GALERIE FOTO/ Galaţiul haotic: Treceri de pietoni care lipsesc ori sunt amplasate aiurea

GALERIE FOTO/ Galaţiul haotic: Treceri de pietoni care lipsesc ori sunt amplasate aiurea
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Avem Shopping City, dar nu avem marcaj pietonal către el * Pe strada Tecuci, între 1 Decembrie 1918 şi Basarabiei, nu există niciun marcaj * În Galaţi, multe treceri sunt prea apropiate de staţiile de autobuz


Săptămâna trecută, lăudam modul în care Comisia pentru siguranţa circulaţiei din cadrul Primăriei a rezolvat sesizările cetăţenilor în privinţa trecerilor de pietoni de la Billa 2 şi Lidl, de la limita dintre Micro 39 C şi Micro13 B. Cele două supermarketuri erau deschise, dar municipalitatea nu realizase şi nişte treceri de pietoni pentru ca gălăţenii să traverseze în siguranţă către ele. Atunci, municipalitatea s-a mişcat repede, dar se pare că numai în urma sesizărilor poate acţiona. Pe unele străzi din Galaţi nu există nici măcar o trecere de pietoni, iar Primăria pare că nu se autosesizează.

Nu există zebră către cel mai important mall

În toamna anului trecut, s-a deschis şi mallul Shopping City. A fost mare vâlvă, fiind considerată o schimbarea importantă pentru municipiu, dar şi în acest caz Primăria a uitat să amenajeze o trecere de pietoni. „Ar fi bine ca primarul să se uite şi la mallul de pe bulevardul George Coşbuc. Au făcut un sens giratoriu cât o canalizare şi nicio trecere pentru pietoni”, ne-a spus un cititor. Lucrul se confirmă. Oamenii sunt obligaţi să ocolească pe Coşbuc, în drumul lor către mall. E cel puţin ciudat că municipalitatea a uitat să amenajeze o zebră tocmai către cel mai important complex comercial din oraş.

Pe Tecuci, nu se trece!

Dacă problema pe bulevardul Coşbuc ar fi că nu există o trecere în faţa mallului, dar ar fi soluţii prin care să treci regulamentar şi în siguranţă, dacă mergi un pic mai mult, pe strada Tecuci, între strada 1 Decembrie 1918 (zona cunoscuta ca "La Maşniţă") şi strada Basarabiei (sens giratoriu nou) nu există nici o trecere de pietoni. Strada din piatră cubică nu are nici măcar o plăcuţă care să semnalizeze trecerea.

„Copiii care locuiesc în cartierul Aurel Vlaicu, în zona coprinsă între străzile Tecuci şi Basarabiei şi frecventează Şcoala Gimnazială nr. 12 "Miron Costin", sunt obligaţi să treacă în fiecare zi de doua ori strada Tecuci prin locuri nepermise, pe o stradă foarte alomerată şi pe care se circula cu viteză mare”, arată o sesizare de pe site-ul www.domnuleprimar.ro, făcută de Emil Macovei în noiembrie 2013.

Sesizare fără efect, din 2010

Potrivit domnului Macovei, au mai fost făcute sesizări în sensul realizării unor treceri de pietoni pe strada Tecuci şi în 2010, au fost promisiuni, dar nici o realizare. În răspunsul Primăriei de atunci, se arăta că problema va fi rezolvată abia după ce va fi refăcut carosabilul. "Referitor la solicitarea dvs. cu nr.52335/28.10.2010 vă comunicăm că în urma verificărilor efectuate de reprezentanţii Primăriei municipiului Galaţi s-a constatat că sesizarea dvs. este justificată, în consecinţă se vor lua măsuri de reglementare a situaţiei după refacerea zonei carosabile”, arată răspunsul directorului tehnic Laurenţiu Jalbă. Problema e că nu poţi lăsa o stradă fără niciun marcaj pe unde oamenii să poată traversa.

Marcaje prea apropiate de staţii

O altă problemă stringentă în legătură cu marcajele pietonale este că acestea sunt realizate prea aproape de staţiile de autobuz, iar pietonii nu pot traversa în siguranţă, pentru că nu au vizibilitate. Distanţa regulamentară minimă la care autovehiculele trebuie să staţioneze faţă de trecerile de pietoni este de cinci metri. Atât la Parfumul Teilor, cât şi în faţa Cimitirului Eternitatea, trecerile de pietoni sunt realizate la distanţe foarte mici de staţiile mijloacelor de transport în comun. Atâta timp cât ditamai autobuzele sunt oprite în staţii, pietonii nu văd dacă din spatele acestora vin alte maşini sau e cale liberă. De asemenea, nici şoferii din trafic nu văd când vreun pieton iese de după autobuz, să treacă strada. „A coborât omul din autobuz, o ia pe trecerea de pietoni, prin faţa autobuzului, şi vine cel de pe banda a doua şi îl bagă în cavou. Apoi, avem staţie pentru maxi-taxi, la 3-4 metri de trecerea de pietoni. Du-o, domnule, puţin mai departe. În primul rând, pentru că nu asiguri vizibilitate la trecerea de pietoni, ca să vadă conducătorul auto trotuarul din dreapta, ca ancadrament în traversare. În al doilea rând, pietonul, care nu are cultură rutieră, coboară şi, în grabă, traversează prin faţa mijlocului de transport şi aşa se întâmplă accidentul”, spune profesorul Constantin Cojocaru, preşedintele filialei gălăţene a Federaţiei Naţionale a Patronatelor Formatorilor din Transportul Rutier din România.

Contactat telefonic, viceprimarul Radu Cosca, şeful Comisiei pentru siguranţa circulaţiei, a spus că problemele vor fi ridicate în cadrul Comisiei pentru siguranţa circulaţiei, în cursul zilei de astăzi, dar şi că oamenii ar trebui să vină să facă sesizările la Primărie, nu pe un site. În acest sens, vom reveni cu detalii.

 

Citit 4831 ori Ultima modificare Duminică, 02 Martie 2014 16:30

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.