Iată ce STRĂZI sunt propuse să devină ZONE PIETONALE

Iată ce STRĂZI sunt propuse să devină ZONE PIETONALE
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

* Consultantul recomandă o zonă pietonală în centrul Galaţiului, dar hotărârea finală ţine de Primărie * Planul de mobilitate urbană propune şi realizarea a 160 de kilometri de pistă pentru biciclete


După cum am anunţat, am intrat în posesia proiectelor de investiţii pe care le propune Planul de Mobilitate Urbană, realizat de către consultantul Eptisa, pentru Galaţi, pe finanţarea Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare. Luni, 21 septembrie, am prezentat liniile de dezvoltare propuse pentru modernizarea carosabilului, a transportului ecologic şi a transportului de marfă. Astăzi, vom continua cu proiectele de investiţii propuse în ceea ce priveşte modernizarea mijloacelor alternative de mobilitate, respectiv accesibilizarea zonelor pietonale pentru toate categoriile de pietoni şi amenajarea pistelor pentru biciclete. Reamintim că Planul de Mobilitate Urbană trasează o strategie de dezvoltare, în sensul fluidizării, a transportului de orice fel (de persoane, de marfă, public, privat). Municipalitatea nu va putea accesa fonduri europene, pe viitor, şi să implementeze proiecte pentru modernizare a transportului, dacă nu există acest Plan de Mobilitate Urbană. Planul are pe de o parte sarcina de a diagnostica problemele cu care se confruntă Galaţiul la nivel de transport, pe de altă parte de a da soluţii, dar ţine de municipalitate dacă proiectele de investiţii vor fi realizate sau nu şi când.

Amenajare de zone exclusiv pietonale

La Galaţi, trotuarele sunt crăpate, surpate, tasate, pline de maşini, iar omul nu prea are pe unde să se plimbe în condiţii bune. Nici Faleza nu oferă condiţii foarte bune, dacă ne gândim că este plină de surpări. Evident, într-un asemenea context, mobilitatea este scăzută, pentru că municipiul nu încurajează mişcarea. De multe ori, pietonii trebuie să coboare pe carosabil ca să înainteze pe anumite străzi, din cauza maşinilor parcate pe trotuar. Asta o ştim noi, asta au identificat şi consultanţii de la Eptisa, care au realizat Planul de Mobilitate Urbană. Ca atare, Eptisa propune amenajarea de trotuare şi alei pietonale accesibile tuturor categoriilor de pietoni pe o suprafaţă de 50.000 de metri pătraţi până în 2020, dintre care 25.000 de metri pătraţi ar trebui să fie realizaţi în 2017. Potrivit Planului, este prioritară amenajarea, în 2017, a zonelor exclusiv pietonale, prin reabilitarea Aleii Domnească, transformarea în zonă pietonală a străzii Navelor până la strada Egalităţii şi a străzii Domnească între strada Navelor şi strada Brăilei (în prelungirea Aleii Domnească).

Piste de biciclete până la Brăila

Planul de Mobilitate Urbană mai propune ca proiecte de investiţii pentru descongestionarea traficului şi încurajarea mijloacelor alternative de mobilitate amenajarea unei reţele de piste pentru biciclete la nivelul municipiului pe o distanţă de 82 de kilometri, până în 2020, dar, din nou, fără a ţine cont de anumite trasee, fără a impune o anumită reţea de artere. Descrierea proiectului este destul de vagă, respectiv că reţeaua ar trebui să cuprindă Inelul principal, magistralele transversale şi reţelele de cartier, inclusiv cu facilităţi de parcare şi o componentă de informare.

Planul propune şi amenajarea unor trasee stradale urbane de promenadă pentru biciclete, iar aici proiectul de investiţie este descris un pic mai concret. Astfel, sunt propuse pentru amenajare ca trasee de promenadă pentru biciclete Bulevardul George Coşbuc, între Bariera Traian, DN26 şi Pădurea Gârboavele, între Bariera Traian şi strada Tunelului spre Lacul Brateş, dar şi între strada Ştefan cel Mare şi Lacul Vânători. De asemenea, mai este propus pentru amenajare ca traseu de promenadă bulevardul Galaţi, pe sectorul cuprins între strada Lunca Siretului, Castrul Roman Tirighina şi Barboşi, pe sectorul DN22 B, cartierul Dimitrie Cantemir şi Priza Dunării, cât şi strada Mihai Bravu cu continuare pe Basarabiei în stânga, pe DN2 B, spre Lacul Zătun.

Reţelele de piste din interiorul municipiului, laolaltă cu traseele de promenadă, ar trebui să fie realizate, potrivit Eptisa, în două faze, în 2017 şi în 2020. De asemenea, municipalitatea ar trebui să încurajeze mobilitatea prin intermediul bicicletei şi prin implementarea unui sistem de închiriere de biciclete. Pentru acest lucru ar trebui ca municipalitatea să realizeze 100 de puncte de închiriere cu 20 de biciclete pe centru. Drept urmare, numărul de biciclete care ar trebui achiziţionat este de 2.000. Nu în ultimul rând, Eptisa propune realizarea de piste de biciclete Galaţi - Brăila, proiect propus pentru implementare în 2030. În total, dacă proiectele vor fi implementate de Primărie, Galaţiul ar putea avea până în 2020 o reţea de piste pentru biciclete de 160 de kilometri, dacă ţinem cont de traseele de promenadă care duc spre zonele de agrement şi spre Brăila.

Citit 6771 ori Ultima modificare Miercuri, 23 Septembrie 2015 00:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.