Evaluaţi acest articol
(7 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Atenţie, deşi sunt tot lichide, băuturile alcoolice, cafeaua şi energizantele te deshidratează!


În agitaţia de zi cu zi, este uşor să uităm să bem apă, iar acum, că vara se apropie, este esenţial să ne menţinem organismul hidratat. Dacă nu bem îndeajuns de multă apă, putem avea dureri de cap, ameţeli şi dificultăţi în a ne concentra. De asemenea, pe termen mediu şi lung, un consum insuficient de apă poate provoca afectarea anumitor organe, cum ar fi rinichii.

Apa este esenţială pentru viaţă. Organismul o foloseşte pentru majoritatea proceselor, printre care şi transportul oxigenului sau al substanţelor nutritive la celule. Platforma informatică ”Medicine Plus” a publicat un test simplu, care ne permite să verificăm dacă suntem hidrataţi corect. El se bazează pe „turgescenţa pielii”. Mai exact, pe elasticitatea pielii, ori cât de repede îşi schimbă aceasta forma şi revine la normal atunci când o tragem sau o apăsăm. Pielea cu o elasticitate normală ar trebui să revină foarte repede la forma iniţială, potrivit "Business Insider".

Pentru a verifica dacă sunteţi hidrataţi corect, puteţi strânge/ciupi pielea de pe spatele palmei timp de câteva secunde. Dacă revine rapid la forma normală, sunteţi îndeajuns de hidrataţi, dacă nu, aveţi nevoie să beţi mai multă apă.

Medicii atrag atenţia că o persoană de 60 de kilograme ar trebui să bea circa doi litri de lichide pe zi. Tot specialiştii spun însă că nu toate lichidele ne hidratează organismul la fel de bine. Spre exemplu, sucurile carbogazoase nu ajută atât de mult la hidratarea organismului, pe lângă faptul că au şi un conţinut ridicat de zahăr sau de îndulcitori artificiali.

Organismul are nevoie de apă pentru a arde calorii

Pe de altă parte, apa conţinută de fructele şi legumele proaspete hidratează organismul, de aceea medicii recomandă consumul lor zilnic.

Există un mit destul de răspândit conform căruia nu trebuie să bei prea multă apă, dacă vrei să slăbeşti. Premisa de la care trebuie să pornim este că apa nu conţine calorii, motiv pentru care, evident, nu poate îngrăşa. Astfel, pentru persoanele care urmează regimuri alimentare cu scopul de a slăbi apa este chiar indicată. Mai mult studii au demonstrat faptul că deshidratarea duce la scăderea ratei metabolismului. Cu alte cuvinte, dacă vrei ca organismul să ardă calorii cu eficienţă, chiar şi atunci când stai, este important să bei îndeajuns de multe lichide.

Citit 2956 ori Ultima modificare Luni, 14 Mai 2018 17:53

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro