Galaţiul, cârpit din mers - Ecosal REPARĂ GROPILE fără program cadru

Galaţiul, cârpit din mers - Ecosal REPARĂ GROPILE fără program cadru
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

* În prima jumătate a anului, Ecosal a frezat şi plombat peste 27.000 de metri pătraţi de carosabil şi a reparat peste 4.000 de metri pătraţi de trotuar * Reparaţiile nu sunt realizate pe cartiere, ci în funcţie de zonele identificate cu probleme


Conform unui raport al Ecosal, din luna ianuarie până la jumătatea lunii iunie, serviciul din subordinea Primăriei a frezat şi plombat 46 de zone de carosabil sau străzi, 16 întinderi de trotuar, a realizat patru balastări şi a amenajat o parcare de 570 de metri pătraţi pe strada Podul Înalt. Statistica reparaţiilor urbane arată că Ecosal a frezat şi plombat peste 27.000 de metri pătraţi de carosabil şi peste 4.259 de metri pătraţi de trotuar.

Ariile acoperite de reabilitări nu au ţinut cont, după cum arată raportul, de cartiere, dacă acestea sunt sau nu mărginaşe. Angajaţii au frezat şi plombat pe bulevardul George Coşbuc, Drumul de Centură, străzile Al.Măcelaru, Ştefan cel Mare, Tunelului, Macului şi Vultur. S-a lucrat, de asemenea, între IC Frimu şi Piaţă, în Ţiglina I, III şi IV, în Mazepa, în Centru, dar şi pe Siderurgiştilor, în Micro 40, Micro 39B şi Micro 21. Potrivit informării, au existat frezări şi plombări în zona IFR, pe străzile Nae Leonard şi Tecuci, la intersecţia Coşbuc cu Henri Coandă, la intersecţia Al. Măcelaru cu Radu Negru, pe bulevardul Dunărea şi bulevardul Galaţi, în sensul giratoriu de la Selgros, pe străzile Traian, Anghel Saligny, Saturn, Regiment 11 Siret, Prelungirea Bărilei, Brânduşei, Smârdan, Alexandru Cernat, Argeş, Roşiori, Navelor, Nicolae Alexandrescu, Victor Vâlcovici, Aurel Vlaicu, 1 Decembrie, Prelungirea Traian, Brăilei şi Movilei, pe Faleza Superioară, dar şi pe DN2B, DN22B şi DN25.

În ceea ce priveşte trotuarele, până în luna iunie, au intrat în atenţia lucrătorilor de la Ecosal următoarele porţiuni de străzi: Fraternităţii, în zona Primăriei, Domnească, în zona Teatrului Dramatic, Navelor, în zona Primăriei, Ion Creangă, în zona magazinului Modern, Brăilei, în zona magazinului Zapp, la A-uri şi în Ţiglina I, precum şi între Potcoava de Aur şi Roşiori. Aceasta din urmă este şi cea mai vizibilă zonă reparată, având în vedere tasările succesive înregistrate acolo, dar lucrări importante au fost şi în zona Arcada, Şcoala 7 şi staţia de autobuz din Ţiglina I. Au mai fost reparate trotuarele din Ţiglina III, zona Pieţei Siret, Regiment 11 Siret, zona blocurilor C36 - C25, strada Saturn, zona parcului şahiştilor, în Micro 16, zona blocurilor 10 E, A11, A10 şi A5 - A4, dar şi în Micro 20, zona blocului R5.

Reparaţii după accidente

Serviciul Public Ecosal, prin secţia de Întreţinere şi Reparaţii Urbane, are săptămânal un program de lucru la capitolul străzi, dat de Primăria Galaţi, care este respectat sau nu, în funcţie de anumite urgenţe care apar. "Nu avem un program cadru stabilit de la începutul anului. În funcţie de problemele identificate de Primăria Galaţi, primim comandă să reparăm calupuri de străzi, după ce acestea sunt identificate anterior de către inspectorii din Primărie. Nu avem capacitate să facem tot Galaţiul concomitent. Stabilim programul săptămânal, în funcţie de câte străzi sunt de făcut şi cât durează lucrările, influenţaţi fiind şi de condiţiile meteo. Nu poate exista un program cadru de asfaltări, pentru că apar tot timpul accidente de teren (surpări, tasări). Degeaba îmi fac un program la începutul anului, dacă apar multe accidente pe parcurs", ne-a explicat şeful Ecosal, Ionuţ Pucheanu.

Cât ni se comandă, atât facem

Potrivit directorului, Ecosal lucrează numai la comanda Primăriei, strict pe zonele impuse de aceasta, strict pe gropile marcate de inspectorii muinicipalităţii, nu mai mult, nu mai puţin, potrivit bugetului alocat de municipalitate pentru reparaţii.

"Ne vine comandă: "Vreau reparate zece gropi pe Brăilei, ţi le-am marcat, astăzi le vreau asfaltate". Pe acelea le facem. În condiţiile în care, la început, din necunoaştere a procedurilor, am vrut să intrăm în mai multe puncte, am ajuns în postura în care, când ne-am dus cu situaţia de lucrări, ni s-a spus că anumite lucrări nu ne-au fost comandate. Din cadrul direcţiilor din Primărie ni se spune că astăzi intrăm pe strada respectivă, noi spunem cât preconizăm că ne costă activitatea. În funcţie de cât există bugetat pe anul respectiv, intrăm pe o stradă sau alta. Dacă intrăm pe 20 de străzi, în loc de 15, s-ar putea ca acele cinci străzi în plus să nu aibă acoperire în buget şi prestatorul să rămână cu paguba sau să fie plătit anul viitor sau când prinde Primăria străzile respective în plan", a explicat Ionuţ Pucheanu.

Citit 2613 ori Ultima modificare Miercuri, 15 Iulie 2015 00:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.