nu a mai fost continuat, aşa că fosta guvernare ar trebui întrebată de ce a renunţat la pod”, a adăugat şi prefectul Claudiu Brânzan, completat de subprefectul Cosmin Păun: „până la urmă, este important ca toate cele trei judeţe, Galaţi, Brăila şi Tulcea, să se pună de acord, pentru că o astfel de investiţie are ca efect dezvoltarea economică a întregii zone”.

Americanii au cheltuit, chinezii au economisit

Cât priveşte criza mondială, consulul a avut un discurs foarte interesant: „La noi, în China, nu există criză financiară, pentru că băncile merg foarte bine. În timp ce, în SUA, băncile au întâmpinat probleme, pentru că americanii au cheltuit ce urmau să câştige mâine, noi, am economisit!”

„La noi, guvernul a investit acum 500 de miliarde de dolari, însă nu în  bănci, ci în lucrările la infrastructură; la noi, anual, se construiesc 4.000 de km de autostradă şi tot atâţia de cale ferată. Ceea ce înseamnă creşterea producţiei de oţel, metal, dar şi crearea de locuri de muncă”.

Citit 939 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.