Administratori de asociaţii… repetenţi

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Unii dintre administratorii care au dat examen pentru atestare au luat note de 2,80 sau 3,25, atrage atenţia Mihai Manoliu *

În calitatea sa de membru al comisiei de examinare a administratorilor de asociaţii care doresc să obţină atestarea pe post, consilierul local Mihai Manoliu a făcut miercuri câteva dezvăluiri care ar trebui să-i pună pe gânduri pe locatari: unii administratori habar nu au să facă banale calcule precum pierderile de apă din bloc sau suma datorată pentru serviciile comune (curăţenie, lumină pe scară, lift etc.)!

„Am avut administratori care au luat note de 3,25 sau 2,80. Atunci ce pretenţie să ai de la ei? Să te mai miri când auzi de asociaţii cu datorii de miliarde?”, s-a întrebat, retoric, Mihai Manoliu.

Atestarea administratorilor asociaţiilor de locatari se face conform legii 230/2007 şi a hotărârii Consiliului Local Galaţi nr. 169 din 2008. „Pe 9 şi 10 martie a avut loc examenul oral, la care au picat 12 persoane. După examenul scris, au mai picat 15 administratori. Aşa se face că din totalul de 102 persoane înregistrate la începutul procedurii, au obţinut atestatul vreo 70 de administratori”, a mai precizat consilierul.

Cum în municipiul Galaţi sunt peste 600 de asociaţii, administratorii atestaţi nu reprezintă nici măcar zece la sută. „Va mai urma, în toamnă, o nouă sesiune de examene"  spune  Manoliu, recunoscând că… mai e mult până la capăt.

Hibe legislative

În afară de procentul mic al administratorilor atestaţi, legislaţia actuală are şi alte hibe cu privire la viaţa asociaţiilor de proprietari. Potrivit lui Manoliu, „Primăria are doar  rol de verificare, însă în cazul în care găseşte nereguli la asociaţii, nu poate aplica nicio sancţiune. Singurul lucru pe care îl poate face este ca în cazul unor dosare cu probleme, să le înainteze mai departe  organelor competente – poliţie, instanţa de judecată”.

„Însă proprietarii trebuie să înţeleagă că ei au în primul rând un cuvânt de spus. Dacă un administrator este suspectat că nu îşi face treaba bine, oamenii îl pot schimba din funcţie, nu Primăria!”

„Proprietarii trebuie să realizeze faptul că administratorul este angajatul lor şi că tot ce este legat de gestionarea lucrurilor de la un bloc trebuie să fie rezolvat de el. Nu să vină locatarii să ceară  la Primărie să vină Ecosalul să facă curat în jurul blocului!”, spune consilierul local.

Manoliu a avut şi un sfat către toţi proprietarii din Galaţi: „fără atestat nu mai primiţi administratorii la treabă!”.

Desigur, consilierul nu a fost în măsură să precizeze şi cât costă cursurile de specializare, premergătoare examenului, sau cine suportă aceste costuri. În plus, legea, incompletă cum este, nu sancţionează în nici un fel administratorii care nu vor să obţină atestat (deşi aceeaşi lege impune obligativitatea obţinerii acestuia).

Aşa că totul rămâne, până la urmă, la latitudinea proprietarilor…

Citit 1047 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.