Primele estimări, deşi nu s-a terminat iarna: DESZĂPEZIREA ne-a COSTAT aproape cât tot anul trecut

Primele estimări, deşi nu s-a terminat iarna: DESZĂPEZIREA ne-a COSTAT aproape cât tot anul trecut
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

* În schimb, comparativ cu iernile precedente, străzile chiar au fost curăţate de zăpadă


Spre deosebire de alţi ani, după ninsoare, în iarna 2015-2016 străzile din Galaţi au fost aduse la negru mult mai rapid, iar intervenţiile au fost vizibile şi în cartiere, nu numai pe arterele principale. Împărţirea oraşului pe zone şi intervenţia concomitentă a utilajelor a dat roade. Chiar dacă iarna nu s-a terminat şi este posibil ca până la sfârşitul anotimpului rece să ne mai confruntăm cu ninsori, vă oferim, în premieră, estimările costurilor de deszăpezire, cu număr de ore de intervenţie şi cantităţi de material antiderapant folosite. Chiar dacă a nins mai puţin decât în alţi ani, iar iarna nu a luat sfârşit, vom realiza şi o comparaţie cu anii trecuţi, când am fost, la propriu, îngropaţi în zăpadă.

Străzi aduse la negru, dar cu ce preţ

De la începutul avertizărilor meteo privind condiţiile de formare a poleiului până în această clipă, când încă se mai intervine pe ici, pe colo, cu sare, pentru ca străzile să nu se transforme în patinoare din cauza gerului, potrivit informaţiilor Ecosal, costul deszăpezirii este de aproximativ 1,2 milioane, fără TVA, din care jumătate reprezintă valoarea materialului antiderapant. S-au împrăştiat pe străzi şi pe trotuare peste 1.858 de tone de sare, în valoare de 620.247 de lei. Totodată, valoarea prestaţiilor efectuate de către utilaje este de 532.150 de lei, într-un număr de 17 intervenţii şi peste 3.600 de ore prestate.

Cât s-a cheltuit în anii trecuţi

În iarna 2013-2014, costurile deszăpezirii municipiului au depăşit suma de trei milioane de lei, prevăzută în bugetul oraşului pentru această activitate, iar diferenţa de bani pentru acoperirea cheltuielilor a fost luată din fondul de rezervă. Propriu-zis, municipalitatea a dat pe deszăpezire 3,4 milioane de lei, fără TVA, din care valoarea prestaţiilor efectuate cu utilaje a fost de 2.509.816 lei, iar valoarea sării folosite a fost de 904.139 de lei, cantitatea de material antiderapant fiind de 2.727 de tone. Potrivit informaţiilor, în anul respectiv s-a intervenit aproape 17.000 de ore.

În iarna 2014-2015, în schimb, deszăpezirea a costat aproape 1,7 milioane de lei, fără TVA, din care 822.418 lei a fost valoarea prestaţiilor efectuate cu utilaje, iar 877.500 de lei a fost valoarea materialului antiderapant folosit. În acea iarnă a fost împrăştiat material antiderapant în cantitate de 2.640 de tone, iar numărul orelor în care s-a intervenit a fost de 6.144.

Sarea, mama străzilor curate

Dacă privim cifrele, se poate observa că valoarea deszăpezirii din această perioadă se aproprie de costul activităţii de curăţare a străzilor de zăpadă în toată iarna trecută. În schimb, anul acesta a fost folosită sare şi în zilele în care nu a nins. În anii trecuţi, intervenţiile s-au axat pe utilaje, care au stat mai mult pe tuşă, iar străzi pline de zăpadă îngheţată au fost raportate ca deszăpezite. Cu toate că numărul orelor de intervenţie cu utilaje anul acesta este aproape de două ori mai mic decât numărul de ore de intervenţie de anul trecut, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre cantităţile de sare folosită, care în cei doi ani sunt destul de apropiate.

Cine ce a deszăpezit anul acesta

În anii trecuţi, Ecosal închiria utilaje cu şofer, iar intervenţia era făcută pe arterele principale, apoi pe cele secundare, cartierele rămânând mereu la urmă, astfel că stăteau îngheţate şi împotmolite în zăpadă săptămâni întregi. Intervenţia era supravegheată de inspectori de teren ai Serviciului de Salubritate. Anul acesta, s-a intervenit pentru deszăpezire pe zone şi concomitent, supravegherea fiind făcută de echipe mixte formate dintr-un angajat al Primăriei, unul al Ecosal şi unul al firmei care a câştigat licitaţia pentru zona respectivă.

În cazul în care mai sunt artere secundare pe care nu se poate circula, iată care sunt vinovaţii, în funcţie de zonă. Veneta Coperture are în sarcină deszăpezirea Zonei 1, care cuprinde cartierele Micro 19, Micro 20, Micro 21, Barboşi, Cătuşa 1 şi Dimitrie Cantemir. Gendav SRL s-a ocupat de deszăpezire în Zona 2, care cuprinde cartierele Micro 18, Micro 17, Micro 16, Siderurgiştilor Vest, Catuşa 2 şi Ţiglina 2. Firma Tancrad s-a ocupat de deszăpezire în zonele 3, 4 şi 5. Zona 3 cuprinde cartierele Aurel Vlaicu 1, Aurel Vlaicu 2, Micro 40, Micro 38, Micro 39 A, Micro 39 B, Micro 39 C, Micro 13, Micro 14 şi Fileşti. Zona 4 cuprinde cartierele Ţiglina 1, Mazepa 1, Mazepa 2, Faleza Inferioară, Piaţa Centrală şi aliniamentele stradale situate între bulevardul G. Coşbuc, strada Al. Măcelaru şi strada Traian. Zona 5 cuprinde cartierele Centru, Valea Oraşului, Port şi se defineşte între străzile Traian, Tunelului, Macului, Calea Prutului, Marinei, Moruzzi, Portului şi bulevardul Marii Uniri, din strada Navelor până în strada Prelungirea Traian. Zona 6, care reuneşte cartierele Traian Nord, Arcaşilor, Ştefan cel Mare, având ca limite străzile Ştefan cel Mare, Arcaşilor, Traian şi Tunelului, a fost deszăpezită de Ecosal.

Citit 4626 ori Ultima modificare Luni, 25 Ianuarie 2016 00:24

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.