Lucrările edilitare, junghi în coasta gălăţenilor. Începutul e greu, finalizarea - imposibilă! FOTO
Foto: Iulia Kelt

Lucrările edilitare, junghi în coasta gălăţenilor. Începutul e greu, finalizarea - imposibilă! FOTO
În imagine, cablurile şi semaforul avariate joia trecută
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Ţiglina, strada Brăilei (zona Potcoava), proaspătul regândit şi refăcut sens giratoriu de la intrarea în oraş dinspre Tecuci şi Bariera Traian sunt doar câteva dintre exemplele de locuri din Galaţi unde nu îţi doreşti să ajungi, nici ca pieton, nici ca şofer. În urma unor lucrări edilitare nefinalizate cum trebuie sau a unor accidente, în urmă au rămas gropi, şanţuri, trotuare sparte şi cabluri care nu pun în pericol siguranţa oamenilor.   

Cu certitudine, nu există şantier curat, indiferent ce doreşti să realizezi. Ca să fie curat şi frumos, trebuie mai întâi să fie murdar şi inconfortabil, dar toate cu o limită, cât să nu se perturbeze grav bunul mers al lucrurilor pin oraş. Dar, la Galaţi, totul pare posibil şi şantierele greu se dau duse, urmele a ceea ce au fost, în trecutul mai îndepărtat sau mai apropiat, lucrări menite să ne facă oraşul mai frumos şi existenţa mai uşoară, încăpăţânându-se să persiste şi să ne scoată, la propriu, din toate răbdările. Într-un oraş care pe zi ce trece se surpă din cauze pe care putem măcar să le bănuim, s-au născut în ultimele luni, noi tranşee. Mazepa, Ţiglina 1 şi 2 sunt doar câteva dintre zonele aglomerate, marcate de şanţurile menite să adăpostească reţele de fibră optică. Nimic rău până aici, numai că îngroparea cablurilor se dovedeşte a fi o treabă extrem de anevoioasă, dovadă şantierele îngheţate şi acoperite cu zăpadă din Ţiglina, dar şi proaspătul front de lucru deschis puţin mai jos de Potcoava, care luni, la prima oră, a blocat traficul infernal caracteristic primei zile din săptămână. Troleibuzele, autobuzele şi celelalte maşini s-au trezit blocate în trafic pentru că, pe trotuar, se lucra de zor la şanţurile unde se îngroapă cablurile, iar camioanele firmei care execută lucrarea blocaseră prima bandă de circulaţie a străzii Brăilei, şi aşa îngustă pe acea porţiune. 

Mai sus, cabluri la liber

Rămânând în zona cablurilor, urcăm câţiva metri mai sus, la trecerea de pietoni de la Potcoava, de unde în urmă cu cinci zile a fost ridicat un stâlp de beton, zdruncinat de un şofer beat care, cu o noapte înainte, nu şi-a mai putut struni maşina.  Lăsând la o parte că intervenţia, făcută pe timp de zi, a blocat circulaţia troleibuzelor, inclusiv ieri semaforul susţinut de stâlpul ridicat era montat pe o provizorie ţeavă metalică, cu un colac de cabluri metalice ataşat alături. Şi mai grav, mai multe cabluri care vin dinspre Prelungirea Traian şi care fuseseră susţinute de stâlpul avariat, atârnau periculos la distanţă mică de asfalt, unele, rupte, fluturând lejer în bătaia vântului şi riscând să lovească trecătorii.  

Străzi noi, gropi cât cuprinde 

În scurtul periplu menit să puncteze necesitatea urgentării finalizării lucrărilor include două puncte nevralgice, care, culmea, nu demult au trecut prin operaţiuni de mari reabilitări. Bariera Traian, loc din care, luni dimineaţă, un autobuz aflat la capăt nu a mai putut pleca de pe loc, după ce roata i-a rămas înţepenită într-un şanţ croit în asfaltul proaspăt, dar neadus la un nivel corespunzător. Mijlocul de transport a fost împins, şi, "minune", o echipă de muncitori a apărut ca din pământ şi a astupat şanţul cu pietriş, astfel că în câteva ore, urmele incidentului de dimineaţă erau cu desăvârşire şterse. Nu la fel de simplu se poate rezolva situaţia la celălalt capăt de oraş, în Micro 20, zonă în care din vara anului trecut, până în decembrie, a fost într-un şantier amplu, menit să ne facă o intrare în oraş "ca la carte". După ce s-a redeschis traficul la parametri normali spre ieşirea către Tecuci, pe o stradă mult mai largă şi cu un sens giratoriu refăcut, utilajele au dispărut din zonă lăsând un carosabil, şi pe Brăilei şi pe bulevardul Dunărea, în zona Cimitirului Cătuşa, dar şi pe capătul de Centură, ca vai de lume. Un loc numai bun de rupt maşina, despre care nu se ştie când şi cât de repede va fi adus la standardele dorite. Sperăm că iarna nu va fi un pretext invocat decât în măsura în care vom avea precipitaţi consistente, în condiţiile în care, pe la noi, s-au văzut lucrări de asfaltare şi pe ploi torenţiale, cu explicaţia din partea specialiştilor că "materialele moderne rezistă la orice fel de condiţii meteo".

În foto 1, galerie - cablurile şi semaforul avariate joia trecută; foto 2 - în centru, mai jos de Potcoava, se îngroapă cabluri; foto 3 - șantierul îngheţat din Ţiglina 2, foto 4 - luni dimineaţa, un autobuz a rămas blocat într-un şanţ, în Bariera Traian (sursa foto, GSDG); foto 5 - câteva ore mai târziu, şanţul era astupat cu pietriş; foto 6 - strada Brăilei, aproape de sensul giratoriu din Micro 20

Citit 5283 ori Ultima modificare Marți, 22 Ianuarie 2019 22:21

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.