În urma articolelor recente despre noua hartă fiscală a Galaţiului, proiect aflat în dezbatere publică până pe 26 octombrie, am primit pe adresa redacţiei mai multe sesizări de la cititori care vizează diverse anomalii, legate în special de străzile Traian Vuia şi Henri Coandă, pe care municipalitatea le consideră complet reabilitate şi modernizate şi intenţionează să le treacă în zona A de impozitare, cea mai scumpă din oraş.
Dacă situaţia de pe Traian Vuia este foarte clară, jumătate de stradă nefăcând parte din proiectul de modernizare care s-a derulat de-a lungul liniei de tramvai, trecerea acesteia în zona A de impozitare nefiind justificată în niciun fel, ceea ce se întâmplă pe strada Henri Coandă determină, la rândul său, discuţii despre oportunitatea introducerii impozitării maxime.
Dincolo de faptul că, atunci când auzi de cartierele Micro 39 sau Micro 40, nici nu-ţi trece prin cap că ar putea fi considerate zone moderne şi ultracentrale, situaţia semnalată de Vanghele Condrea merită să fie adusă la cunoştinţa autorităţilor. Concret, pe strada Henri Coandă s-au refăcut trotuarele aflate în imediata apropiere a carosabilului, însă, pe o porţiune de circa 50 de metri, trotuarul folosit de cetăţenii din zonă este cel aflat la 2-3 metri distanţă, pentru că la parterul blocurilor de acolo se află câteva bănci, mai multe magazine, alimentare şi nu numai, dar şi unul dintre sediile Direcţiei de Taxe şi Impozite Locale. Ei bine, acest trotuar arată ca după bombardament şi, după cum ne-a spus cititorul nostru, nu s-a intervenit pe el de exact... 46 de ani, de la construcţia blocurilor respective. Drept urmare, oamenii îşi rup vara picioarele în gropi, iar iarna alunecă pe gheaţa care se formează din cauza diferenţei de nivel faţă de carosabil.
Fără discuţie, autorităţile ar putea argumenta că trotuarul respectiv, nefiind chiar la stradă, nu a fost prins în proiectul de modernizare, pentru că este "interior de cartier". Pe de altă parte, însă, dacă toată strada va intra încă de pe acum în zona cu impozite maxime, ce se va întâmpla atunci când, în cele din urmă, vor fi reparate şi interioarele de cartier, din care putem admite că face parte bucata de trotuar despre care vorbim?
Făcând haz de necaz, poate că Primăria se gândeşte să revoluţioneze zonele de impozitare, după modelul claselor energetice, iar unele străzi din Micro 39-40 să fie promovate în zona A+ sau A++, în timp ce în centrul oraşului n-ar trebui să existe artere mai jos de A+++! Pentru că altfel, singura explicaţie a promovării într-o zonă superioară de impozitare a unor (bucăţi de) străzi care n-au văzut asfaltul de ani buni şi sunt situate în cartiere periferice este nevoia acută de bani a bugetului local, pe care încearcă să-i obţină de la nişte gălăţeni pentru care modernizarea invocată de municipalitate este încă o noţiune foarte abstractă.